BasBQ
Beef en Steak

WiFi controller

 

Jord

Kooltjesharker
Berichten
218
Ola,

Ben even een beetje aan het rondneuzen om straks in het bbq seizoen veel PP te kunnen maken zonder mijn nachtrust iedere vrijdag op te moeten offeren. Kortom: shoppen voor controlers.

Vind de IGrill wel grappig maar ben niet echt geamuseerd over het gegeven dat ze hier in NL voor 120 euro worden verkocht en in de states $80 zijn. Opsturen of zelf ophalen in mei is een optie.

Maar toen hoorde ik ineens het gerucht dat BBQguru met een wifi uitgeruste versie zou komen. Nou dat vind ik wel interressant dus even een mailtje gestuurd. Over 2 weken gaan ze hem idd lanceren, tot die tijd geen specs.

Op deze site https://www.rocksbarbque.com/ kwam ik trouwens een 'stoker' tegen, naast Wifi heeft die ook een ingebouwd twitter account, dat vind ik dan wel weer mooi, een tweet krijgen met je temp udpdate De ventilatoren op deze site zijn er ook voor de wat grotere jongens, groter dan die van de BBQGuru in ieder geval.

Keep you posted.
 
De CyberQ met Wifi lijkt mij ook wel wat ;)

Werkt het bij Stoker eindelijk goed? Daar heb ik minder goede verhalen over gelezen.
 
Rock's had in het verleden problemen met levering, service etc. Daarbij zit het ding er niet zo gelikt uit als de Guru's, meer een Hobby Bob apparaat. Maar wel met heel veel leuke opties. Vroeger zou ik zoiets zeker hebben gekocht of zelfgebouwd, tegenwoordig wil ik iets hebben dat gewoon werkt ;)
 
Goede insights,

Twijfel nu over wat te doen, of de wifiguru of een partyq met een i grill attached, zal  afhangen van de prijzen denk ik. Daarnaast zal voor 1 grill de partyQ niet hard genoeg kunnen blazen :)
 
Ik weet niet hoe handig je bent met elektronica, maar zelf bouwen is ook nog een optie, Nosmo heeft daar aardig wat werk in verzet.
 
PartyQ is goedkoop en niet duur om in te voeren, alleen BTW maar geen douane kosten. De blazer van de PartyQ is goed genoeg voor een Heinz UDS ;)
 
Frits zei:
PartyQ is goedkoop en niet duur om in te voeren, alleen BTW maar geen douane kosten. De blazer van de PartyQ is goed genoeg voor een Heinz UDS ;)

en wat is niet duur?
 
Ja maar ik denk dat de PartyQ iets te kort schiet voor de monster trailer die Jord laat bouwen ;)
 
PartyQ kost (met adaptor) 139 $ dat is 111,08 ?
verzendkosten naar Nederland 34,35 $ is 27,45 ?

111,08 + 27,45 = 138,53 ? * 1,19 (BTW) = 164,85 ? hier komen dan nog de afhandelingskosten van de vervoerder reken op ongeveer 12,50 ? wordt dus ongeveer 177,50 ?


Voor een DigiQ voor een WSM met alles erop en eraan betaal je 317,13 + afhandelingskosten

(277 + 47,40 = 324,40 $ = 259,23 ? * 1,028 (douanerechten)= 266,49 ? * 1,19 (btw)= 317,13 ? + afhandelingskosten)

Voor die 150 ? euro verschil kan je heel wat Fantasten kopen en je hebt het voordeel dat de PartyQ gewoon op baterijen werkt ;).
 
Voor de monster trailer heeft een controller denk ik weinig zin, of er moet een hele grote firebox aan zitten.

Een WSM brand 24 uur met een kolenmand, een ofset bbq moet geloof ik om de twee uur gevoed worden ;) dan ben je toch de hele tijd in de buurt
 
En de stoker dan? Ik ga nu ook eens serieus kijken...
 
Voor de monsterstoker zijn er prima fans beschikbaar. Zijn alleen net zo duur als de contoller zelf ;-) Maar ja, als we dan hele varkens kunnen gaan roken :)

Ik ben wel op zoek naar iets wat ik voor meerdere smokers kan gebruiken, dus niet enkel de UDS. Waarvoor rekenen jullie een adapter? is dat voor de omvorming van 110V naar 220V? Die heb ik hier nog wel liggen. Volgens mij runnen al deze boys op 12V dus denk ik er over na om een auto accu op de smoker te zetten en ze daar op aan te sluiten, heb je ook geen adapter nodig.

Invoerrechten en douanekosten gaan lekker aan mijn neus voorbij. Ik ben uitgenodigd door tabasco om een reportage te komen maken in New Orleans dus dan haal ik ze daar op en dan mag ik ze kostenloos (tot ?450 ofzo) invoeren.
 
Dan heb je mazzel Jord, ik hoop ook op een snoepreisje van mijn werk die kant op ;). Voor de DigiQ heb je alleen stekker adaptor nodig van een paar euro.

Je mag voor 430 ? meenemen uit een niet Eu land.
 
Frits zei:
Dan heb je mazzel Jord, ik hoop ook op een snoepreisje van mijn werk die kant op ;). Voor de DigiQ heb je alleen stekker adaptor nodig van een paar euro.

Je mag voor 430 ? meenemen uit een niet Eu land.

Mocht je een snoepreisje hebben en een digiQ voor een brethren willen meenemen, dan houd ik me aanbevolen. (Geldt overigens voor alle vrienden van dit genootschap die snoepreisje maken)
 
De partyQ is toch ook geschikt voor de WSM47?
 
Vind alleen jammer dat de partyQ geen meat-probe heeft. Hoeveel probes kunnen er op een DigiQ 2?
 
Oke,ik zal me eigen eens erin gaan verdiepen.
 
Gerard777 zei:
Vind alleen jammer dat de partyQ geen meat-probe heeft. Hoeveel probes kunnen er op een DigiQ 2?

Gerard, op een DigiQ II zitten twee probes, een vor het vlees en een voor de Pit temperatuur.

Een food probe op een PartyQ is fijn, maar je kan er ook een Maverick of andere food thermometer. Het enige voordeel van twee in een komt als je op het einde van je cook zit en het vlees is klaar dat de DigiQ de temp van je Q tempert zodat je eten niet verkoold. Maar tegen die tijd ben ik altijd in de buurt dus tot nu toe niet nodig gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan