BasBQ
Beef en Steak

Welke smoker zal ik nemen?

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Ik zit pas kort op het forum, maar ik ben al aardig aangestoken met het low & slow virus. Ik wil dus in de toekomst, het liefst zo snel mogelijk maar vrouwlief ligt nog een beetje dwars  ;) , maar het zal wel na de zomer worden. Ik heb twee smokers op het oog; de welbekende WSM 47cm, of een UDS en wel een al gemaakte namelijk http://www.huisentuinwinkel.nl/rookton-uds-ugly-drum-smoker.html deze. Welke zouden jullie aanraden? Het prijs verschil is best wel redelijk, maar ik doe het liever gelijk goed.
 
Ener zei:
Ik zit pas kort op het forum, maar ik ben al aardig aangestoken met het low & slow virus. Ik wil dus in de toekomst, het liefst zo snel mogelijk maar vrouwlief ligt nog een beetje dwars  ;) , maar het zal wel na de zomer worden. Ik heb twee smokers op het oog; de welbekende WSM 47cm, of een UDS en wel een al gemaakte namelijk http://www.huisentuinwinkel.nl/rookton-uds-ugly-drum-smoker.html deze. Welke zouden jullie aanraden? Het prijs verschil is best wel redelijk, maar ik doe het liever gelijk goed.

De UDS is bij hun ook anders gemaakt,dan wat de meeste op het forum doen.
Ik weet niet of deze lekker is af te stellen.
 
De UDS is bij hun ook anders gemaakt,dan wat de meeste op het forum doen.
Ik weet niet of deze lekker is af te stellen.

ik heb nog een UDS in de planning staan maar dit model lijkt me niet echt waar een UDS voor staat, lijkt me meer een WSM/hillbilly project, zeg niet dat het een verkeerd ontwerp is maar zou het zelf nooit zo doen
 
Ren?, je zou ook zelf een UDS kunnen maken, je hebt dan gelijk een monster in huis met twee keer 57 cm tot je beschikking. Maar hoe vaak heb je zoveel ruimte nodig.
Gelukkig komen WSM's steeds vaker op MP voorbij, Mike's tip is een goede.
 
Ik lees gezellig even mee.. Ik zou zelf echter voor zelfbouw gaan in geval van een UDS :) Maar aangezien de WAF bij een WSM wat hoger is, heb ik zo het vermoeden dat die hier de strijd zal gaan winnen ;)
 
Lastig, idd een UDS werkt ook prima, Als je deze zelf kan bouwen dan weet je het beste hoe deze in elkaar zit en wat je zelf nog kan aanpassen.
Als je net zoals ik 2 linkerhanden hebt, dan zou ik voor een WSM zou gaan. Aangezien ze kwalitatief goed gebouwd zijn, loop je met een 2e hands exemplaar weinig risico en reserve onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar.
 
Ik heb nog eens op het net gesnuffeld, en waarschijnlijk wordt het de ProQ frontier. Op YouTube staat een vergelijking door iemand die Weber op zijn been getatooeerd heeft, en hij kon geen noemenswaardige verschillen benoemen tussen de Weber en de ProQ. (In het eind resultaat) Qua bouw waren ze ook aan elkaar gewaagd. De modulaire bouw van de ProQ werd als voordeel genoemd. Het is in ieder geval een prima smoker, en de prijs is zeker aantrekkelijk.
 
Ren? in het draadje van Pleun, PV, over de merkwaardige WSM van hem staat dat filmpje ook.
Ben benieuwd naar je ervaringen met je ProQ.
 
Terug
Bovenaan Onderaan