BasBQ
Beef en Steak

Welke wokpan

jan1995

Vuurmaker
Berichten
66
Ik snap dat dit forum wellicht niet helemaal de juiste plek gaat zijn voor mijn vraag maar ik denk dat er zeker iemand is die me hiermee kan helpen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe wok, die ik zowel op mijn gasfornuis als kamado kan gaan gebruiken. Inmiddels ben ik erachter dat ik voor een traditionele plaatstalen wok ga. Nu wordt ik van Google niet helemaal wijs of ik voor een platte of ronde bodem moet gaan. Ik lees namelijk veel verschillende verhalen, bijvoorbeeld over de voordelen van een ronde bodem. Later lees ik weer dat Europese gasfornuizen niet voldoende zijn om de voordelen van zo'n ronde bodem te benutten. Omdat ik hem voornamelijk op mijn gasfornuis ga gebruiken twijfel ik dus enorm.

Is er hier iemand die mij duidelijk kan maken of ik beter voor een ronde of platte bodem kan gaan?
 
Ik denk dat een ronde bodem niet op je gasfornuis gaat passen, de bodem zal de gaspit raken en geen steun hebben van het pannenrek en gaan wiebelen of je moet een grote speciale wokbrander hebben.

Ps. Kan hier blijven staan maar had ook in het onderdeel materiaal gemogen.
 
Bij een aantal kookplaten zit er een ring zodat je een wok met ronde bodem kunt plaatsen.

Ik denk dat uiteindelijk je keuze niet veel uit zal maken, echt wokken kun je op je gaskookplaat niet, daar zit veel te weinig vermogen in.
 
+1 wat Zzzjon zegt.
Wij hadden een gasvuur met grote wokbek.
Nooit deftig de temperatuur in de wok gekregen.
Binnen nu inductie, dus plaatstalen wok is weg.
Als ik nu wil wokken doe ik dat in mijn kamado in een gietijzeren wok.
Die kan wel warm genoeg worden, en houd de temperatuur goed als je uw koude gerechten erin doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan