BasBQ
Beef en Steak

Winaar Tony Stone award 2012 mag naar The Jack.

In de VS wordt PP nagenoeg altijd van schouder, de butt of bovenpoot, de picnic, gemaakt. Procureur (neck plate als ik het goed heb onthouden) is daar lastig te krijgen, zoals voor ons een schouder lastiger te vinden is.
Om het een echte KCBS wedstrijd te maken moeten we dus volgens hun regels bbq'en.

Voor mijn eerste PP sessies heb ik een varkenspoot bij de slager besteld, dus toen heb ik een keer een Butt en een Picnic gedaan. Toen kwam ik bij de Makro procureur tegen, kwam qua structuur erg in de buurt van schouder en makkelijk te krijgen. Dus dat ben ik toen als alternatief gaan gebruiken. Past ook helemaal in de BBQ traditie, neem een goedkoop stuk vlees dat eigenlijk niemand wil en maak er iets lekkers mee. Velen procureurs zijn daarna gevolgd hier :D

Voor kip gebruiken de meeste mensen dijen, al dan niet met bot. Voor de Jack moet je dacht ik  donker en licht vlees inleveren, dus dij/poot en borst.

Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik weleens (als de eerste hectiek hier over is) in grove lijnen neerzetten hoe e.e.a. gaat en wat de regels zijn.
 
Kobold en Gerard, bij Amerikaanse wedstrijden hoef je ook geen 10 prachtig opgemaakte borden te maken, één piepschuim bakje met daarin eten om te proeven voor zes personen is genoeg.

Hierdoor hoef je dus niet enorme hoeveelheden klaar te maken en of een enorme hoeveelheid aan hardware mee te nemen.

Daardoor kan je het dus prima doen met een team van twee á drie personen.

Het zou leuk als zoveel mogelijk mensen van hier meedoen, en helemaal als ze dan ook nog winnen en naar the Jack gaan.

Ik heb vannacht al van de foto's gedroomd :D.

BTW als je jezelf nog iets onzeker voelt; er is de dag voor de wedstrijd een cooking class om het onder de knie te krijgen. Dan volg je eerst de cursus en de dag erna doe je de wedstrijd, gegarandeerd dat je in de top tien komt!
 
het klinkt wel heel erg leuk... hmmm.... toch maar eens gaan nadenken...
 
nou. ik ben ook wel te porren voor een beetje competitie. pas nog de pulled pork laten proeven aan real americans.....loved it. (zeiden ze)(ik geloof amerikanen echter niet zo snel)

Voor diegene die een schouder met been wil....In het weekend bestellen, dinsdag af te halen in Dommelen :)
 
Gerard777 zei:
het klinkt wel heel erg leuk... hmmm.... toch maar eens gaan nadenken...
Wellicht moet Gerard en Kobold daar SAMEN eens over nadenken.....
 
Marc, de concurentie is heel groot, maar het zou wel de kers op de cake zijn.
 
Nou, ondanks dat het team nog niet concreet is gaat het wel lukken om mee te doen. Moet alleen nog even afspreken met Maurice :D ben net terug van vakantie dus het is er nog niet van gekomen maar voor april 2012 moet toch wel lukken lijkt me :D
 
[/quote]
Wellicht moet Gerard en Kobold daar SAMEN eens over nadenken.....
[/quote]

dat is misschien wel een goed idee. we hebben in ieder geval genoeg hardware :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan