Beef en Steak

Wil vandaag recept Walchers Gilden Spek maken maar hoeveel zout??

picosuma

Gerijpt
Wil vandaag dit https://www.bbq-nl.com/2014/04/walchers-gilden-spek.html recept maken maar dan met 500 Gr buikspek kan ik dan gewoon de helft van de marinade ingredi?nten gebruiken speciaal het nitrietzout ?? Dus 4 gram .

En ik lees bij het recept van Mike dat hij 4 gram gebruikt of is dit gewoon zout ??

Je kunt hiervoor de helft van de marinade gebruiken. Dus ook de helft van het zout.
Colorozo kan, maar is niet noodzakelijk ivm de korte pekeltijd en de warme bereiding. Het zorgt wel voor een mooie kleur.

Ceriel zei:
Je kunt hiervoor de helft van de marinade gebruiken. Dus ook de helft van het zout.
Colorozo kan, maar is niet noodzakelijk ivm de korte pekeltijd en de warme bereiding. Het zorgt wel voor een mooie kleur.
+1

Ceriel zei:

Bedankt voor het antwoord zou eigenlijk maar 500 Gr klaar maken maar zag de recepten en foto's dat toch maar voor 1 kilo gaan.

Ceriel zei:

Ceriel + 1

Gewoon met keuken zout.

JQ83RA5m.jpg

6oof8pgm.jpg

Werkt prima.

Had de colorozo al bij de Sligro gekregen ze zeiden 10 kg is zeker wat teveel Yep  :)
Toen zei 1 van hun wacht effe je krijgt wel een zakje van mij mee  :D

picosuma zei:
Had de colorozo al bij de Sligro gekregen ze zeiden 10 kg is zeker wat teveel Yep  :)
Toen zei 1 van hun wacht effe je krijgt wel een zakje van mij mee  :D

Netjes  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan