BasBQ
Beef en Steak

Wok

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.307
Niet mokke maar lekel wokke 😁.
Vandaag weer een nieuw gietijzeren speeltje binnen gekregen.
Ben gek op gietijzeren pannen 😊.
Nu een wok pan 36cm doorsnee.
En past perfect in de wok houder van de bastard.
Dit weekend even inbranden .
En vd week los er mee 😋
20211210_183034.jpg
20211210_183102.jpg
 
Mooi hoor! Is er een bepaalde rede dat je voor gietijzer hebt gekozen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mooi hoor! Is er een bepaalde rede dat je voor gietijzer hebt gekozen?
Ja , ik ben gek op gietijzer .
En vanwege de super hitte verdeling in de pan de robuuste uitstraling en lange levensduur (zolang je hem niet laat vallen 😬).
Heb al een mooie verzameling,maar deze had ik nog niet
 
Wil het wel, maar vraag me af of ik wel nodig heb. Weet nog niet echt wat erin te maken :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wil het wel, maar vraag me af of ik wel nodig heb. Weet nog niet echt wat erin te maken :D
😄nodig nooit ,maar ja een bbq ook niet .
Is leuk en een keer wat anders en schijnt gezond
te zijn .
Vitaminen blijven er beter in de groentes ,en in combinatie met vlees .lijkt me heerlijk.
Deze past in de q met de deksel dicht ,wil dan ook eens proberen om met rook hout toch wat bbq Smaak aan een wok gerecht te krijgen .
 
😄nodig nooit ,maar ja een bbq ook niet .
Is leuk en een keer wat anders en schijnt gezond
te zijn .
Vitaminen blijven er beter in de groentes ,en in combinatie met vlees .lijkt me heerlijk.
Deze past in de q met de deksel dicht ,wil dan ook eens proberen om met rook hout toch wat bbq Smaak aan een wok gerecht te krijgen .
We hebben wel een wok voor op het fornuis. De Q opstarten voor 5 min te wokken vind ik wat vreemd. Dus nog ff uitzoeken wat ik er allemaal mee kan
 
We hebben wel een wok voor op het fornuis. De Q opstarten voor 5 min te wokken vind ik wat vreemd. Dus nog ff uitzoeken wat ik er allemaal mee kan
Dat is je nuchtere Nederlandse kant die nu spreekt 😉 🤣 maar wat dacht je van een flinke partij saté maken en daarna nog even de wok erop voor de nasi 🥰
 
Dat is je nuchtere Nederlandse kant die nu spreekt 😉 🤣 maar wat dacht je van een flinke partij saté maken en daarna nog even de wok erop voor de nasi 🥰
Ik kan bevestigen dat dit perfect gaat in een wok. 😂
 
Dat is je nuchtere Nederlandse kant die nu spreekt 😉 🤣 maar wat dacht je van een flinke partij saté maken en daarna nog even de wok erop voor de nasi 🥰
Kijk precies zo 👍🏻. En lekker buiten bezig zijn
 
Keuken blijft schoner en minder kookluchtjes binnen......?
Ik herken mezelf wel in een beetje in de "gietijzer fetish".
Geeft mij het gevoel dat je ambachtelijk bezig ben of zo.....
We zijn er nog niet uit.
Mijn therapeut en ik......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ondanks dat dit een oud topic is: waarom gietijzer?
Ik ben opzoek naar een goeie wok met een steel ipv oren en zit te denken aan 1 van plaatstaal.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is inbranden en gebruik heel anders als met gietijzer?
Ook zie ik tussen de bomen het bos niet meer met hoeveel plaatstalen woks er worden verkocht.
Hebben jullie tips om de keus kleiner te maken? Ik ben niet perse opzoek naar wat jullie de beste wok vinden. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik ben bang dat ik daardoor alsnog een hele lijst heb met goeie woks.

Stel dat je meerdere artikelen vindt die dezelfde wok als beste vinden mag dat natuurlijk wel.
Alvast bedankt voor jullie adviezen
 
Een steel is niet erg handig in een bbq :oops:
 
Een steel is niet erg handig in een bbq :oops:
Met een wok wel , de dome blijft open om loeder heet vuur te hebben.
Eerste deel van de steel moet wel staal zijn , anders verbrand hij.
Zelf heb ik een gietijzer met oren , maar achteraf om echt goed te wokken een plaatstalen of carbonstalen wok met steel gehad.
Met steel kun je het voedsel beter in beweging houden .
En als je echt goed bent kun je zelfs wok hei bereiken. Zie foto uitleg.
Screenshot_20221001-184430_Samsung Internet.jpg

Zuinig voor de kolen is het niet 😄.
20211220_171110.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een wok wel , de dome blijft open om loeder heet vuur te hebben.
Eerste deel van de steel moet wel staal zijn , anders verbrand hij.
Zelf heb ik een gietijzer met oren , maar achteraf om echt goed te wokken een plaatstalen of carbonstalen wok met steel gehad.
Met steel kun je het voedsel beter in beweging houden .
En als je echt goed bent kun je zelfs wok hei bereiken. Zie foto uitleg. Bekijk bijlage 45959
Zuinig voor de kolen is het niet .Bekijk bijlage 45957
Je zegt dat je achteraf beter een plaatstalen had kunnen nemen. Waar was je dan voor gegaan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Je zegt dat je achteraf beter een plaatstalen had kunnen nemen. Waar was je dan voor gegaan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Zeker weten , als je echt wilt wokken is dit the way to go .
Gietijzer gaat prima , duurt langer dat hij op temperatuur is en te zwaar om met steel te werken.
Kijk naar de pro's, zie je geen Gietijzer wok .
Ik heb deze nu eenmaal en doe het niet zo vaak .
Dus voor mij nu prima. Maar had ik opnieuw de keuze ging ik voor staal ..
En in aanschaf redelijk goedkoop, gaan geen levenlang mee maar voor die prijs hoeft dat ook niet .
Gaat om het resultaat..
Dus gewoon plaatstaal en niet met verdikte bodem of een coating en met ronde bodem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al 35 jaar een plaatstalen wok. Voorste deel steel is ook metaal, verder hout. Gewoon bij de toko vandaan op de Kruiskade in Rotterdam. Gaat perfect, ook op de bbq of Thai stove. Inbranden is een must, en even een klusje. Maar met de jaren wordt de anti-aanbaklaag steeds beter. Neem vooral een ruim formaat, je wilt er nl goed in kunnen scheppen. Bij dezelfde toko hebben ze ook bijbehorende wokscheppen. Neem die ook gelijk mee. Ben je in 1x klaar.
 
En in aanschaf redelijk goedkoop, gaan geen levenlang mee maar voor die prijs hoeft dat ook niet .
Dat ben ik niet met je eens, ik heb de mijne ( zie hierboven) al 35 jaar. En hij wordt zeer intensief gebruikt. Ik denk dat hij mijn leven nog wel meegaat….
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan