BasBQ
Beef en Steak

When life gives you a hamburger - spiced rum bacon hamburger

 
 

1bobby2

Sprokkelaar
Berichten
31
vandaag begonnen met broodjes te maken volgens recept van Nick Toet uit het boek bbqen met Nick dat zag er zo uit
A3B8C3A7-0B86-4DFA-8033-9D88F2EC8741.jpeg

243D4722-D519-4D5B-A7E1-502E62C98FB7.jpeg

Voor de eerste keer dat ik broodjes heb gemaakt dik tevreden over het resultaat

Daarna een spiced rum bacon jam gemaakt
50EB1ABF-E5A0-46AA-BD1D-3F22918ED12F.jpeg

C53DEF42-F282-4B8B-BF69-AA12F76B8966.jpeg


Broodje getoast en voor de hamburgers ben ik toch voor smashburgers gegaan omdat ik dit eigenlijk toch wel het lekkerste vind
9C11863B-EC5D-4432-B3F9-19D930CC87D8.jpeg

2AD9C0CA-B5F6-4EBD-88D8-292A305988B3.jpeg

Wat uitjes mee gebakken
En op een van de hamburgers een plak cheddar (kaas) naar mijn mening hoort dit toch wel op een hamburger

Tijd om het broodje op te bouwen
Met wat sla op de onderkant
Dan de 2 burgers met wat gebakken ui en
cheddar

daar boven op wat van de spiced rum bacon jam met nog een klein beetje gefrituurde uitjes en om het geheel wat op te frissen wat aurgurken blokjes

235D1DEE-1D50-4956-8743-319D545F0145.jpeg

F2FC03ED-9C4F-4702-BA33-40659AC897F0.jpeg

Al met al koste dit meer tijd om te maken dan om op te eten kort om het was heerlijk !
 
jummie jummie! Dat is een smakelijke creatie 😋
 
Burger voor je zieltje. Lekker man!
 
Wauw, prachtige broodjes! Super, die burger.
Mooie bbq ook. Wel gaaf zo'n Jo.
 
Potverdeurie, dat ziet er keurig uit! Burger voor je mondje, lekker man.


“BBQ, lekker man”
 
Lekker man. Ziet er zalig uit!
 
Wat een kunstwerk! Ik ga ook eens die jam maken!

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
 
Heerlijke burger zo. De jam komt op de tot do lijst...
 
Wat een super lekker idee !!! Morgen staan er HB op het programma... en uiteraard vanaf de BBQ!


Om er een nieuwe touch aan te geven is die JAM natuurlijk erg leuk en lekker. Vanmiddag gemaakt en moet zeggen smaakt super lekker.
Vond wel dat hij na afkoelen bunkerhard is... in iedergeval niet als jam die ik ken voor op brood..

Is dat herkenbaar ... heb ik in het proces wat fout gedaan ?!? Heb de video aangehouden en had alleen wat te kort spek.. vond wel dat de video tov mijn skillet pan leek of ik veeeeel meer vocht had om in te koken.. dat duurde al met al wel een uurtje voordat het ergens op begon te lijken

IMG_8982.jpeg


IMG_8985.jpeg


IMG_8988.jpeg
 

Dit was het filmpje wat ik aanhield... ik heb van die metalen cups waar netjes 1/1 1/2 1/3 1/4 etc op staat.
En ik had nog niet van de bourbon gesnoept dus vermoed dat ik niet een verkeerd kupje heb gepakt. Op de foto zie je wel dat er realtief veel
"vocht" bij komt.. waarom het zo hard wordt als het koud is begrijp ik niet goed...
 
Nou dan reageer ik even op mijn eigen post... even een engelse search gedaan op google en krijg er uit dat ik de "jam" de lang heb doorgekookt... en dat klopt ook wel.. het heeft lang gekookt omdat er nog te veel vocht in zat... maar op de een of andere manier is dit mogelijk de reden dat het rock sollid is....

lees opwarmen en mss beetje water erbij... morgen maar voorzichtig eens proberen... jammer want toen het vloeibaar was smaakte het wel ok en was het lekker vloeibaar....

Denk dat ik overnieuw moet beginnen :-(
 
Laatst bewerkt:
Nou de jam was na opwarmen en beetje aanlengen met water toch nog gered... lekker dot boven op de hamburger!

IMG_9007.jpeg


IMG_9009.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan