BasBQ
Beef en Steak

Wildzwijn spareribs

Me schoonvader was zeer enthousiast over wildzwijn spareribs die hij had gegeten bij een restaurant. Dus we gaan morgen een test doen en zaterdag voor het echie.

1 rib in me standaard rub gedaan en de andere  in een natte marinade van rode wijn, sjarlot, knoflook, tomatenpuree en tijm.

d3c9199c86dc216af4f3de971612c698.jpg


Nog nog kiezen welk rookhout we gaan gebruiken. Denk dat ik voor bessen ga of toch wat zwaarders??

Inmiddels vrijdag 18 uur. Wat een verschil na het marineren

b2a3802bc3c40c6deb94a74c07efba0b.jpg


Nu liggen ze erop. Als al het snoep zo van sintmaarten.op is, hebben wij wat lekkkers

272e4f616dba70545a20ed8559325878.jpg


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
 
Ben erg benieuwd, mijn slager zij vandaaag dat hij van de week ook een wild zwijn binnenkreeg
 
Alweer bijna een week geleden (en vergeten foto's te maken). In totaal heb ik ze 2 uur met wat rookhout gedaan,  1 uur ingepakt en daarna nog even zonder folie. Sommige stukken had ik het laatste uur niet moeten doen, maar sommige waren heerlijk.

Volgende keer zou ik iets meer bevleesde ribs willen hebben. De marinade met wijn, sjalotjes, tijm, tomatenpuree, knoflook, peper en zout was een goede combinatie.
 
Swokey zei:
Alweer bijna een week geleden (en vergeten foto's te maken). In totaal heb ik ze 2 uur met wat rookhout gedaan,  1 uur ingepakt en daarna nog even zonder folie. Sommige stukken had ik het laatste uur niet moeten doen, maar sommige waren heerlijk.

Volgende keer zou ik iets meer bevleesde ribs willen hebben. De marinade met wijn, sjalotjes, tijm, tomatenpuree, knoflook, peper en zout was een goede combinatie.

Verder nog verschillen gemerkt tussen gewone ribben en deze wildzwijn ribben? (vraag me altijd af wat je er nog van terug proeft met een zware marinade/rub).
 
Terug
Bovenaan Onderaan