BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

structor zei:
Camiel zei:
hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
Of SCP

Emiel was me voor maar ik gebruik winscp, deze service staat standaard aan, maar je moet wel een password instellen op de HM anders kom je er niet in.

Kijk anders ook even hier
 
Nosmo zei:
structor zei:
Camiel zei:
hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
Of SCP

Emiel was me voor maar ik gebruik winscp, deze service staat standaard aan, maar je moet wel een password instellen op de HM anders kom je er niet in.

Kijk anders ook even hier

Dank je Piet!
 
Nosmo zei:
Nog maar weer even een status update;

Iedereen die bij de eerste batch zit krijgt vandaag of morgen een mailtje van me.

Nog nieuws over mijn doosje met losse onderdelen? *smachtend kijkend naar de brievenbus*  :blush:
 
Die zijn zaterdag al verstuurd T&T 3SKABA085488565. Raar dat het nog niet is afgeleverd.

Ik heb net gekeken en volgens postnl wordt het pakket vandaag tussen 11:30 en 15:30 afgeleverd.
 
Nosmo zei:
Die zijn zaterdag al verstuurd T&T 3SKABA085488565. Raar dat het nog niet is afgeleverd.

Ik heb net gekeken en volgens postnl wordt het pakket vandaag tussen 11:30 en 15:30 afgeleverd.

Ik druk op 'verzend' en de bel gaat. Het pakketje is er!!! Joepie!

En nogmaals bedankt voor al de tijd en moeite die je in dit project hebt gestopt! Super!
 
Nieuwe wifi dongels zijn vanmiddag gearriveerd en wat denk je ? Andere chipset dan gespecificeerd, deze doen het dus ook niet op de Heatermeters. ~X( ~X( ~X(

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen, ik heb zes HM's klaarstaan voor verzending maar zonder wifi heb je er ook niet veel aan.

Is er misschien een Linux guru online die me uit kan leggen waarom een realtek 8188CU wel werkt en een 8188EU niet! :-/  Of liever nog eentje die me uit kan leggen hoe ik deze werkend krijg.
 
Ik heb dongles met een externe antenne besteld omdat zowel Redfox als ik daar goede ervaringen mee hebben. Maar om een of andere manier lukt het me niet om exact de zelfde dongles te krijgen.

Die edimax dongles zijn inderdaad de laatste veilige keus, dus ik ga die maar bestellen denk ik ondanks dat de signaal sterkte minder is.
 
Ik heb Edimax dongles besteld, ik heb geen tijd meer om met de wifi dongles te klooien, ik ga morgen op reis, en ik kan niet iedereen nog eens drie weken laten wachten voordat ik weer terug ben om verder te klooien.

Zodra de dongles binnen zijn zal mevr. Nosmo ze bij de HM's stoppen en de eerste batch versturen. Het wachten is dan alleen nog op het restant van de Maverick probes.
 
Prima, ik kan niet wachten ;)

Mijn UDS staat nog geen 10 meter van mijn router af, dus dat komt wel goed!
 
De heater meter zit in elkaar en werkt! Drie dingen vielen mij op:

1) Bij de atmel zit zat er bij mij bij pootje 15 (naar rood ledje 1) een foutje in de print. Het eilandje maakte geen contact met het baantje. Langzoeken, een beetje krassen en een drupje soldeer en het rode ledje doet het weer.

2) De heater meter doet het ook zonder raspberyy printje eraan vast, grappig  :)

3) Als je de richt temp op 30 graden zet en het alarm op 25, de pit temp is 21 dan gaat de ventilator draaien. Dat is goed. Als je nu de sensor opwarmt met je handen dan gaat de ventilator langzamer draaien. Als het alarm afgaat op 25 graden dan is er een hoop gepiep en geknipper. Maaar... de ventilator gaat nu ook heel raar doen, heel hard blazen en dan weer niet etc. hebben jullie dit ook? Het lijkt dat de PWM aansturing van de ventilator stopt tijdens een alarm. Normaal draait de ventilator niet als de temp te hoog is dus het is niet echt een super groot probleem.

Groet!

 
pipo1000 zei:
De heater meter zit in elkaar en werkt! Drie dingen vielen mij op:

1) Bij de atmel zit zat er bij mij bij pootje 15 (naar rood ledje 1) een foutje in de print. Het eilandje maakte geen contact met het baantje. Langzoeken, een beetje krassen en een drupje soldeer en het rode ledje doet het weer.

2) De heater meter doet het ook zonder raspberyy printje eraan vast, grappig  :)

3) Als je de richt temp op 30 graden zet en het alarm op 25, de pit temp is 21 dan gaat de ventilator draaien. Dat is goed. Als je nu de sensor opwarmt met je handen dan gaat de ventilator langzamer draaien. Als het alarm afgaat op 25 graden dan is er een hoop gepiep en geknipper. Maaar... de ventilator gaat nu ook heel raar doen, heel hard blazen en dan weer niet etc. hebben jullie dit ook? Het lijkt dat de PWM aansturing van de ventilator stopt tijdens een alarm. Normaal draait de ventilator niet als de temp te hoog is dus het is niet echt een super groot probleem.

Groet!

1 - Oeps, dat had ik even moeten melden ja, het is een fout in het ontwerp van de print, geen fabricagefout.

2 - Klopt de HM kan ook standalone gebruikt worden maar dan moet je wel een alternatieve manier vinden om de Atmel te programmeren.

3 - Als het percentage van de fan output onder de "Fan speed min" waarde komt zal de fan helemaal niet meer draaien, om dit te voorkomen wordt de fan bij die lage waardens niet meer PWM gestuurd maar gewoon aan en uit. Dit hoort zo en heeft niets met het alarm te maken. Als je die waarde op 0 zet zal de HM altijd PWM moeten gebruiken.


Foto's?
 
Nosmo zei:
pipo1000 zei:
De heater meter zit in elkaar en werkt! Drie dingen vielen mij op:

1) Bij de atmel zit zat er bij mij bij pootje 15 (naar rood ledje 1) een foutje in de print. Het eilandje maakte geen contact met het baantje. Langzoeken, een beetje krassen en een drupje soldeer en het rode ledje doet het weer.

2) De heater meter doet het ook zonder raspberyy printje eraan vast, grappig  :)

3) Als je de richt temp op 30 graden zet en het alarm op 25, de pit temp is 21 dan gaat de ventilator draaien. Dat is goed. Als je nu de sensor opwarmt met je handen dan gaat de ventilator langzamer draaien. Als het alarm afgaat op 25 graden dan is er een hoop gepiep en geknipper. Maaar... de ventilator gaat nu ook heel raar doen, heel hard blazen en dan weer niet etc. hebben jullie dit ook? Het lijkt dat de PWM aansturing van de ventilator stopt tijdens een alarm. Normaal draait de ventilator niet als de temp te hoog is dus het is niet echt een super groot probleem.

Groet!

1 - Oeps, dat had ik even moeten melden ja, het is een fout in het ontwerp van de print, geen fabricagefout.

2 - Klopt de HM kan ook standalone gebruikt worden maar dan moet je wel een alternatieve manier vinden om de Atmel te programmeren.

3 - Als het percentage van de fan output onder de "Fan speed min" waarde komt zal de fan helemaal niet meer draaien, om dit te voorkomen wordt de fan bij die lage waardens niet meer PWM gestuurd maar gewoon aan en uit. Dit hoort zo en heeft niets met het alarm te maken. Als je die waarde op 0 zet zal de HM altijd PWM moeten gebruiken.


Foto's?

3 - Dat van dat pulseren onder de 10% dat weet ik. Echter tijdens een alarm schiet de hele aansturing in het honderd. De fan draait dan opeens op 100% en dan weer niet, met willekeurige timing terwijl hij voor het alarm netjes op 12% zachtjes draaide.
 
Ik ga nu even testen of ik het kan reproduceren, als het bij die van mij ook gebeurd moeten we maar even contact opnemen met Bryan Mayland.
 
Handig om hier ff te lezen van die ontbrekende baan. Ik moet dus ook ff aant krassen als hij binnen is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan