BasBQ
Beef en Steak

Welke looflighter?

?75 is een hoop vlees! Wat doet de looftlighter beter dan een gasbrander voor een fractie van de prijs
edit: is ook nog eens wireless
 
KJ zei:
?75 is een hoop vlees! Wat doet de looftlighter beter dan een gasbrander voor een fractie van de prijs
edit: is ook nog eens wireless



Tja, er is niets mis met een gasbrander ik heb alleen pech dat als ik hem nodig heb nou net het flesje leeg is  :D
Maar, zoals het spreekwoord zegt, "Er zijn vele wegen die naar Rome leiden".
Het uiteindelijke doel is dat je kooltjes mooi gaan branden en dat gaat op heel veel manieren.
Je maakt voor je zelf uit wat voor jou het prettigste is................  :) !
 
heb sinds een paar weken een looflighter en werkt uitstekend en snel zonder rookontwikkeling!
 
SpiKeY zei:
Ik zou even wachten. Op Instagram zag ik vandaag een foto van een Wireless Looftlighter.

Komt volgend jaar pas op de markt. 2018. Prijs was nog nb
 
Rob65 zei:
SpiKeY zei:
Ik zou even wachten. Op Instagram zag ik vandaag een foto van een Wireless Looftlighter.

Komt volgend jaar pas op de markt. 2018. Prijs was nog nb

Wireless?
Stonden er ook technische gegevens bij ?
 
De bison aansteker is ook draadloos en nu al te verkrijgen voor 85? meen ik.

Moet je wel zelf vullen met butaangas en ook opladen voor het lampje en de ventilator.

Vind ik zelf veel geld ook al is het een knap ding.

Ik ken mezelf en het zal je maar gebeuren dat net juist je gas op is of het ding zijn accu juist leeg is.  :blush:
 
Kalimero zei:
De bison aansteker is ook draadloos en nu al te verkrijgen voor 85? meen ik.

Moet je wel zelf vullen met butaangas en ook opladen voor het lampje en de ventilator.

Vind ik zelf veel geld ook al is het een knap ding.

Ik ken mezelf en het zal je maar gebeuren dat net juist je gas op is of het ding zijn accu juist leeg is.  :blush:


Dan toch maar een draadje er aan. :D
 
Nee ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of het gerucht waar is. Het antwoord was dat hij in 2018 uitkomt en dat via social media de details  naar buiten zouden komen. Maar ik heb geen soc med dus weet verder ook niet.


Hans zei:
Rob65 zei:
SpiKeY zei:
Ik zou even wachten. Op Instagram zag ik vandaag een foto van een Wireless Looftlighter.

Komt volgend jaar pas op de markt. 2018. Prijs was nog nb

Wireless?
Stonden er ook technische gegevens bij ?
 
Rob65 zei:
Nee ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of het gerucht waar is. Het antwoord was dat hij in 2018 uitkomt en dat via social media de details  naar buiten zouden komen. Maar ik heb geen soc med dus weet verder ook niet.


Hans zei:
Rob65 zei:
SpiKeY zei:
Ik zou even wachten. Op Instagram zag ik vandaag een foto van een Wireless Looftlighter.

O.K.  Dank je wel.

Komt volgend jaar pas op de markt. 2018. Prijs was nog nb

Wireless?
Stonden er ook technische gegevens bij ?
 
Ik gebruik zelf de The Bastard One minute Lighter. Gaat super! Een erg fijn ding. Snoer had wel wat langer gemogen. Gelukkig heb ik een verlengkabel die meer dan toereikend is. :p
 
chou3 zei:
Ik gebruik zelf de The Bastard One minute Lighter. Gaat super! Een erg fijn ding. Snoer had wel wat langer gemogen. Gelukkig heb ik een verlengkabel die meer dan toereikend is. :p

Mijn Looftlighter is dit weekend overleden en zit nu te twijfelen of het nu die van BB wordt. Op Amazon een Looftlighter gevonden voor ?62,99, het prijsverschil is dus niet doorslaggevend.
Behalve het uiterlijk zie ik volgens mij alleen een verschil in Wattage (1800 vs 2000). Maakt dat verschil wat (of veel) uit eigenlijk?
 
Ik moet toegeven dat ik dat niet weet. Ik denk het haast niet. Het verschil is minimaal en ik meen dat ik ze van andere grote kamado merken (Guru) heb gezien met lager wattage. En die zijn ook goed maar en tikkeltje duurder.
 
vraagje aan de kenners, ik overweeg ook een looftlighter
of variant te kopen, begin maf te worden van aanmaak
blokjes die uitgaan in mijn ei en dan roken als een gek...

goed feestdagen komen er aan (ik ga er positief in) en dacht
een looftlighter kan een optie zijn. Zit ik met moeder de
vrouw op YouTube wat filmpjes van het ding te kijken valt
me op dat de kolen wel erg spetteren met aansteken.
Hoe is jullie ervaring hier mee ?

 
Hij doet het alleen als ik hem oppervlakkig tegen houtskool hou. Opening gewoon in/tussen de houtskool stoppen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ger zei:
vraagje aan de kenners, ik overweeg ook een looftlighter
of variant te kopen, begin maf te worden van aanmaak
blokjes die uitgaan in mijn ei en dan roken als een gek...

goed feestdagen komen er aan (ik ga er positief in) en dacht
een looftlighter kan een optie zijn. Zit ik met moeder de
vrouw op YouTube wat filmpjes van het ding te kijken valt
me op dat de kolen wel erg spetteren met aansteken.
Hoe is jullie ervaring hier mee ?

Zonder vonken geen hitte... niet bang voor zijn. Top apparaat!
 
Sander72.

Dikke + 1!
 
Als je snel vuur wilt hebben is ie perfect, als ik de tijd heb gaat er bij mij nog regelmatig een wokkel bovenop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Domme vraag wellicht maar steek je die wokkel dan aan met je looftlighter?
Ik ken het systeem van het aansteken met wokkels n.l. (nog niet) omdat ik na m'n brandhoutjes, aanmaakvloeistof, aanmaakblokjes en een Weber starter (schoorsteen) eigenlijk alleen nog maar de looftlighter  gebruik.
 
Zo'n wokkel is een soort variant op een aanmaakblokje. Net als een aanmaakblokje kun je die gewoon aansteken met bijv een aansteker. :)
 
SilverFox zei:
Zo'n wokkel is een soort variant op een aanmaakblokje. Net als een aanmaakblokje kun je die gewoon aansteken met bijv een aansteker. :)

Weer wat geleerd, dank je wel. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan