BasBQ
Beef en Steak

Wildzwijnhaas rollade

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQgenoten,

De BBQ is ondertussen weer een aantal keer aan geweest. Maar niet alles is op foto gekomen. Echter zit de vriezer nog steeds vol met zwijn hier. En kwam ik al zoekende op de vlog van onze Dennis @noskos terecht. Hij maakte daar een mooi gerecht met Wildzwijnhaas. En dat zag er toch wel erg lekker uit. Dus beter goed gejat dan slecht bedacht. Niet alle ingrediënten zijn 100% gelijk. Maar de smaak was er zeker niet minder om. Wat gegrilde paprika, mais en pure er bij en we hebben weer een fijne maaltijd op tafel. Daar gaan we.

Haasje mooi gevlinderd en met de vleeshamer wat in model gemept. Niet te gek, het vlees is heerlijk mals en zacht. Puur voor het zicht.

IMG_0813.JPG


IMG_0814.JPG


IMG_0815.JPG


Nu kon de vulling aangebracht worden. Eerst wat zout en peper over het stukje vlees gemalen. Daarna een laagje Wilde Preiselbeeren (wilde veenbessen) aangebracht. Spulletje netjes opgerold en even de koelkast in voor de volgende stap.

IMG_0816.JPG


IMG_0817.JPG


IMG_0818.JPG


IMG_0819.JPG


Dennis maakte van zijn Haasje losse rolletjes. Ik besloot het stuk vlees in zijn geheel te laten. Dus ging ik weer eens een mooie bacon weave maken. Vind ik ook gewoon leuk om te doen. En het oogt wel ze mooi.

IMG_0820.JPG


IMG_0821.JPG


IMG_0822.JPG


Nu kon de BBQ aangestoken worden. Paar stukjes cederhout er bij voor een subtiel zoete hint van rook, Wat maiskolven er naast, een paar paprika's boven direct vuur en gaan met die handel.

IMG_0828.JPG


IMG_0829.JPG


Groentes waren ondertussen klaar. De paprika's gingen even in een plastic zak, zodat het pellen straks makkelijker is. De pure stond ondertussen ook klaar. Tijd om het stukje vlees nog even aan te zetten boven direct vuur. Daarna naar binnen en het stukje vlees netjes trancheren.

IMG_0830.JPG


IMG_0831.JPG


IMG_0832.JPG


Nu hield ik het niet langer en moest alles op het bordje. De gegrilde paprika, daarop de stukjes vlees. Wat mais en een bolletje pure.

IMG_0833.JPG


Dat was weer een heerlijk maaltje van de BBQ. Het vlees was heerlijk sappig en vol van smaak. Het wild proef je er nog mooi doorheen. Mooie balans met het zoete en zoute helemaal TOP
Dennis bedankt voor het delen van dit recept. Gaan we zeker vaker maken, ook van gewone varkenshaas.

Bedank voor het kijken en lezen.
Bram.
 
Heerlijk weer Bram
Wat een rijkdom zo'n vriezer vol zwijn

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Bram bram bram ,wat ben je weer lekker bezig geweest, en wat een luxe om een vriezer vol wild zwijn te hebben.
Ziet er zeer lekker uit 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Breng die vriezer maar eens langs. Heb ook wel ergens nog een stopcontact vrij.

Zie er toppie uit. Hou wel van een stukje wild.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Je woont me te ver weg , maar voor mijn werk ben ik deels professioneel inbreker en had je vriezer in een paar minuten leeg 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk!

Wild is echt fantastisch, ga ik ook weer bestellen. 😋

Als je hulp nodig hebt met je vriezer hoor ik het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat een mooi gerecht Bram. Water loopt me in de mond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekker bezig de laatste weken. Dit gerecht ziet er erg smakelijk uit.

Volgende keer inwikkelen met je zelfgemaakte wildzwijn bacon?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Geweldig Bram, wat een knetter van een rookring zeg!

Jij bent jezelf wel aan het verwennen met die wildzwijn-gerechten, ben benieuwd of we je nog wakker mogen maken voor een gewoon varkenshaasje straks..
 
  • Geweldig
Waarderingen: Bram
Lekker bezig de laatste weken. Dit gerecht ziet er erg smakelijk uit.
Volgende keer inwikkelen met je zelfgemaakte wildzwijn bacon?
Die stuken wildzwijn bacon heb ik in 4 stukken verdeeld. En zijn daardoor te klein geworden om plakken te maken voor een weave. Ook hou ik ze liever apart voor bij de borrel oid.
Geweldig Bram, wat een knetter van een rookring zeg!

Jij bent jezelf wel aan het verwennen met die wildzwijn-gerechten, ben benieuwd of we je nog wakker mogen maken voor een gewoon varkenshaasje straks..
Hahaha TNX mate,
Als je weer eens overheerlijke kippenvleugels maakt. En er een heerlijk koud bier bij serveert. Kan je met elke willekeurige dag van de week midden in de nacht wakker bellen. En dan sta ik binnen het uur in Nijmegen 😎
 
Oei, deze had ik even gemist ;)
Lekker bezig geweest kerel.
Je maakt iedereen gek met al dat everzwijn.
Het werkt aanstekelijk. Nu heb ik van het weekend trek in een paar lekkere JC everzwijnenworsten 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Seau de Jeau Chef, wat een mooie maaltijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Och och och wat een genot. Heerlijk zo'n zwijntje.
 
Dat ziet er weer heerlijk uit! Mooi stuk vlees is dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan