BasBQ
Beef en Steak

Wie zoet is krijgt.. 15 kilo paling!

 
 

Viola

Stoker
Berichten
325
Ik heb al eerder wat avonturen met paling gepost maar voor mij zijn de feestdagen gewoon altijd het sein om paling te roken. De melding in de vriendenapp dat er gerookt ging worden leidde tot een flink aantal bestellingen. 15 kilo is het maximale wat ik kwijt kan per shift en ik zat binnen no time vol. De paling kwam vrijdagavond op tijd binnen en waren al gepekeld zodat ik hier niets meer aan hoefde te doen. Gisterochten vroeg gestart met het rijgen aan de speten, gelukkig had ik hier wat hulp bij want meer dan 100 palingen is wel even werk. Al met al een uurtje of 4 buiten bezig geweest, voelde op een gegeven moment mijn handen niet meer vanwege de kou maar wat is het toch leuk om te doen. De beloning is een lading heerlijke paling en uiteindelijk gaat het daarom. Morgenavond als de Sint komt staan de toastjes met paling klaar, dat moet toch een mooi cadeau opleveren 😉.

9055C98F-EFE2-4619-97E3-59B4AF0383BA.jpeg


195F36D4-6D6F-4194-A4A9-153856D0B298.jpeg


90594DED-719E-416E-A288-35DE1E4C91FD.jpeg


1FBFE130-A6BD-4318-A759-B41E3CA408CF.jpeg


E294120D-62C7-4E44-B056-3EEDAA1B8321.jpeg
 
Heerlijk dit. Ik eet het te weinig. Een 10-tal jaar geleden nog eens int groen, maar daarvoor is het al meer dan 30 jaar geleden en dat was in Volendam. Dus laar er maar een paar naar hier zwemmen.
 
Dat ziet er goed uit!

Krijg gelijk zin in een toastje met paling.
 
WoW, dat is een indrukwekkende hoeveelheid. Jammer dat het tegenwoordig zo duur is geworden. Maakt het wel extra speciaal.
 
Prachtige foto’s en wat een €-vermogen aan heerlijkheden…
 
gaaf, ben alleen benieuwd. Zit er iets van een plaat tussen om directe hitte van de paling weg te houden?
 
gaaf, ben alleen benieuwd. Zit er iets van een plaat tussen om directe hitte van de paling weg te houden?
Er zit een RVS plaat tussen en hierop staat een RVS bak met rand van ca. 4 cm waarin nu een laag zand lag (er kan ook water in afhankelijk van de inhoud van de ketel). Dus geen kans op paling die in het vuur terecht komt. De plaat en bak kunnen er ook uit om op die manier wat directer te kunnen stoken waardoor het vet direct in het vuur terecht komt en hier weer smaak mee afgeeft. Als bbq is hij niet echt geschikt vooral omdat er alleen maar met hout gestookt wordt maar daar zijn weer andere mooie apparaten voor te vinden 😁.
 
Terug
Bovenaan Onderaan