BasBQ
Beef en Steak

Welke spit-carrousel?

Ik zie eerlijk gezegd helemaal geen voordeel in een carrousel. Netto wordt je kookoppervlak niet echt veel groter. Drie racks ribs in een bakje passen ook op mijn rooster.
Wat ik vooral zie is een gimmick en dan ??n die een hoop extra schoonmaakwerk met zich mee brengt.
 
Waarvoor ga/kan je het gebruiken?

Zelf ga ik dit jaar eerst een draaispit aanschaffen (SOF of LetzQ of de Basterd pizzasteen spit combi.) voordat ik me in aanverwante meeroptie's zal gaan verdiepen. Vandaar mijn vraag.
 
met de carrousel kan je leuke dingen doen zoals ik bijv heb gedaan of met een rek vlees, een rek groente en/of aardappel. of het meerwaarde heeft? zoals noskos aangaf er kan ook veel op het rooster maar aan de andere kant, heb je vrienden/familie over de vloer dan staat het wel gaaf :)
verder op de vraag of je een Spit on Fire of Letzq spit moet nemen? (ik heb ze beide gebruikt) maakt niet uit, maar beide zijn ieder geval een stuk goedkoper dan de 'rode' variant ;)
 
@BensBQ, thanks voor de input.
Al met al gewoon "leuk speelgoed" dus

Eerst maar een spit aan schaffen voor 'n stel flinke kippen, mooie stukken filet van 5 kg plus, Picanha (#1to do list), lams shoarma en om de Porchetta crispy te krijgen.
 
Ik heb een setje voor de weber. Waarom voor de weber en niet mn BGE? Omdat ik dat vet gespetter niet perse in mn kamado wou. En dat de weber groter is en er meer op het spitje kan

c86d62b51475196fa45bd792b0424680.jpg


Terug naar de carrousel. Ik denk dat het vooral leuk is om losse groentes oid te grillen naast je kip of rollade. Ik heb een set om losse spiesen aan het spit te hangen naast het vlees. Dat gebruik ik nog wel eens.

1acef5ae1d0246c6ec22cebb716fec65.jpg


Maar ik zou het advies van Marcel volgen. Eerst een spitje aanschaffen. Daar mee aan de slag gaan. En dan bedenken of je extra?s mist.
 
Als je een spit koopt probeer ook te achterhalen wat de geluidsproductie van de aandrijving is. De spit on fire is bijvoorbeeld fluisterstil terwijl mijn rotisserie spit in de Caliber Pro Kamado echt wel aanwezig is qua geluidsproductie.
 
@BensBQ
Top... mijn stem heb je al.....
 
roykosmeijer zei:
Volgens mij zoeken we ook niet naar de meest effici?nte of snelste manier om te koken, maar juist de leukste manier om (buiten) te koken.
Zo'n spit voldoet toch juist aan die voorwaarde!

Wel naar de meest efficiente BBQ manier, dat heeft niks met snelheid te maken maar met kwaliteit van het voedsel wat eraf komt.
Als het daarop geen toegevoegde waarde heeft is het alleen maar "window dressing" en dus overbodig.
 
Bij mij telt toch vooral het lekkerste.

Ik begrijp je afweging broer qua gespetter van vet. Maar sinds ik de kamado heb, is de weber nauwelijks in gebruik.
Ik verwacht dat ik een spit op de weber dan ook nauwelijks ga gebruiken.

Zelfs twijfel ik tussen de SOF of gewoon de joetisserie. Het prijsverschil is ondertussen een stuk kleiner geworden en ik wil eigenlijk gewoon de beste, stilste en vpo3 degene met de minste lekkage.... Maar welke dat is.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan