BasBQ
Beef en Steak

Welke maat DO op Bastard Large?

 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
ik wil een Dutch Oven (DO) gaan aanschaffen om onder andere te gebruiken op de Bastard. Ik wil gaan voor een pan zonder pootjes en met een inhoud van ca. 6-7 liter. Mijn oog viel op de Pertomax FT6.

is dit groot genoeg voor 4-6 personen ?
past dit in de large ?
Of kan ik zelfs groter ?
is dat praktisch ?
wat is jullie ervaring met petromax?

anything else ?

hoor graag jullie mening en bevindingen. Sta zeker open voor andere merken hoor

Bedankt voor t meedenken weer

Roland
 
Ik heb een Bastard Large en een petromax ft9. Die werd me bij het kopen aangeraden omdat ie niet breder is, alleen hoger en gering duurder. Een ft6 zal ook behoorlijk plaats eisen op het rooster. Zal wel genoeg zijn voor 4a6 personen. Maar met sommige gerechten is die 3ft extra wel heel prettig

Petromax an sich bevalt goed en is kwalitatief goed spul
 
Oh wat goed dat er zelfs een hogere in past. Dat is wel wat ik hoopte. Een pan is nooit te groot maar kan wel net te klein zijn.

dank je wel voor je reactie..
 
Een 9 kan er met het rooster laag zonder probleem in. Met rooster hoog wel even voorzichtig met thermometer
 
Ik heb de Petromax FT6. Hele mooie DO voor in een large kamado. En ik vind hem behoorlijk aan de maat. Je kunt hem net in de Q krijgen als indirect werkt. Eerlijk gezegd is ie voor de meeste maaltjes die je maakt gewoon te groot. Ik zit er nu sterk aan te denken om een FT3 naast te kopen. Je maakt toch het meest gerechtjes voor je eigen gezin. En wees eerlijk, je eet nooit 7L stoofvlees per maaltijd met je vrouw en eventuele kids.
En als de FT6 op de rooster staat kan er niks meer bij. Dus aardappels oid garen naast je potje zal niet gaan. Houd daar wel rekening mee.
 
Bedankt voor je reactie Bram. klopt, ik zal geen 7ltr eten maar een maaltje in de vriezer is ook prettig. Ik moet maar eens naar een winkel om de potten naast elkaar te zien. moet idd oppassen dat ik niet gelijk doorsla, t moet vooral praktisch blijven en ook nog hanteerbaar met afspoelen
 
Ik ben het wel met Bram eens. Heb me recentelijk verdiept in de DO's. Een 6FT is groot. Gezien de gezinssamenstelling is een kleinere ketel prakitscher Heb gekozen voor de Petromax FT4.5. Kan voldoende in.
Deze kan mooi met mijn Windmill van 2,5 ltr op het bovenrooster van de W57.
Met nog ruimte voor andere zaken.
 
Heb vorige week toch gekozen voor een 6ft zonder pootjes. Prachtig stukje gietijzer en super blij mee. Hij is wel flink inderdaad maar ga er veel plezier aan beleven. De overieg gerechtjes kunnen mooi op de q200 of de w57

bedankt iedereen voor de reacties.

ik zal mijn eerste creaties aan jullie tonen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan