BasBQ
Beef en Steak

Welke gasbbq moet ik kopen?

grillmeneer

Vuurmaker
Berichten
53
Heyy,

Mij lijkt het leuk om een gasbbq te kopen wat is in het algemeen een goede met zijbrander?
Butget is ong 2000
 
Ik zou eens een kijkje nemen bij Broil King.....

Ik ben van het gas afgestapt en jaren geleden terug gegaan naar de kolen gestookte Q's.
 
Nu al twee jaar een broil king een geweldig gasbbq

03C45AF9-D59F-4F0F-B765-9F6FABC787D3.jpeg
 
Destijds een Weber Genesis (rvs versie) gehaald, super degelijk. (Meteen een spit erbij besteld)
10kg ribbel, geen probleem. Buikspek, pulled pork, kan allemaal prima (naast het grillwerk). Evenals het spelen met een DO en een kippenspit.

Enige nadeel van een gasser ten opzicht van een kamado is dan toch de grote schoonmaak (rooster schoonbranden is op een gasser veruit het eenvoudigst, maar eens in de zoveel tijd de rest schoonmaken... Das toch wel een beetje afzien)

Beetje offtopic:
Wat dat betreft (bediening / schoonmaak) ontloopt een gasser en een pelletsmoker elkaar denk ik niet al te veel? Op de zijbrander na (zijn wel alternatieven voor).
Zijn er spitjes voor pelletsmokers vraag ik me dan af?
 
Smokey Bandit heeft een pelletbarbecue met spit. En qua bediening is een pelletbarbecue wel heel veel handiger hoor. Temperatuur instellen en klaar. En de wat luxere met app kun je gewoon vanaf de bank waar dan ook even instellen. Aflezen hoeveel pellets je nog hebt etc.
 
Zelf van houtskool naar gas gegaan en van gas terug naar houtskool. Handige is wel dat hij snel aan staat, maar zoals aangehaald, veel schoonmaak tenzij he alles in van die alu bakjes klaar maakt. De mijne is niet echt van een gekend merk, maar doet wat hij moet en gebruik hem nog geregeld naast de kamado. Maar hoger dan 250° krijg ik hem niet. Dus indirect op bv 180° lukt bij mijne niet en voor alles te kunnen zou dat toch een mogelijkheid moeten zijn. Dus zeker opletten dat dit kan.

Succes met de keuze.
 
Smokey Bandit heeft een pelletbarbecue met spit. En qua bediening is een pelletbarbecue wel heel veel handiger hoor. Temperatuur instellen en klaar. En de wat luxere met app kun je gewoon vanaf de bank waar dan ook even instellen. Aflezen hoeveel pellets je nog hebt etc.
Ah kijk aan. Zo'n spit blijft toch wel erg leuk speelgoed.
Qua bediening zeker! Pellet is echt 'Set & forget'.
Ging me meer om het verschil qua schoonmaakwerk tussen een gasser en een pellet.

Maar hoger dan 250° krijg ik hem niet. Dus indirect op bv 180° lukt bij mijne niet en voor alles te kunnen zou dat toch een mogelijkheid moeten zijn. Dus zeker opletten dat dit kan.
Goeie tip! (Op mijn gasser loop ik hier niet tegenaan trouwens, dus zeker even in het achterhoofd houden)
 
Smokey Bandit heeft een pelletbarbecue met spit. En qua bediening is een pelletbarbecue wel heel veel handiger hoor. Temperatuur instellen en klaar. En de wat luxere met app kun je gewoon vanaf de bank waar dan ook even instellen. Aflezen hoeveel pellets je nog hebt etc.
Mijn buren hebben een weber smokefire, redelijk vergelijkbaar denk ik en zijn er super wijs mee. Hebben ook gekeken naar n gas bbq maar vonden ze net niks. Heeft geen zijbrander. Persoonlijk zou ik eerder voor n pellet bbq gaan dan n gas bbq voor dat geld.
 
Ah kijk aan. Zo'n spit blijft toch wel erg leuk speelgoed.
Qua bediening zeker! Pellet is echt 'Set & forget'.
Ging me meer om het verschil qua schoonmaakwerk tussen een gasser en een pellet.


G
Bij Traeger hebben ze dikke aluminiumfolie platen die je op de deflector legt en folie inserts voor je vetemmertje of opvangbakje (afhankelijk van de versie.
Na een paar sessies trek ik het rooster eruit, haal even de aszuiger door het hele ding, nieuwe folietjes erop en klaar.
 
Als je toevallig ING klant bent, de Weber Summit E-670 GBS staat in de ING rentepunten winkel voor €1.979. Momenteel wel uitverkocht helaas, maar da's echt een mooie prijs en een hele complete gas bbq. Wel een bakbeest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan