ogreve
Sprokkelaar
Onlangs heeft een collega van mij een dure MeaterPro set gekocht met 2 wireless probes. Die kan (volgens de specificaties) tot een kerntemperatuur van 100 graden en een omgevingstemperatuur van 550 graden z'n werk doen. Mooi!
Maar .... met een prijskaartje van 229 Euro mij veel te prijzig.
Nu kwam ik online de ThermoPro TempSpike TP960 tegen, die een meer el-cheapo versie is van die MeaterPro en "goedkoper" betekent uiteraard dat op enkele punten concessies gedaan moeten zijn.
Dit is wat de officiële website van TempPro erover zegt: Officiële TempPro pagina
...en yay! Onze geliefde vrienden van de Action verkopen deze voor slechts 24,95! Voor zo'n prijs kan dit dus zeker interessant zijn:
Action aanbod
User Manual
Wel dan. Onder enkele condities zou dit interessant voor mij kunnen zijn, maar ik zit met enkele grote, cruciale, vraagtekens en hoop dat iemand daar antwoord op heeft en het liefst ook eigen ervaring(en) erover kan delen.
Dit zijn de punten waar ik meer duidelijkheid over zou willen hebben alvorens eventueel tot aanschaf over te gaan:
Maar .... met een prijskaartje van 229 Euro mij veel te prijzig.
Nu kwam ik online de ThermoPro TempSpike TP960 tegen, die een meer el-cheapo versie is van die MeaterPro en "goedkoper" betekent uiteraard dat op enkele punten concessies gedaan moeten zijn.
Dit is wat de officiële website van TempPro erover zegt: Officiële TempPro pagina
...en yay! Onze geliefde vrienden van de Action verkopen deze voor slechts 24,95! Voor zo'n prijs kan dit dus zeker interessant zijn:
Action aanbod
User Manual
Wel dan. Onder enkele condities zou dit interessant voor mij kunnen zijn, maar ik zit met enkele grote, cruciale, vraagtekens en hoop dat iemand daar antwoord op heeft en het liefst ook eigen ervaring(en) erover kan delen.
Dit zijn de punten waar ik meer duidelijkheid over zou willen hebben alvorens eventueel tot aanschaf over te gaan:
- De set wordt met één probe geleverd. Wat nu als ik 2-3 van deze sets koop, kan ik ze dan allemaal netjes in 1 app gebruiken, of werkt de app te allen tijde maar met slechts één enkele probe?
- Over die max temperaturen: ik weet dat military grade electronica doorgaans tot "maar" ongeveer 100 graden gegarandeerd is en vermoed dan ook dat als de kerntemperatuur over de 100 graden gaat, het deel van de probe met de electronica letterlijk permanent beschadigd kan raken. Is dat inderdaad het geval en mag de probe dan absoluut niet tot een hogere kerntemperatuur dan 100 graden gebruikt worden, of betekent de 100 graden slechts dat 'ie tot dat getal nauwkeurig is en daarboven niet? Idem voor het deel van de probe dat er uitsteekt. 300 graden is geen vreemde temperatuur in een kamado (hoewel je er meestal ruim onder zit), het is dan wel fijn om te weten dat je bij een overshoot niet gelijk de probe kan weggooien.
- Hèt gene dat ik echt graag met een wireless set zou willen doen, is het op de één of andere manier koppelen/ontsluiten aan "iets" (thuis computer, cloud, ...) en dan op grotere afstand kunnen uitlezen (via bijvoorbeeld een web adres of de app die dan de realtime gegevens van de probes heeft). Weet iemand hier mogelijkheden voor? Voor thuis is de BlueTooth range wel OK, maar ik zou ook heel graag de temperaturen willen weten als ik bijvoorbeeld tussentijds naar enkele winkels moet.
- Met een stuk of 3 sets zou je voor ongeveer 80 Euro (incl. verzendkosten) een interessante set kunnen hebben met voldoende probes en redelijke prijs. Maar... zijn er voor rond die prijs wellicht betere alternatieven met 2/3 probes beschikbaar waar mensen ervaring mee hebben? De probes mogen dan eventueel ook wel bedraad zijn.