BasBQ
Beef en Steak

Welke Thermometer voor een Weber Performer

dannycnl

Vuurmaker
Berichten
76
Beste Mensen,

Ik ben me aan het ori?nteren op een thermometer voor mijn BBQ.
De BBQ is eigenlijk een One Touch Premium.
Nu lees ik veel mensen die de Maverick gebruiken, voor de Q (Ik ben er nog niet achter wat een Q is maar volgens mij zon hoge rookbbq)
Maar deze hebben doorvoorgaten voor de probes.
Deze BBQ heeft geen doorvoergaten en vroeg me daarom af of het juist niet makkelijker is een "simpelere" weber thermometer te kopen zoals deze

http://ecx.images-amazon.com/images/I/512DIAwn23L._SL1200_.jpg

Of toch juist een Maverick zoals ik hier heel veel voorbij zie komen zoals de 732

De duurdere varianten van Weber heb ik begrepen dat ze zelf de temp instellen wanneer je instelt hoe je het vlees wilt hebben.
Is dit bij de nieuwe thermometers ook nog steeds?
Tevens vraag ik me af wat het "nut" is van 2 probes aangezien er een thermometer in mijn deksel zit.
Graag jullie advies alvast bedankt

Groeten Danny
 
Danny,

Allereerst als de meesten hier over een Q praten is dit gewoon de allerkortste afkorting voor een bbq....

Je kunt zelf vrij simpel een doorvoer maken in je bbq voor de probes en anders kun je hem gewoon door je luchtuitlaat laten zakken....
De Maverick heeft als voordeel dat de probes een hoge temp kunnen hebben, hij over grote afstand uit te lezen is en precies.

De thermometer in jou deksel reageert wat traag en meet altijd de temp bovenin je kap en dus niet op j e rooster, hier kan best nogal wat verschil in zitten.

Heb zelf al een aantal jaar een Maverick en zou hem echt niet meer kunnen missen !

Asl je verder nog vragen hebt, of iets is niet duidelijk, dan gewoon vragen hoor !
 
Heb ook de Maverick...

De deksel termometer van mijn Weber is een (nutteloze) accessoire die ik niet meer gebruik.
Mijn probe's gaan gewoon over de rand van de Kettle (deksel wel altijd met beleid voorzichtig er op plaatsen) omdat ik altijd de luchtafvoer boven in ook dicht heb.
 
Bij mij lopen de draden van de probes ook altijd gewoon "over de rand" omdat ik het onhandig vind om de draden door de deksel-ventilatoropening te doen, ik vind dat altijd een gedoe als ik de Q (daar is tie weer :D ) open wil doen om kolen/rookhout/gklaze toe te voegen.

Hoi Danny,
Nog een vraagje van mijn zijde.
Ik kan nergens jouw voorstel-rondje vinden, kan zijn dat ik niet goed zoek (Mea Maxima Culpa)
En de meeste leden hier aanwezig vinden het leuk om iets meer achtergrond informatie te hebben :blush:
 
Ik meen dat ik daar aan mee had gedaan maar ik zal het eens nakijken.
Heb het sowieso op een andere website gedaan maar dit forum vind ik 100x beter:p

Kunnen die draadjes wel tegen de hoge temp (ga er wel vanuit) want anders deden jullie het vast ook niet:)
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met de aansluitdraden van de temperatuurmeters, en ik gebruik meestal die cheap-ass FANTAST meters van de IKEA.
Ik zie wel eens dat mensen zilverpapier om de probe draden doen om deze te beschermen maar zoals gezegd, ik niet.
 
Ik zorg er wel voor, dat er geen knikken in de draden, zitten, en niet boven of in de buurt van de briketten hangen of liggen.

Doe geen allufolie, omdat ik denk dat dit niet ten goede komt van de "geleiding".. .maar kan het mis hebben....
 
Terug
Bovenaan Onderaan