BasBQ
Beef en Steak

WK BBQ 2013 - Sa?da, Marokko

Wel 3x zelfs, dus here to stay....;)
Ga met je tengels van die knop af!
 
Tapatalk deed raar en heb nog niet achter de computer gezeten om het op te lossen ;)
 
6-user-avatar-19.png

2013 gaat een bijzonder jaar voor ons worden, niet alleen zijn we reeds ingeschreven voor Tony Stone Low and Slow en hebben we het voornemen deel te nemen aan het NK maar bovenal omdat we gaan deelnemen aan het WK in Marokko!

Alle voorbereidingen voor de deelname lopen op volle toeren, de tickets en ons tijdelijke onderkomen zijn reeds geboekt. Registratie voor het WK is rond.

Op maandag 20 mei zal het volledige team PureBBQ afreizen naar Sa?dia in het noord oosten van Marokko op de grens van Algerije. Daar aangekomen zullen we alle restererende voorbereidingen treffen voor het WK welke plaats vindt op zondag 26 mei.

De wedstrijd zal deels in de avond plaats vinden in verband met de warmte.

Zoals het er nu naar uit ziet zullen we gaan deelnemen met minimaal twee PrimoXL's en een paar extra kookpunten in de vorm van WGA's.

Er wordt gestreden in de volgende catogorien:

1 - Rund
2 - Lam
3 - Kip
4 - Dessert

Het team zal op maandag 27 mei weer naar Nederland terugreizen.

Het is super spannend en we zullen als team hard moeten werken om een goed figuur te slaan.

We zullen iedereen op de hoogte houden van onze vorderingen en strubbelingen 't wordt een grandioos avontuur.
 
Steve van de European BBQ Allstars zat er aan te denken om naar Marokko te gaan, met een simpel keteltje, en daar een team te vormen.
Mochten er mensen zijn die dit ook leuk lijkt wil ik jullie wel in contact brengen met hem.
 
Ik zit nog hard over Marokko na te denken. Wil best jureren. Maar ??n van de European All Stars vroeg of ik misschien met hem en anderen een gelegenheidsteam wilde vormen. Voel me daar erg vereerd door al is het niet mijn soort wedstrijd :)
 
is wel weer een ervaring rijker Dennis  :)
 
Geen Nederlandse teams in de top 3. En Qlinaria Wereldkampioen saus.
Dat is het enige dat ik langs heb zien komen. Maar ik heb alleen m'n iPhone tot mijn beschikking.
 
noskos zei:
En ik slechts een antieke computer en zoals de Rijdende Rechter zegt.....daar zal ik het mee moeten doen.
Maar ik klaag (nog) niet hoor.    Dat nieuws van de marokkaanse WK zal wel doordruppelen terzijnertijd.  Ik heb nu nog niets bijzonders aangetroffen op de officieele site.
 
The results for the World Championship 2013 in Marocco are:

OVERALL RESULTS:
1e place: Danich National BBQ Team (Denmark)
2e place: Grill Team Gut Glut (Germany)
3e place: F?rstentum Liechtenstein (Liechtenstein)

1. LAMB RIBS
1e place: Danich National BBQ Team (Denmark)
2e place: Freds Fine Food (Switzerland)
3e place: F?rstentum Liechtenstein (Liechtenstein)

2. CHICKEN
1e place: Grill Team Gut Glut (Germany)
2e place: Goli & Chef Partie (Austria)
3e place: Danisch National BBQ Team (Denmark)

3. LAMB SHOULDERS
1e place: Grill Team Gut Glut (Germany)
2e place: F?rstentum Liechtenstein (Liechtenstein)
3e place: Goldwings Club Maroc (Marocco)

4. BEEF BRISKET
1e place: Freds Fine Food (Switzerland)
2e place: BBQ Old Man Kupezius (Astria)
3e place: Goli & Chef Partie (Austria)

5. DESSERT FREE STYLE
1e place: Grill Team Gut Glut (Germany)
2e place: F?rstentum Liechtenstein (Liechtenstein)
3e place: Goli & Chef Partie (Austria) ? bij Saidia Beach.
 
Wel jammer dat de rest van de teams er niet bij staan en dat er geen punten zijn
 
Als die pagina ooit gaat werken ;)
 
Ik heb voor mijzelf besloten om het culinaire barbecue?n te laten voor wat het is Chris. Mijn hart ligt bij het Amerikaanse low & slow. Daarbij is het KCBS systeem een eerlijk systeem.
Ik heb een aantal WQBA wedstrijden gedaan en veel van andere juryleden over andere WQBA wedstrijden gehoord en ik word niet vrolijk van het hoe het er daar aan toe gaat. De Nederlandse zijn dan nog het meest eerlijk omdat een zeer groot deel van de jury kennis van bbq heeft. Maar zodra er sponsoren en publiek mogen jureren dan gaat het hard bergafwaards.

Ik heb nog een kort moment overwogen om naar Marokko te gaan maar dat was voor mijn beslissing om alleen nog maar low & slow te doen.
 
Ik begrijp je keuze en als je de verhalen hoort van afgelopen weekend, tja daar wordt je niet vrolijk van om het op zijn Hollands te zeggen ;)

Toch ben ik ervan overtuigd dat het mogelijk moet zijn om een wedstrijd, waarbij de presentatie belangrijk is, eerlijk te laten verlopen. Hoe zo'n wedstrijd er dan best zou uit zien ben ik op dit moment nog niet uit...
 
Helaas waren er ook vervelende verhalen te horen na het BK van afgelopen jaar :(
 
Met dit WK is wel weer gebleken dat WBQA wedstrijden en de jurering daar van veel te wensen over laat, goed voer voor de tegenstanders van de WBQA natuurlijk. Wij (PureBBQ) zullen onderling het er nog eens over moeten hebben hoe we het volgend jaar willen gaan doen met de wedstrijden. Persoonlijk zou ik er nog wel 1 of 2 KCBS wedstrijden bij willen doen. Misschien Q on the Canal en eentje in Zweden. Ik heb al gehoord dat er teams afgemeld hebben voor het BK en dat er sponsoren zijn die het niet meer zien zitten op zo?n manier.

We hebben ook al wat invites gehad voor internationale wedstrijden oa Argentinie, Ivoorkust, Ierland en Zweden. Ik heb zo'n idee dat dat niet allemaal gaat lukken maar misschien die op het europese continent.

Verder hebben we wel een heel gaaf avontuur achter de rug, alleen wedstrijdtechnisch was het crap. We hebben wel gruwelijk ons best gedaan om er iets van te maken en waren ook zeker tevreden over onze bordjes. Frustrerend is het dan om niet te weten hoe je beloond bent voor al die inspanning.

Zijn er liefhebbers voor wat foto's of hebben jullie die al op FB gezien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan