BasBQ
Beef en Steak

Witte stippen in de keramiek van big green egg

Ik heb de mijne sinds eind december en ik heb het niet kunnen ontdekken maar ik vind dat dit ook niet hoort je betaalt er toch genoeg voor lijkt mij toch iets verkeerd te zijn gegaan in het glazuurproces ik zou er niet zomaar genoegen meenemen! Ben benieuwd hoe dit verder gaat succes.
 
daarnet dit antwoord gekregen van de leverancier : Wij kunnen gerust de dome en base nog een keer omruilen, maar de kans dat wij een set zullen vinden zonder puntjes is gering, want het ontstaan van de witte puntjes is een natuurlijk proces tijdens het bakken.

wat denken jullie
 
Ik heb een Chinese/Auplex kamado, een zwarte, al jaren, en hij is nog steeds zwart en zonder (haar)scheurtjes.
Waarmee ik NIET wil zeggen dat de andere merken minder van kwaliteit zijn!!!
Ik weet alleen wel dat ik VEEL goedkoper uit was...
=))
 
broeder sixtus zei:
daarnet dit antwoord gekregen van de leverancier : Wij kunnen gerust de dome en base nog een keer omruilen, maar de kans dat wij een set zullen vinden zonder puntjes is gering, want het ontstaan van de witte puntjes is een natuurlijk proces tijdens het bakken.

wat denken jullie

Buiten het feit dat ze misschien gewoon gelijk hebben (kan ik niet beoordelen) vind ik dit wel een makkelijk antwoord; "we willen wel servicen maar het wordt er niet beter van", en korter gezegd "dat hoort zo".
Mailtje naar de fabrikant als dubbelcheck?
 
Ik denk dat je lekker je eitje moet aansteken en genieten van voordelen van een keramische bbq, en de producten welke er af komen.
Er gebeurt verder echt niets met je keramiek hoor. (en stel dat, de hoogst onwaarschijnlijke kans dat er iets ergs van zou komen, dan heb je als eerste eigenaar nog steeds levenslange garantie op je keramiek)
Hiermee wil ik overigens niets goedpraten hoor, want in wezen heurt het niet voor te moeten komen.

Just my 2 cents

Mac

 
Ik heb ook van deze witte putjes in mijn hagelnieuwe minimax. Mijn vader heeft het ook in zijn medium. Kan geen kwaad B-)
 
Volgens mij zijn die haarscheurtjes en witte puntjes noodzakelijk.
Afgelopen weekend wilde ik de binnenkant weer eens schoon branden.
Dus het ei flink opgestookt tot temperaturen in de buurt van de 500 graden.

Ik was verrast hoeveel vocht er dan van de buitenkant afstroomt.  :-O


Helaas geen effect want de binnenkant is nog steeds pikzwart.  :|
 
Mosseltje zei:
Volgens mij zijn die haarscheurtjes en witte puntjes noodzakelijk.
Afgelopen weekend wilde ik de binnenkant weer eens schoon branden.
Dus het ei flink opgestookt tot temperaturen in de buurt van de 500 graden.

Ik was verrast hoeveel vocht er dan van de buitenkant afstroomt.  :-O


Helaas geen effect want de binnenkant is nog steeds pikzwart.  :|

Als je 'm in de winter niet of heel weinig hebt gebruikt, moet je daar een beetje mee uitkijken. Er kan aardig wat vocht in je keramiek kruipen en als je 'm in een keer te hard opstookt kunnen er stukken vanaf springen. Een vriend van me heeft zo een hele krater in zijn dome gekregen. Een rond stuk keramiek van 2 cm bij 1 cm diep vloog er zo vanaf.
Gewoon rustig heet laten worden en dan langzaamaan steeds harder opstoken, dan kan het vocht rustig verdampen.
 
En in de winter gewoon lekker doorgaan met Q-en helpt ook!  ;)

Maar dat doen we natuurlijk allang Jeroentje!  :D
 
Zijn er mensen die stoppen dan ? :)
 
El Fumarole zei:
Mosseltje zei:
Volgens mij zijn die haarscheurtjes en witte puntjes noodzakelijk.
Afgelopen weekend wilde ik de binnenkant weer eens schoon branden.
Dus het ei flink opgestookt tot temperaturen in de buurt van de 500 graden.

Ik was verrast hoeveel vocht er dan van de buitenkant afstroomt.  :-O


Helaas geen effect want de binnenkant is nog steeds pikzwart.  :|

Als je 'm in de winter niet of heel weinig hebt gebruikt, moet je daar een beetje mee uitkijken. Er kan aardig wat vocht in je keramiek kruipen en als je 'm in een keer te hard opstookt kunnen er stukken vanaf springen. Een vriend van me heeft zo een hele krater in zijn dome gekregen. Een rond stuk keramiek van 2 cm bij 1 cm diep vloog er zo vanaf.
Gewoon rustig heet laten worden en dan langzaamaan steeds harder opstoken, dan kan het vocht rustig verdampen.

Ik had vooraf het opstoken een 6 uur low en slow sessie dus het ei was al op temperatuur.
Dus het opstoken is zonder problemen verlopen behalve dat de binnenkant nog steeds pikzwart is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan