BasBQ
Beef en Steak

WGA spit houder and more ;-)

Waanzinnig!
 
ziet er netjes uit!
hoe heb je dat rvs gebogen? iig de rvs strip vast gezet met de 5 schroefdraad punten. en over de ronding
heen getrokken. maar dat veert toch weer gelijk terug? ik las wel dat de straal iest langer is gehouden tegen het terug veren.
maar ik had het idee dat hij veel rechter word dan.
 
Ok, nu is het afgelopen met mijn gekloot en gedachten om mijn UDS te voorzien van een kolenbak op de juiste hoogte en een spit.....

Ik ga dus gewoon mijn 47 cm Weber voorzien van die vermaledijde "pizza-ring" en maak zo'n fantastische oplossing als de WGA spithouder.

Bedankt voor het posten, alsof ik nog nog niet genoeg te doen heb ;-)

Gr. Erwin
 
Stennis zei:
ziet er netjes uit!
hoe heb je dat rvs gebogen? iig de rvs strip vast gezet met de 5 schroefdraad punten. en over de ronding
heen getrokken. maar dat veert toch weer gelijk terug? ik las wel dat de straal iest langer is gehouden tegen het terug veren.
maar ik had het idee dat hij veel rechter word dan.
Tuurlijk veert rvs terug!
Ik heb de schroefdraad punten niet gebruikt, maar het rvs geklemd met een stuk hout en lijmklemmen en vervolgens gebogen.
Vervolgens losgemaakt v.d. mal en met de hand verder gebogen aan beide kanten.
Dat gaat vrij simpel.
De rondingen zijn er goed gelukt.


Blefke

By the way, ik heb op een ander forum ook mensen "lekker" gemaakt om dit te gaan maken hahahaha
 
Prachtig man, echt mooi gedaan!
 
Zou je nou erg veel warmte verliezen via het RVS? Of is dit niet meer dan normaal?
 
Het draaispit houder is klaar :)
Nog een handvat voor het spit.
Wellicht nog hier en daar wat kleine aanpassingen, maar dat zien we nog wel.

Binnenkort maar snel gaan proberen.


Guys
2 vraagjes,
1 Wat is een goede rub voor en kippetje aan het spit.
2 is het verstandig om een kolen rooster / scheiding te maken.


Grzzz,
blefke

Ps nu de grote weber nog :D
 
Ik heb die van Plowboys al eens gebruikt voor de kip, erg lekker.
Als ik zelf een spit gebruik, dan heb ik indirecte warmte, geen idee of je dat hierbij ook nodig hebt ;)
 
Ben benieuwd of deze al een run heeft gemaakt!
Zit zelf ook te kijken of ik zoiets kan maken.
Ben ook benieuwd hoe je direct/indirect hebt aangepakt tijdens gebruik.
Persoonlijk zou ik de kolen in het midden/over de lengte op het rooster leggen, rooster erboven en daarop een rvs strip in de lengte om de directe hitte te weren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan