BasBQ
Beef en Steak

Wings, veggies and smoked potatoes

 
 
 

backupdevice

Kooltjesharker
Berichten
215
De kids gaven vanmorgen aan dat er vandaag kippenvleugels gemaakt moesten worden .

Op weinig spannends om te maken maar wel lekker om te eten. Er is gekozen voor een zoete vleugel, Smoked potatoes by Noskos en sla met gerookte paprika.

Vanmorgen de vleugels , met een op internet    gevonden cola brine in de koelkast gelegd

1c9607afc5beba333a0c0541f4d452b0.jpg


Vanmiddag de Joe aangestoken en begonnen met de aardappel saus

f8d12a769bbd6e7081c7171265def709.jpg


Toen de Joe op temperatuur de aardappels erop met een blokje kersenhout . Daarna de vleugels erbij

a202aa3d7232f9a54c6db09683678d68.jpg


Na 30 minuten de wings aflakken met een zoete bbq saus inclusief zoete chilisaus

70d8adae4a4bedcf2a64dfe9b3dfb334.jpg


En toen aan tafel

5ec7f39a8ec6c33d1d6f7537246d8fee.jpg


De wings vlogen van het bord! De cola brine heeft voor mij niks extra toegevoegd en zal de volgende keer niet meer voorkomen

Bedankt voor het kijken!
 
Heerlijk kippen vleugels. Zekers als je ze eerst pekelt. Lekker wat rook op laten pikken. Een van de lekkerste snacks van de q. Gelukkig morgen na de Carnavalsoptocht weer kippen vleugels en drumsticks maken :)

Ik vind de smaak van cola wel herkenbaar. Heb ooit een vergelijk gedaan. Een deel in een bier pekel. En een ander deel in de cola pekel. Beide vond ik lekker. Maar bier vonden we hier toch net wat lekkerder.
 
Heb je mooi gedaan, hier zijn wings ook favoriet. Killootje vd markt is zo op ...
 
Chickenwings, daar heb je ze vast blij mee gemaakt.
 
Lekker hoor
Kids hebben smaak  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan