BasBQ
Beef en Steak

WiFi Thermometer

Bij mij doet billows het perfect. Je moet wel zien dat alle schuiven onderaan helemaal dicht zijn. En boven niet meer dan 10 a 15% open zetten.
Ik zet deze wel vanaf het begin aan, met dan de schuiven wel nog open om op te warmen.

(edit: Stijn was me net voor )

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Ik had hetzelfde probleem toen ik vorige week buikspek aan het klaarmaken was en met de picanha daarna. Ik had marabu houtskool gebruikt wat dan weer harde soort is. Op een gegeven moment had ik mijn daisy wheel wel redelijk dicht staan, maar kan zijn dat er toen al teveel houtskool brandde
 
Ik zal hem boven nog verder knijpen.
Maakt de soort houtskool nog verschil ?

zo ver nijpen dat je echt bijna geen opening meer hebt, met rookhout erin kan je mooi zien dat er toch nog rook wordt uitgeperst..
Als ik dit niet doe begint de temperatuur (in de zomer) op de lopen (in de winter nog geen ervaring).
 
zo ver nijpen dat je echt bijna geen opening meer hebt, met rookhout erin kan je mooi zien dat er toch nog rook wordt uitgeperst..
Als ik dit niet doe begint de temperatuur (in de zomer) op de lopen (in de winter nog geen ervaring).
Ah kijk, ik had nog 1cm opening, eigenlijk wat ik standaard heb bij l&s. Te ver dus.

Mooi man, verder spelen hiermee
 
De billows werkt inderdaad op 12v, en ik denk niet dat daar power delivery Electronica inzit (zoals in een telefoon). Maw, de billows en signals werken op 12v en volgen niet de usb-c standaard, ze gebruiken gewoon de kabel voor hun eigen implementatie. Je zal er dus een echte 12v lader aan moeten hangen, 5v zal niet zo veel doen vrees ik.

heb zo net mijn adapter van de thermoworks eens bekeken en effectief puur 12V 1A.

Dus in principe kan iedere adapter die 12V levert met minimaal 1A gebruikt worden.
 
heb zo net mijn adapter van de thermoworks eens bekeken en effectief puur 12V 1A.

Dus in principe kan iedere adapter die 12V levert met minimaal 1A gebruikt worden.

Zojuist ook de signals (en meteen de mk4) rechtstreeks in Engeland gekocht.
Ben benieuwd of ups ook zo snel voor de deur staat.
Van het weekend maar eens testen met een plak picanha.
@Stijn Kun je een linkje sturen van de adapter zodat ik deze kan bestellen en de de signals up and running is voor NL? Ik ben echt een amateur wat betreft stroom en adapters. Ik koop geheid de verkeerde en heb ik straks geen signal meer op me nieuwe signals. Met vlees kan ik beter overweg 😀.
 

zoiets heb je inderdaad nodig.
Alternatief een 12V voeding met USB-C stekker aan.

dat is eigenlijk nog het grootste nadeel aan die singals, dat je met die domme verloopstekker zit te knoeien, oogt zo amateuristisch.

EDIT: de USB-C standard blijkt diverse voltage te ondersteunen, 5V-12V-15V-20V.
In principe zou een "standaard" usb-C lader die 12v ondersteund dus ook moeten werken.
DIT IS NOG NIET GETEST.
 
Laatst bewerkt:
zoiets heb je inderdaad nodig.
Alternatief een 12V voeding met USB-C stekker aan.

dat is eigenlijk nog het grootste nadeel aan die singals, dat je met die domme verloopstekker zit te knoeien, oogt zo amateuristisch.

EDIT: de USB-C standard blijkt diverse voltage te ondersteunen, 5V-12V-15V-20V.
In principe zou een "standaard" usb-C lader die 12v ondersteund dus ook moeten werken.
DIT IS NOG NIET GETEST.

Ik weet wel dat je de lader van de signals zelf absoluut niet moet gebruiken om een telefoon op te laden. Staat er zelfs opgedrukt dacht ik.
Andersom zou misschien wel kunnen.
Recent is er een nieuwe app en cloud omgeving gekomen voor de signals, werkt nu allemaal nog even net wat fijner.
 
Ik weet wel dat je de lader van de signals zelf absoluut niet moet gebruiken om een telefoon op te laden. Staat er zelfs opgedrukt dacht ik.
Andersom zou misschien wel kunnen.
Recent is er een nieuwe app en cloud omgeving gekomen voor de signals, werkt nu allemaal nog even net wat fijner.

klopt, die lader kan effectief maar enkel en alleen 12v leveren.
Als je het wil testen met een andere lader moet je zeker kijken of hij 12v en minimaal 1A kan leveren.

Die nieuwe app en cloud is inderdaad een gigantische vooruitgang. gebruik de oude zelfs niet meer.
 
Ik kreeg volgens mij gewoon een melding in mijn oude app om de nieuwe app te downloaden.

Ik kan hem trouwens ook gewoon vinden in de playstore zie ik. de app heet "ThermoWorks"
 
dit is de nieuwe app: (geel icoontje)
1598434589783.png

en de oude app: (grijs icoontje)
1598434655700.png
 
Ik gebruik de nieuwe app all. Die was gewoon beschikbaar in de app store.

@Stijn aangezien jij bij de beta testers hoort, kan jij ook feature requests indienen toevallig? Of krijg jij een overzicht van wat ze van plan zijn?
Een groot gemis is dat je niet het alarm kan resetten op je signals vanuit de app. Zou heel fijn zijn voor mij (en mijn buren) als ik die gewoon op afstand kon resetten ;)
 
Ik gebruik de nieuwe app all. Die was gewoon beschikbaar in de app store.

@Stijn aangezien jij bij de beta testers hoort, kan jij ook feature requests indienen toevallig? Of krijg jij een overzicht van wat ze van plan zijn?
Een groot gemis is dat je niet het alarm kan resetten op je signals vanuit de app. Zou heel fijn zijn voor mij (en mijn buren) als ik die gewoon op afstand kon resetten ;)

dat doet die gewoon bij mij :)

Van heel dat beta gedoe merk ik eigenlijk niets, als ik een probleem heb meld ik dat via mail aan hen maar van hen uit is er weinig vraag.
Ze reageren wel altijd snel op de mailtjes.

Een functie die ik nog mis is de temp zien zonder dat de app open is, widget of in de meldingen zou handig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan