S
Skaaffie
Gast
Vriezer opruiming, en daar lag nog een mooi stukje wilde zalm. Samen met gegrilde/gefrituurde aardappels en spinazie.
De aardappels en spinazie in keramische schaaltjes, en een mooie doch kleine zalmfilet.
Op advies van Tokugawa de zalm enkel met peper en grof zeezout besprenkeld.
Aardappels liggen in een klein badje van arachide olie om een frituur effect te verkrijgen, heel klein beetje zout want er gingen nog wat spekblokjes bij(van het gerookte spek waar nog maar een heel klein beetje over is
Briketten in de fik.
Zalm in een kleine skillet ingesmeerd met een klein beetje olie.
Ik heb eerst de aardappels er op gezet aangezien die wel een stuk langer moeten, daarna mocht de zalm erbij.
De Q, uiteindelijk naar de 200gr laten stijgen.
Heb de zalm en aardappels om en om direct boven de briketten gedaan.
Toen mocht aan het einde ook de spinazie erbij.
En zo kwam de zalm op het bordje, met een dikke kwak mayo.
Zalm was erg mooi roze gebleven.
In één woord geweldig, wat een smaaksensatie die Sockeye! Aardappels waren ook perfect, lekker krokant korstje en zachte binnenkant.
Alleen hoe krijg ik die vislucht van mijn skillet, wil hem niet afwassen maar als je je ogen dicht doet en hem voor iemands neus houd dan nemen ze waarschijnlijk een hap ervan
De aardappels en spinazie in keramische schaaltjes, en een mooie doch kleine zalmfilet.

Op advies van Tokugawa de zalm enkel met peper en grof zeezout besprenkeld.

Aardappels liggen in een klein badje van arachide olie om een frituur effect te verkrijgen, heel klein beetje zout want er gingen nog wat spekblokjes bij(van het gerookte spek waar nog maar een heel klein beetje over is

Briketten in de fik.

Zalm in een kleine skillet ingesmeerd met een klein beetje olie.

Ik heb eerst de aardappels er op gezet aangezien die wel een stuk langer moeten, daarna mocht de zalm erbij.

De Q, uiteindelijk naar de 200gr laten stijgen.

Heb de zalm en aardappels om en om direct boven de briketten gedaan.

Toen mocht aan het einde ook de spinazie erbij.

En zo kwam de zalm op het bordje, met een dikke kwak mayo.

Zalm was erg mooi roze gebleven.

In één woord geweldig, wat een smaaksensatie die Sockeye! Aardappels waren ook perfect, lekker krokant korstje en zachte binnenkant.
Alleen hoe krijg ik die vislucht van mijn skillet, wil hem niet afwassen maar als je je ogen dicht doet en hem voor iemands neus houd dan nemen ze waarschijnlijk een hap ervan