BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er tips voor de eerste keer pizza op de Q?

Als je morgen wil pizza bakken is 24uur te laat om een voordeeg te maken. Ik zou morgenochtend vroeg een deeg maken die ongeveer 5 a 6 uur tijd krijgt op te rijpen. Een zakje gedroogde gist is meer dan genoeg. Als je te veel gist gebruikt kan het zo maar gebeuren dat het in elkaar ploft en tijdens het bakken nul extra volume krijgt.
Ik gebruik voor het rijzen een bak met een deksel, die ook in bakkerijen gebruikt worden. Deze zijn ook gemakkelijk om te vouwen tijdens het rijzen. Ik zou het buiten de koelkast houden en het deeg na twee uur een paar keer omvouwen om extra lucht te creëren. Dit doe je twee keer en daarna maak je bolletjes naar gelang die je even rust geeft om vervolgens te gaan beginnen met pizza's maken.
Volgende keer maak je een dag er voor een voordeeg. Twee gelijke delen bloem 00 en water. (150gr/150ml) en die laat je buiten de koelkast staan.
Voor 3 uur recept bekijk het filmpje van Gennaro
Thanks! Ik ga straks een deeg maken en zal de resultaten later posten! Ik ben benieuwd! Zin in!
 
Misschien is het voor sommigen als vloeken in de kerk maar als saus gebruik ik Heinz Tomato Frito.
 
Zonde dat ik het nu pas lees
Je had ons kunnen uitnodigen 😉

maar, is’t gelukt?
 
Ik ga bijna denken dat het op een fiasco is uitgelopen. De moed niet opgeven, denk altijd. Van fouten kan je leren!
Sorry sorry sorry... helemaal geen tijd gehad om te reageren. Ons zoontje werd geopereerd deze week aan zijn amandelen, inmiddels gaat het de goede kant op. Maar was er even heel druk mee.

Maar ze zijn goed gelukt! Eerst wat gestoeid met de temperatuur, maar daarna top! Ik zal snel een draadje plaatsten!
20210605_183504.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan