BasBQ
Beef en Steak

Whiskey houtsnippers!!

Leuk filmpje van keuringsdienst van waarde maar ik denk dat de Whiskey ??? Duur betaald word.
Denk dat dit product een beetje oplichterij is en dat je net zo goed gewoon een stukje eiken kan ken :D
 
Hendrik, het is geen oplichting, het zijn echt oude whisky vaten waar Malt in heeft gezeten heeft.

Of je de whisky terugproefd betwijfel ik ook, maar voor het verhaal wat je je gasten vertelt is het echt super, zeker als je ze de zak of een blokje laat ruiken.

Vergelijk het met een beer can chicken,  daar proef je geen verschil n de kip  met een blikje water of met een lekker blikje bier. Maar voor het verhaal zal ik het altijd met een blikje bier maken.
 
Wat kosten deze zakjes eigenlijk? Als ze zo rond de prijs van de zakken weber rookhout zitten valt het toch wel mee, je betaald  immers ook voor het gemak van een kant en klaar product. Verder, zolang het duidelijk is wat je krijgt voor je geld is het natuurlijk geen oplichting.
 
Frits zei:
Hendrik, het is geen oplichting, het zijn echt oude whisky vaten waar Malt in heeft gezeten heeft.

Of je de whisky terugproefd betwijfel ik ook, maar voor het verhaal wat je je gasten vertelt is het echt super, zeker als je ze de zak of een blokje laat ruiken.

Vergelijk het met een beer can chicken,  daar proef je geen verschil n de kip  met een blikje water of met een lekker blikje bier. Maar voor het verhaal zal ik het altijd met een blikje bier maken.
+1 :)
 
Ik heb gisteren de aflevering gezien, en begrijp de ophef niet zo. Ja het zijn oude vaten, van eik. En er heeft whisky ingezeten. Nou, prima toch? Volgens mij is daar geen woord van gelogen.
Ik ben geen fijnproever, proef ook niet direct verschil tussen het een of andere rookhout. Weet wel of ik iets lekker vind, of niet. En het verhaal van zo'n oud vat? Ik vind het een mooi verhaal, leuk om te vertellen bij het Q-en. Ik verzeker je, je gasten kijken dan nog glaziger dan ze al doen, wanneer je verteld dat je de ribs die ze eten 3-2-1 UUR op de Q hebt gehad ;) . En vervolgens denken ze " die is gek".... " zij liever dan wij" . Even goeie vrienden.
 
Dominique zei:
Ik heb gisteren de aflevering gezien, en begrijp de ophef niet zo. Ja het zijn oude vaten, van eik. En er heeft whisky ingezeten. Nou, prima toch? Volgens mij is daar geen woord van gelogen.
Ik ben geen fijnproever, proef ook niet direct verschil tussen het een of andere rookhout. Weet wel of ik iets lekker vind, of niet. En het verhaal van zo'n oud vat? Ik vind het een mooi verhaal, leuk om te vertellen bij het Q-en. Ik verzeker je, je gasten kijken dan nog glaziger dan ze al doen, wanneer je verteld dat je de ribs die ze eten 3-2-1 UUR op de Q hebt gehad ;) . En vervolgens denken ze " die is gek".... " zij liever dan wij" . Even goeie vrienden.

Het verhaal is de helft van het genieten!  Op het strand kun je kleine, zwarte stukjes hout vinden. Dat is restant van oerbos wat onder de Noordzee bodem heeft gelegen in de ijstijd. Dat rookt ook nog als je het een poosje laat drogen...het is maar een tip.. ;)
Oerbos gerookte zalm, uit de tijd dat er nog geen fabrieken bestonden. Ze vreten hun pols erbij op :)
 
Dominique zei:
... Ik verzeker je, je gasten kijken dan nog glaziger dan ze al doen, wanneer je verteld dat je de ribs die ze eten 3-2-1 UUR op de Q hebt gehad ;) . En vervolgens denken ze " die is gek".... " zij liever dan wij" . Even goeie vrienden.

Of ze geloven je niet eens als je ze verteld hoe je het maakt, moet je de foto's er weer bijhalen. ???

Maar af en toe weet je er toch eentje te bekeren, dan weet je ook meteen hoe zo'n missionaris in donker Afrika zich gevoeld moet hebben. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan