BasBQ
Beef en Steak

Wie doet er mee met Bacon Day?

@ mac, minder nitriet is geen optie, dat zorgt ervoor dat gevaarlijke dingen niet kunnen groeien. Dus dat zeker niet doen!
 
Shit.... ik moest van Leo en Domi mee doen, maar ik ben nog op vakantie als het spek de marinade in moet.
Dat doe ik wel later een sessie......
:(
 
Zeker "toevallig" zo je vakantie gepland Dirk ;)
 
Lerxst zei:
Shit.... ik moest van Leo en Domi mee doen, maar ik ben nog op vakantie als het spek de marinade in moet.
Dat doe ik wel later een sessie......
:(

Ik heb jou wel door, je scant alle dagen waarop er iets van je verwacht word, en gaat als een bezetene allerlei vakanties plannen. Niet dat je dan gaat, je zit gewoon in huis, met de gordijnen dicht.....
 
Ik wil ook graag meedoen. Heb wel wat bezigheden dat weekend, wat is de gemiddelde tijd op de bbq?
 
Het kan vlug, uurtje of 3 of langzaam uurtje of 7 ;)
 
noskos zei:
Het kan vlug, uurtje of 3 of langzaam uurtje of 7 ;)
in dat geval zou ik graag mee willen doen. Heb alleen geen pekelzout, zal Leo een pb sturen.
 
Ik doe ook mee.
 
Dominique zei:
Lerxst zei:
Shit.... ik moest van Leo en Domi mee doen, maar ik ben nog op vakantie als het spek de marinade in moet.
Dat doe ik wel later een sessie......
:(

Ik heb jou wel door, je scant alle dagen waarop er iets van je verwacht word, en gaat als een bezetene allerlei vakanties plannen. Niet dat je dan gaat, je zit gewoon in huis, met de gordijnen dicht.....

Ben ik zo doorzichtig, Domi ? ? ? ?
 
Ik heb al wat research gedaan en het lijkt er op dat zelfs ik best bacon kan maken. Zit alleen nog te denken waar ik het beste de buikspek kan halen, Makro of slager.
 
denk dat je bij de Makro goedkoper uit bent
 
Ik had het al zowat een half jaar in mijn agenda staan en had intussen ook al twee maal geoefend,met oplopend resultaat. Dus ik dacht te weten hoe het zo ongeveer moest.
Intussen weet zowat iedereen wel dat zout gebruiken voor mij een doodzonde geworden is en daarom zie ik,als zelfbescherming, van deelnemen af. Een mens is zwak als het zo uitkomt,nietwaar?
Heb een mooi stuk buikspek gereserveerd voor de gelegenheid en dat is nu bevorderd tot snertvlees.
Dat kun je prima maken zonder zout te gebruiken en bacon dus niet.
Jammer,maar er is nog zoveel ander moois.
 
dat is inderdaad heel erg Jammer Willy, en je vrouw houdt er ook niet van?
Anders kan je van mij wel een stuk krijgen
 
ik doe ook mee.
Maak ongeveer 30kg in de maand, maar ik denk dat als je het op de Q doet toch lekerder wordt. Ik ga het meemaken.
 
@David
Zomaar een beetje nieuwschierig  :)

In de offset smoker voor de winkel, of thuis achter in de tuin ?

Mac
 
Mac zei:
@David
Zomaar een beetje nieuwschierig  :)

In de offset smoker voor de winkel, of thuis achter in de tuin ?

Mac

Nee thuis in de tuin
 
Is een dagje ervoor of erna valsspelen want ik kan de 1e echt niet  :'(
 
Terug
Bovenaan Onderaan