BasBQ
Beef en Steak

Welke spare ribs???

 
 

Dennisvv85

Sprokkelaar
Berichten
31
Hallo,
A.s zaterdag krijg ik een paar eters op bezoek :) en ik wilde keer spare ribs maken(3-2-1)
Maar ik was gister bij makro en wist niet welke doos ik moest hebben kan iemand mij vertellen welke spare ribs ik het beste kan nemen of van de makro of slager?
Kom uit nijmegen dus beetje in de buurt zal fijn zijn.
 
Ik zoek altijd naar de dik bevleesde ( die ik vaak bij de sligro koop )
Die liggen dat per stuk in het vriesvak!

 
Oke dat is ook wel fijn per stuk ipv 10 kilo (heb niet zo grote vriezer)
 
Ik had een doos bij de makro gehaald (blauwe doos, westfleish) voor 5 euro/kg.
Vielen me erg tegen wat betreft de hoeveelheid vlees...maar ja dat had ik kunnen verwachten voor die prijs 😉
 
Oke ja want ze hadden verschillende dozen pini pini en witte dozen zag wel blauwe dozen liggen maar die waren al voorgegaard
 
Dennisvv85 zei:
Oke ja want ze hadden verschillende dozen pini pini en witte dozen zag wel blauwe dozen liggen maar die waren al voorgegaard

Ja die zijn idd nu in de aanbieding, maar ik ben bang dezelfde mindere kwaliteit 😔
 
Over de makro is vrijwel iedereen het er over eens dat je voor de blauwe doos moet gaan (niet voor gegaard uiteraard). Meeste mensen kiezen die voor eigen consumptie en bestellen verse als er bezoek komt.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 
Hanos heeft mooie verse spareribs in het koelvak liggen 7,75 per kilo
ook mooie procureur en buikspek
 
bakker zei:
Hanos heeft mooie verse spareribs in het koelvak liggen 7,75 per kilo
ook mooie procureur en buikspek

Enige ervaring met de diepvries ribs van de Hanos?
 
nee alleen de verse, zijn echt mooi dik met veel vlees

veel mooi vlees bij Hanos
 
Ik had afgelopen weekend ook dik bevleesde ribs van de Hanos en die bevallen prima.
1e704bb417e3ccfedeac7ad8f583e8c9.jpg
 
Lowietje72 zei:
Ik had afgelopen weekend ook dik bevleesde ribs van de Hanos en die bevallen prima.
1e704bb417e3ccfedeac7ad8f583e8c9.jpg

Die zien er zeker goed uit!! Dat is me die 2,5 euro p/kg meer wel waard!!
 
Die zien er goed uit ik heb toevallig ook een hanos pasje ook maar eens gaan kijken daar
 
Lowietje72 zei:
Ik had afgelopen weekend ook dik bevleesde ribs van de Hanos en die bevallen prima.
1e704bb417e3ccfedeac7ad8f583e8c9.jpg

Die hebben zeker een goede laag vlees erop zitten.

Wat vinden jullie, kan er ook teveel vlees aan ribs zitten (het verliest dan wat rib-karakter)?
 
De laatste keer dat ik bij de MAKRO spare-ribs kocht waren ze van het iberico varken. Het was een witte doos met weinig opschrift dan het etiket. Met mijn standaard rub bereid en toch een betere smaak. Wat me opviel was dat ze erg vlezig waren ten opzichte van eerder gekochte spareribs bij de 5* slager uit Elspeet. (Horeca slager uit een klein dorp op de Veluwe). Ook collega's gesproken welke deze Iberico spare-ribs hadden gekocht waren er zeer over te spreken.
 
ilhomme zei:
De laatste keer dat ik bij de MAKRO spare-ribs kocht waren ze van het iberico varken. Het was een witte doos met weinig opschrift dan het etiket. Met mijn standaard rub bereid en toch een betere smaak. Wat me opviel was dat ze erg vlezig waren ten opzichte van eerder gekochte spareribs bij de 5* slager uit Elspeet. (Horeca slager uit een klein dorp op de Veluwe). Ook collega's gesproken welke deze Iberico spare-ribs hadden gekocht waren er zeer over te spreken.

Weet je zo wat die doen qua prijs?
 
Basz zei:
ilhomme zei:
De laatste keer dat ik bij de MAKRO spare-ribs kocht waren ze van het iberico varken. Het was een witte doos met weinig opschrift dan het etiket. Met mijn standaard rub bereid en toch een betere smaak. Wat me opviel was dat ze erg vlezig waren ten opzichte van eerder gekochte spareribs bij de 5* slager uit Elspeet. (Horeca slager uit een klein dorp op de Veluwe). Ook collega's gesproken welke deze Iberico spare-ribs hadden gekocht waren er zeer over te spreken.

Weet je zo wat die doen qua prijs?
Toen waren ze in de aanbieding voor ?4,50 kg/ doos van 10kg. In de laatste aanbieding staan ze niet. Maar een telefoontje is zo gepleegd lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan