BasBQ
Beef en Steak

WGA kolenrooster doorgezakt??

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Vandaag weer een sessie gedaan op de WGA. Denk dat dit mijn 10de of zoiets is.

BBQ is echt max 200 graden geworden en nu net zie ik dat het kolen rooster helemaal doorgezakt is tot op de bodem,..... iemand anders dit ook al eens gehad? Heb hem nu teruggebogen en dat ging natuurlijk relatief makkelijk. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling of wel?

 
dat is heel apart, mijn kolen rooster begint een klein beetje door te zakken, maar niet extreem
 
Leo zei:
dat is heel apart, mijn kolen rooster begint een klein beetje door te zakken, maar niet extreem

Snap het ook niet echt,... helemaal tot aan de bodem. Heb hem een paar weken geleden bij de Praxis gekocht. Heb hem nu andersom erin gelegd. Hopelijk houd dit want is merkbaar 'slap' in het midden. Kan hem nu met zeer weinig kracht doorknikken. Baal er wel een beetje van,... ben benieuwd hoe lang die het nog vol gaat houden.
 
foto van maken en naar weber mailen, claim een nieuw rooster onder garantie
 
Leo zei:
foto van maken en naar weber mailen, claim een nieuw rooster onder garantie

Zal dat morgen even doen en ook hier posten,... heb hem al wel terug gebogen, maar je ziet duidelijk de ronding en het punt waar ik dat gedaan hebt.... enfin wordt vervolgd dan maar.
 
doorbuigen heb ik nog niet gemerkt, maar ik heb de WGA pas een keer of 6 gebruikt en dan korte sessies op de camping voor grillen (hamburgers, worsten ed.)
wel is he hitteschildje onder het kolen rooster volledig krom getrokken..
ik gebruik tot nu toe 1 SJ starter om alles aan te swengelen en dat is genoeg voor ons drieen
 
Hmmm, bij mij is het hitteschild nog helemaal goed, zie foto hieronder.

Krijg een nieuwe opgestuurd, wel super service!! Hier de huidige om te laten zien hoe die doorgezakt is. Iig wel een super service van Weber, tot nu toe echt enkel goede ervaring met ze. Had eigenlijk verwacht dat ik een nieuwe zou moeten kopen.


2014-08-02 WGA charcoal bend 01 by Bidle, on Flickr
 
Die is aardig doorgezakt zeg, die man van het filmpje over die wsm/starter op visite gehad toevallig???
 
structor zei:
wow dat is ook niet een beetje doorgezakt...

Ja het is idd echt behoorlijk, anders had het me ook niet veel uitgemaakt. Snap het ook niet, want in het midden is die volgens mij zelfs ietsepietsie minder heet. Dit aangezien de luchtinlaten aan de uiteindes zitten. De laatste sessie viel het me pas echt op en die was ook rond de 180.
Ach ja wellicht een kwestie van MOS (MaandagOchtendStaal). ;)



nix13 zei:
Die is aardig doorgezakt zeg, die man van het filmpje over die wsm/starter op visite gehad toevallig???

:))
Ik dacht al wat zijn die lui nu aan het filmen,.... dus hij was het.



[edit]
Nou ook toeval,.. de deurbel gaat en mijn nieuwe onderrooster is binnen. Hoezo snelle service van Weber, hadden het afgelopen maandag gemeld.  :D
[/edit]
 
Goed geregeld, dit hoort inderdaad niet.
 
Mooi man , nu maar hopen dat ie langer meegaat want om de 10 bbq beurten doorzakken schiet niet op
 
WGA ook even gecheckt , ook nog niet zo lang maar verschillende keren boven de 200 gr. geweest maar dan toch nog gewoon correct.

Weber zal daarom de incidenten met service goed kunnen maken.

 
Mijn hitteschild gooi ik al sinds jaren na elk gebruik meteen in de vuilnisbak. 
Ik heb nergens last van sinds dat ding door mezelf gefabriceerd wordt van een paar laagjes aluminium folie.
Heb nog nooit last gehad van een bewegend kolenrooster.
Misschien was de oude versie toch beter want bij mij staat  het ding nog strak in het gelid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan