BasBQ
Beef en Steak

Whisky pulled pork

 

Jacky P

Vuurmaker
Berichten
92
Ook weer eens pulled pork gemaakt naar eigen recept; whisky blueberry 🫐 pulled pork
Gekozen voor een stuk biologische procureur en als rub een home made rub gebruikt en geïnjecteerd met whisky & blueberry juice.

Blueberries door de sapcentrifuge gehaald
888F7709-40FB-44DD-A998-8196A433244B.jpeg


Whisky en rode wijn frambozenazijn aan toegevoegd
F83A51B1-0B90-44F7-A1D9-3FEED8EE3019.jpeg


Inspuiten maar!!!
6FB5011F-EDA4-45C5-9136-7728DDAF7547.jpeg


Nog even vacuüm trekken
5796A6C2-A611-46EE-8930-A7E3D584C88A.jpeg

1EDE8E0A-FE76-4A11-86CC-245B61BDDC57.jpeg

De rest van het whisky mengsel ingedikt met bbq saus voor een laksaus
E264DA38-2BE8-42AD-B6FA-6ECCB3E55667.jpeg


E18337C8-CC14-44E1-8BBE-FB031EEE0FF5.jpeg

B0836773-5FB3-4FD8-9269-A98B0BD05A3C.jpeg


Daar hoort natuurlijk home made coleslaw bij en ingelegde rode ui en komkommer!
F46ABFCE-3E63-4F0E-8E4F-07AD770313D9.jpeg
0BDF8ADA-EB60-4214-BE72-E594A40E7D52.jpeg

2A0E290E-78A4-4877-AA31-08BDE87F7AE3.jpeg


Time to eat!
97D13B04-EAE2-41C6-B110-62CE10FEA97A.jpeg


Mijn dochter zei dat ik voortaan voor iedereen een eigen pan met pulled pork moet maken

(Ps, wilde de foto’s kleiner invoegen, maar dan zijn ze omgedraaid, dus toch op ware grootte gedaan, maar dan zijn ze zo groot, iemand tips hoe ik dat kan fixen?)

Betekent dit dat ik nu ook mijn eerste badge krijg?
 

Bijlagen

  • 69691AB0-0648-4B05-8277-C77CF703D37C.jpeg
    69691AB0-0648-4B05-8277-C77CF703D37C.jpeg
    793 KB · Weergaven: 94
Tjeempie ben volgens mij echt aan het prutsen, ligt het aan mij of staan foto’s nu dubbel en door elkaar??
 
Prachtig broodje pulled pork!

Heerlijk, doe mij ook maar een pan. 😋
 
Aberlour 12 jaar mooi merk whisky hoor!
Die pulled pork ziet er heerlijk uit!
 
Lekker zeg. Zowel de Aberlour als de wijze van PP bereiden. Bewust voor een hard broodje gekozen? Doe ik ook altijd, vind het niks met een zacht broodje.
 
Lekker Jacky, net terug van Basketball dus best een beetje trek... ik maak het mezelf makkelijk, ik pak die Whisky even mee, Cheers! Succes met de wedstrijd!
 
Lekker zeg. Zowel de Aberlour als de wijze van PP bereiden. Bewust voor een hard broodje gekozen? Doe ik ook altijd, vind het niks met een zacht broodje.
Yep! Op een hard broodje smaakt gewoon lekkerder 😊
Op een zacht broodje mis je gewoon die crunch, ja doe mij maar een hard broodje!
 
Heerlijk, koken met whisky. Proefte je het daadwerkelijk nog goed terug in vlees zelf, of puur de saus met whisky smaak?
 
Heerlijk, koken met whisky. Proefte je het daadwerkelijk nog goed terug in vlees zelf, of puur de saus met whisky smaak?
Ja koken met whisky is top!
Ook lekker om garnalen in te blussen 🤤
Proefde nog wel whisky ja, had ook nog een beetje whisky erbij gegoten toen ik er laksaus van maakte en leftover laksaus heb ik ook bij de pulled pork gegooid samen met opgevangen vleesvocht.
 
Zeker een recept om in gedachte te houden (y)
Moet er wel weer een fles voor kopen, want wat ik heb staan wil ik daar niet voor gebruiken ;)

Gefeliciteerd met knorretje!
 
Zeker een recept om in gedachte te houden (y)
Moet er wel weer een fles voor kopen, want wat ik heb staan wil ik daar niet voor gebruiken ;)

Gefeliciteerd met knorretje!
Ik las ooit de quote “als je het niet zou drinken, moet je er ook niet mee koken”
Vaak gebruiken mensen goedkope wijn/whisky or whatever om mee te koken.
Al zou ik met een hele dure whisky ook niet zo gauw koken 🤭 maar een flesje van €40-60 gebruik ik gerust door gerechten heen.
 
Mijn dochter zei dat ik voortaan voor iedereen een eigen pan met pulled pork moet maken

Ik maak daar uit op dat het gesmaakt heeft :) Intressante smaakvolle combinatie. Ga ik ook eens proberen.
 
I dare to differ 😇

Ik vind het juist zonde en niet nodig om ermee te koken als ik het graag drink. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ik uitsluitend met goedkope whisky (die overigens ook lekker kan zijn) wil koken. Aangezien ik graag wat probeer en me in Frankrijk nooit in kan houden ;) zorgt dat regelmatig voor een fles single malt die ik minder lekker blijk te vinden en dan prima is om mee te koken.
 
I dare to differ 😇

Ik vind het juist zonde en niet nodig om ermee te koken als ik het graag drink. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ik uitsluitend met goedkope whisky (die overigens ook lekker kan zijn) wil koken. Aangezien ik graag wat probeer en me in Frankrijk nooit in kan houden ;) zorgt dat regelmatig voor een fles single malt die ik minder lekker blijk te vinden en dan prima is om mee te koken.
Ik vind eten net zo belangrijk als drinken, dus daar stop ik liever ook kwaliteit in. Kan best een goedkope wijn/whisky zijn, als ie maar goed is. Maar ik zou niet op geld besparen wetende dat het gerecht dan minder lekker is. Kijk met een scheutje whisky zal het nog meevallen, maar met een rode wijnsaus of een portsaus, gebruik ik wel een fles waarvan ik weet dat de smaak goed is, dan ben je soms iets meer geld kwijt, maar dat heb ik er meestal wel voor over. Het is ook geen dagelijkse kost, dus af en toe moet dat kunnen.
 
heerlijke broodje geworden! pp ziet er top uit
en dee kleurige groentjes maken het af!
 
Terug
Bovenaan Onderaan