BasBQ
Beef en Steak

Welke Ribs?

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Op het forum zie ik vaker de term "blauwe doos van de Makro" langskomen, helaas ligt de Makro een beetje uit de buurt bij mij en kom ik er meestal maar 1 keer per jaar. De sligro ligt voor mij korter bij en daar kom ik vaker. Daar hebben ze witte dozen met Ribs. Heeft iemand ervaring met deze Ribs en zijn ze net zo goed als die van de Makro?
 
Ik heb vorig jaar de ribs van de sligro gebruikt, zeker geen slecht ribs. Er zaten wel wat meer vet en botsplinters aan, maar als ik weer een grote groep eters heb zal ik weer de ribs van de sligro nemen. Bij kleine hoeveel heden ga ik liever naar de keurslager.

De makro-ribs heb ik nog niet op de grill gehad.
 
Thanks.
 
Ik heb er tot nu toe ongeveer 15 blauwe dozen doorheen gejaagd en deze bevallen mij (en mijn mede eters vnml  :p ) uitstekend
Soms heb je een wat mindere doos, maar tegenwoordig kijk ik dit even na!
Ik heb 1 keer een portie gekregen ribs gemaakt, en ik vond ze iets minder. Ik gok dat het een slager of witte doos was want ik moest ze wat bij trimmen.
maar ja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken  ;D
Ik ga zelf dus voor blauw, maar ik denk dat de witte dozen zeker niet slecht zijn.
Al met al zijn zelf gerookte ribs velen malen beter dan wat je gewend bent (uitzonderingen daargelaten, al hoewel ik ze nog moet tegenkomen)
 
alleen ervaring met de witte dozen vd macro. zijn wide cut ribs, voor 4 euro de kilo is de prijs / kwaliteit niet slecht!
 
Kan je niet helpen met de Sligro ribs, heb ze daar nog nooit gehaald. Misschien toch eens een vergelijkend warenonderzoek doen.
 
Van de week een witte doos gehaald bij de makro, maar nog geen idee hoe ze smaken.
Nadeel is dat het wat lastig is omdat het meer 1 bonk is. Al zit er hier en daar wel een stuk plastic tussen zodat het nog enigszins kan delen, om zo in porties in te vriezen.
Bij de blauwe doos zit elk rack afzonderlijk in een stuk plastic wat ik op zich prettiger vind.
 
jeroen78 zei:
Hard laten stuiteren!!!!

Bij mij was het laminaat de klos, niet de ribben.  :( ;D
 
JohanD zei:
jeroen78 zei:
Hard laten stuiteren!!!!

Bij mij was het laminaat de klos, niet de ribben.  :( ;D
Hard laten stuiteren op A: het laminaat van de buren
                                  B: de stenen in de tuin. ;) dus.
Hier een snee in het zeil voor de vriezer, ook zo'n actie. Whoehaa!
 
Dominique zei:
JohanD zei:
jeroen78 zei:
Hard laten stuiteren!!!!

Bij mij was het laminaat de klos, niet de ribben.  :( ;D
Hard laten stuiteren op A: het laminaat van de buren
                                  B: de stenen in de tuin. ;) dus.
Hier een snee in het zeil voor de vriezer, ook zo'n actie. Whoehaa!
Tsja ik heb tegels liggen in de berging
 
Kan iemand hier eens een foto plaatsen van die witte en blauwe doos van de Makro? In Belgi? hebben ze maar 2 soorten denk ik (verse en diepgevroren). De diepgevroren zitten in een witte doos (van  10 of 15 kg dacht ik) en zijn niet afzonderlijk verpakt en had graag geweten of dit dezelfde ribben zijn waar jullie over spreken?
 
Ik heb hier twee foto's om even te laten zien wat ik tegen kwam in de doos van de sligro.
a9ezubav.jpg

Verschil in grote en dikte is in mijn ogen te groot.
Er zaten ook veel hele kleine stukjes in.
edu2y4ys.jpg

En dit moet dan denk ik de Bic Mac qua ribs voorstellen of zo???????
Had ik nog nooit gezien!
Volgende keer weer van de makro.
 
Ja, dat is dan weer triest :( De verse ribs bij de Makro zien er vaak ook heel mooi uit, alleen een stukje duurder.
 
ChrisMaes zei:
Kan iemand hier eens een foto plaatsen van die witte en blauwe doos van de Makro? In Belgi? hebben ze maar 2 soorten denk ik (verse en diepgevroren). De diepgevroren zitten in een witte doos (van  10 of 15 kg dacht ik) en zijn niet afzonderlijk verpakt en had graag geweten of dit dezelfde ribben zijn waar jullie over spreken?

De ribs in de blauwe doos zijn afzonderlijk verpakt en verder zijn ze wat beter uitgezocht op grootte. Dat is wel zo'n beetje het hele verschil.
 
in de blauwe zitten babybacks, de witte zijn wide cut buikribben, dus zijn ongeveer 2 cm hoger
 
Big-T zei:
in de blauwe zitten babybacks, de witte zijn wide cut buikribben, dus zijn ongeveer 2 cm hoger

Ze hebben ook witte dozen met baby backs. Die wide cuts hebben ze pas sinds kort.
 
wide cuts zijn de zogenaamde 'Tonnies'. Dat staat op de doos.

Zo vullen we elkaar goed aan Piet ;)
 
Deze week bij de Makro de spareribs in de aanbieding. Weet iemand welke ribs dit zijn??
Als het de goede zijn heb ik er een ritje voor over om die een keer te proberen.
Overigens ook de procureur in deze folder. Wel een beetje veel 9 kilo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan