BasBQ
Beef en Steak

Welke olie borstel voor bakplaat.

 

Roland

Stoker
Berichten
397
Voor het oliën van de bakplaat van mijn namaak Ofyr had ik een borstel gebruikt uit zo'n goedkoop bbq setje maar was geen goed idee, borstel is gesmolten, die plaat kan gemakkelijk 300 ° worden aan de binnenring.

Iemand dus een idee voor een borstel die deze temperatuur aankan?
 
Als ik mijn pannen in de olie zet gebruik ik altijd een oude theedoek. Waarom zou je dat met een borstel willen doen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Wat is het doel van de olie?
Want 300 graden is boven het rookpunt van meeste olie die gebruikt voor bakken
 
Is om te bakken, maar die 300 ° kan hij alleen halen aan de binnenring naast de opening waar je de houtblokken stookt, hoe verder naar de buitenkant hoe lager de temperatuur. Maar je moet wel de ganse plaat in de olie zetten. Ofyr zelf raad maisolie aan om te bakken.
 
Als ik mijn pannen in de olie zet gebruik ik altijd een oude theedoek. Waarom zou je dat met een borstel willen doen?

Tijdens het bakken moet je regelmatig olie op de plaat brengen dus een oliekan en een borstel om het wat uit te wrijven lijken mij het handigste
 
Tijdens het bakken moet je regelmatig olie op de plaat brengen dus een oliekan en een borstel om het wat uit te wrijven lijken mij het handigste
Aah ik dacht dat het de olie betreft om de plaat mee in te branden

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Die Japanse teppanyaki chefs (die showmannen die graag voedsel in je mond smijten) gebruiken meestal een kannetje en een spatel om de olie te verdelen. Misschien is dat een idee?!
 
Die Japanse teppanyaki chefs (die showmannen die graag voedsel in je mond smijten) gebruiken meestal een kannetje en een spatel om de olie te verdelen. Misschien is dat een idee?!

Dat lijkt inderdaad nog de beste en waarschijnlijk handigste oplossing. (y)
 
Pancoating. Raapzaadolie uit een spuitbus. Hoog rookpunt. Weinig smaak. Hoef je niks aan te raken. Gebruik het voor mijn rooster of soms spuit ik het direct op het product. Tis niet zo romantisch maar wel praktisch. Meeste horeca groothandels hebben het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan