BasBQ
Beef en Steak

WGA - Camping Edition Mod

Mooie mod. Maar hoe komt het vlees er vanaf? Werkt de flavoriser een beetje en geeft het een beetje een BBQ ervaring?
 
Net terug van vakantie en hem veelvuldig gebruikt. Ik had rooksnippers meegenomen en die in een enveloppe op de grillgrates gelegd.Zodra dat begin te roken het vlees erop, ging geweldig.

Meer dan tevreden over. Voor L&S kun je hem niet gebruiken, je kunt de vlam niet genoeg knijpen, want dan waait hij al snel uit....
 
Met de zomervakantie op een Franse camping voor de boeg leek mij dit draadje erg interessant.
Helaas werken de fotootjes niet meer. Hoe zijn hier de ervaringen met gasser WGA's?
 
Ik heb er een (eigenlijk ook voor de franse camping) en hij doet het prima.
Wel een oud type  flavoriser bar en gietijzeren roostertje erop.
L&S werkt niet echt maar grillen gaat best .
Kom niet lager dan 130 met een waterbak er in.
Zonder zo rond te 180 graden tot max 280 graden.
Gebruik hem nu zelfs voor burgers/worst op feestjes en partijen  (ssssst niet verder vertellen maar de gasten vinden de grillsmaak geweldig :)  )
 
Oh tof Dr. heb je tips of foto-links naar ouwe flavorbar en gietijzer voor me?
 
Sander72 zei:
Oh tof Dr. heb je tips of foto-links naar ouwe flavorbar en gietijzer voor me?
Flavorizer bar ebay (weber Nederland gaf aan dat ze dit niet meer leveren).
En rooster heb ik deze

https://www.gussroste.de/cast-iron-grate/cig-hot-to-go.html.

Bewust voor de gewone wga versie gekozen en niet voor de gwga omdat die een dik stuk in het midden heeft en als je toch een bar gebruikt heeft dat geen zin

Er zijn ook goedkopere en die moet je dan even door slijpen. (Ik ben een beetje lui en koos dus deze opossing)

Kan ook nog met een grill grate maar dan komt er nog vet in/onder  je brander.
 
Die grillgrate gebruik je in combinatie met een flavorizer bar ;)
 
Ebay maakt verzending erg duur... dus Weber org. Part #9201 is in Nederland niet te krijgen? Jammer!

Ach die gietijzeren roosters heb ik al voor mijn 'echte' wga natuurlijk!
 
SilverFox zei:
Die grillgrate gebruik je in combinatie met een flavorizer bar ;)
Kan natuurlijk ook.
Ik ben persoonlijk meer van het  ijzer ..(maar de grill grate doet het vast ook )
 
Was als reactie bedoelt op;

Kan ook nog met een grill grate maar dan komt er nog vet in/onder  je brander.

Wat eigenlijk identiek is bij een gietijzeren rooster. Die gebruik je ook in combinatie met een flavorizer bar. (Tenminste, dat neem ik aan)

 
Volstrekt duidelijk... die flavoriserbar moet er komen!
 
Beste Mace,

Helaas kan ik je foto's niet (meer) zien en ik ben eigenlijk ZEER ge?nteresseerd in dit topic. Kun je dit eventueel ook mailen naar mij?

Alvast dank!

Mvg,

Joost Kempenaars
 
idem hier,
wel benieuwd naar de veranderingen.
kheb me juist ook een wga'tje kunnen bemachtigen
mvg Gwenn
 
Terug
Bovenaan Onderaan