BasBQ
Beef en Steak

wga upgrade ;-)

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Vorige week via marktplaats een wga-tje kunnen scoren.
Heb deze meteen voorzien van en temperatuurmetertje.]
Voor het eerst ergens hier op dit forum tegen gekomen en dacht dat doe ik ook :blush:

Wil nog een kolenrekje gaan maken
En wellicht nog ophogen om ook een kipje te kunnen grillen ( wel of niet met spit).

Weet iemand toevallig wat de radius is van de hoeken van de wga?




Blefke
 
blefke zei:
Heb deze meteen voorzien van en temperatuurmetertje.

Dat wil ik ook!  :)

blefke zei:
Weet iemand toevallig wat de radius is van de hoeken van de wga?

Huh, je hebt hem toch staan daar? Meten is weten!  :-/
 
Meten is weten, THX :-S
Heb ik al gedaan, maar dat is geen nauwkeurige meting.
2 winkelhaakjes vanuit het begin van de ronding en dan de straal gemeten, kom ik op +/- 45 mm radius.
Maar is dit goed?.
Als ik dit laat maken, moet ik wel zeker zijn dat het gaat passen anders krijg ik het rooster er niet meer in ?.
 
Hoe goed is je Goniometrie nog? Nah, even op papier de hoek over tekenen en goed opmeten is denk nog het nauwkeurigst
 
Ziet er erg lollig uit, maar werkt hij ook goed. Ik denk aan de juiste temperatuur aanwijzing?
Het is een duidelijke meter maar hoe lang is de stift inwendig, i.v.m. eventuele verloren ruimte.
B.t.w. Weet iemand of er correct aanwijzende meters bestaan zonder stift ???

Ik hoor het graag van jullie.

Grts,  Hans.
 
Mooi gemaakt!
Als je de ring laat maken, zou ik de WGA even meenemen zodat het ter plekke ingemeten en gepast kan worden.

Hans zei:
Ziet er erg lollig uit, maar werkt hij ook goed. Ik denk aan de juiste temperatuur aanwijzing?
Deze is net zo betrouwbaar als de thermometer in je OTP-deksel ;)
Omdat de voeler in het midden zit, is zelfs bij indirect gebruik de afstand tot het vuur max 10cm.... Ik heb zelf een metertje in de klinknagel van een ventilatieschuif gemaakt.
Voordeel: je hoeft niet in je emaille te boren en de meting zit verder van de kolen bi indirect. Maar eigenlijk doe ik er niets mee  :p
 
erik_schreurs8 zei:
Zijn die weber metertjes los te koop ?
Ik ook niet maar vind het wel maf uitzien B-)
En voor het vlees gebruik ik als het moet de digitale blokker thermometer van 5 euries.

Heb mij ook nog in de onkosten gestoken en heb lashandschoenen en een kleine weber borstel gekocht.

Die metertjes zijn los te koop, de ring weet ik niet.


Blefke

uhh mijn vrouw wordt gek van mij al dat geld uitgeven aan die weber spulletjes  :-S
 
Hoi Ceriel.

De meter in de klinknagel is ook een optie maar kan je aangeven hoeveel ik in hoogte verlies door de meetstift. 
Op die plek licht toch je vlees?
 
Hans zei:
Hoi Ceriel.

De meter in de klinknagel is ook een optie maar kan je aangeven hoeveel ik in hoogte verlies door de meetstift. 
Op die plek licht toch je vlees?
Ik heb deze

De voeler is 4,5 cm, maar zelden gehad dat-ie het vlees raakt. gekocht bij gaswinkel.com

Maar nu weer on-topic, sorry voor het draadkapen  ;)
 
Dank je wel voor de info Ceriel !
 
zier netjes uit hoor!!
kek dingetje zo!
 
Kip kun je eventueel ook in een laag bakje op het onderste rooster garen, dan hoef je 'm niet op te hogen. Passen best aardige kippen in dat ding als je het bovenrooster eruit haalt.
 
Goed idee!
Kan ik prima gebruiken voor het bierblik kippetje in m'n OTG 47.
 
Net nog een weber kolenstarter gekocht bij de praxis met de formido sticker korting van 25%
Voor nog geen 15 euro  ;)
Lukt je ook op andere plekken, maar mijn WGA is nu ready to go  :D


Blefke


 
Ik heb van Dominique geleerd hoe je een kip op de WGA klaarmaakt. Altijd precies goed.
 
blefke zei:
Net nog een weber kolenstarter gekocht bij de praxis met de formido sticker korting van 25%
Voor nog geen 15 euro  ;)
Lukt je ook op andere plekken,


Ja, ik heb een starter van de Van Cranenbroek. Nu een dik jaar reeds in gebruik. Minder dan 5 euro, zonder formido sticker
Blijkbaar is het niet allemaal bras, wat de kindslaven in china maken
 
Mw. BBQ68 zei:
Ik heb van Dominique geleerd hoe je een kip op de WGA klaarmaakt. Altijd precies goed.

Dank je wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan