BasBQ
Beef en Steak

Welke smoke generator

 

Djreinier

Stoker
Berichten
446
Welke smoke generator raden jullie aan, en welke absoluut niet?
Tip over welke brandstof zijn zeer zeker ook welkom.
 
Ik ben meer fan van een ronde csg, en heb derhalve deze aangeschaft, https://www.hofstede-buitenbeleving.nl/shop/koude-rookgenerator/.
Voor degene die wellicht wat meer info willen over de kamado Bono is dat ook daar te vinden.
Voor m'n rookmot ga ik naar een lokale dealer hier. Zit niet specifiek vast aan een merk.
 
Elke csg doet het wel, mooie fijne mot is belangrijk.
 
Ik heb vorig jaar bij vuur en rook (non sponsord) een pakket besteld met een CSG en 10 kg rookmot van diverse soorten.
Daar kan ik voorlopig wel mee voorruit en ondertussen een beetje ontdekken welke soorten ik lekker/fijn vind.
 
Een paar jaar geleden heb de vierkante en verschillende soorten rookmot gekocht dat was een totaal pakket met coldsmoker en 4 soorten rookmot. Ben er zeer te vreden over kan 10 tot 14 uur roken met 1 vulling
 
Ah ok, dan heb ik weer wat bijgeleerd. Thanx.
Het blijkt dat niet alle mot hetzelfde is qua fijnheid, de 1 is wat grover dan de andere.
Rookmeel is altijd vrij fijn.
 
Ik heb een vierkante en dat gaat eigenlijk bijna altijd goed. Soms heeft ie in de bochten moeite om aan te blijven. Als ik opnieuw zou aanschaffen zou ik voor een ronde gaan.
 
Ik heb de CSG van weber. Die doet het erg goed. Het aansteken is meestal wel een gedoe maar als hij eenmaal gaat dan gaat hij goed. Ik kan er makkelijk meer dan 12 uur mee roken.
 
Heb zelf deze set van rookplankje gekocht. Werkt prima. Zou hem zo weer kopen, alleen dan ergens ander los. Puur omdat ik toch al mot zat heb, en elders goedkoop kan kopen.
 
Dennis (Noskos) heeft een aantal jaren geleden een review geschreven over de CSG van Weber,
Als ik een nieuwe CSG zou moeten kopen is deze van Weber zeker een goede kandidaat

 
Terug
Bovenaan Onderaan