BasBQ
Beef en Steak

Welke (BT/wifi) Thermometer

Blitskater

Tondelzoeker
Berichten
19
Hoi BBQ liefhebbers!

Ik ben al een tijdje gebruiker van de igrill van Weber. Maar merk dat ik deze toch niet helemaal prettig vind werken. Vooral de app vind ik niet altijd even gebruiksvriendelijk. Welke thermometer op afstand vinden jullie nou het beste. Ik wil binnenkort weer gaan experimenteren met pulled pork etc. Dus een goede probe moet ik zeker hebben.

Laat het weten!
 
Denk dat dit heel erg af hangt van wat je budget is en wat er verder mee wilt doen en soort bbq je hebt.

Ik ben er tevreden over de Meater Plus en de Fireboard Drive. Beide gebruik ik regelmatig
Voordeel van Fireboard is dat je meerdere probes hebt en de drive je kamado temp. op pijl houd.
 
Budget maakt eigenlijk niet zo heel veel uit; boven de 200 wordt wel een beetje gek. Ik gebruik hem op de Bastard.
 
Thermoworks Signals & Billows wordt hier gebruikt;
Om het budget wat onder controle te houden kan je ook enkel de Singnals kopen zonder de Billows.

Super tevreden over, goede service van de firma erachter, werkt via wifi, grafieken worden in de cloud opgeslagen.
Zou hem direct opnieuw kopen.
 
Ik zelf was al tevreden met zo een simpele van InkBird, maar die had toen alleen BT en besefte ik dat Wifi toch wel beter is. Inkbird heeft er ook met wifi.

Zelf hebt ik, zoals Stijn, ook de Thermoworks Signals & Billows, omdat ik een controller wou. Enige minpunt is soms het geklooi met te verbinden met de wifi omdat de meeste netwerken nu 2,4 en 5ghz zijn en dat ding enkel met 2,4 wil communiceren. Dus soms moet ik dan de 5ghz uit zetten thuis.
 
Ik heb de Meater block en een Fireboard 2 Drive.
Beide erg goed als je weet waar je rekening mee moet houden.
Nadeel van de Meater is dat de mijne 5°C onder de echte temperatuur zit die mn Thermapen aangeeft. Dus als je kip tot 72 wilt garen, dan moet je het op de Meater tot 77 garen.

Nadeel van de Fireboard is dat je niet zo maar een cook kan afbreken als blijkt dat je de target temperatuur niet hebt gehaald. Bijvoorbeeld als je een Chuck roast wilt roken tot een bepaalde temperatuur en het daarna wil verwerken in een stoof. Stel dat je daar langer mee bezig bent dan je had gehoopt, dan is het niet heel erg als je de target niet haalt, je stooft m immers toch door in de pan. Alleen moet je de cook afmaken op de Fireboard voor je de app kan sluiten. Er is wel een work around, maar dat is in feite gewoon de app stoppen in de settings van je smartphone.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik zelf was al tevreden met zo een simpele van InkBird, maar die had toen alleen BT en besefte ik dat Wifi toch wel beter is. Inkbird heeft er ook met wifi.

Zelf hebt ik, zoals Stijn, ook de Thermoworks Signals & Billows, omdat ik een controller wou. Enige minpunt is soms het geklooi met te verbinden met de wifi omdat de meeste netwerken nu 2,4 en 5ghz zijn en dat ding enkel met 2,4 wil communiceren. Dus soms moet ik dan de 5ghz uit zetten thuis.
Beter WIFI netwerk inrichten dan hoef je dit niet meer te doen :D.

Heb ook de signals en billows. Top apparaat. Vooral het feit dat je hem kan uitbreiden met de billows maakt het fijn. De spp werkt ook vele malen fijner dan de die van de iGrill
 
Ik heb een bluetooth Inkbird met 2 probes en een wifi Inkbird met 4. De apps zijn echt bagger. Zo bagger dat ik de wifi heb gekoppeld aan mijn domotica systeem en het daar mee monitor. De bluetooth gebruik ik in de keuken en op vakantie.
 
Heb de inkbird Ibbq 4bw.

Bevalt goed tot nu toe. 4 probes. Werkt ook op WiFi.
 
Beter WIFI netwerk inrichten dan hoef je dit niet meer te doen :D.

Heb ook de signals en billows. Top apparaat. Vooral het feit dat je hem kan uitbreiden met de billows maakt het fijn. De spp werkt ook vele malen fijner dan de die van de iGrill
Beter als een Mesh netwerk kan je niet hebben :p

Het enige toestel hier in huis met issue’s daarmee, is die Signal. Voor de rest draait alles als een zonnetje.
 
Die van mij heeft toch echt geen problemen met mijn mesh wifi. Het hele idee van mesh is dat je netwerk zelf regelt met welke AP je apparaat connect, inclusief dus welke frequentieband. Nu kan je dus last hebben van storing uit je eigen netwerk (of dat van de buren). Dus ook bij mesh loont het de moeite om je AP’s goed op te hangen.

Om een voorbeeld te noemen, na het aanleggen van glasvezel bij mijn broer had de provider dus de AP’s opgehangen. 7 maanden lang hadden ze gezeik, om de x aantal weken werkte aantal dingen niet zoals de bankieren app. 5 verschillende monteurs langs geweest waaronder de “WIFI expert”. Toen ik dit hoorde ben ik even een kijkje komen nemen, hing 1 AP buiten op een plek waar het nauwelijks bereik had met het netwerk, deze maar ergens opgehangen waar het wel genoeg snelheid had en hoppa veel betere dekking en geen gezeik meer.

Excuses voor de off-topic stuk ;)

Voor de TS, als je twijfelt download de apps (of check YT) om te zien hoe de apps werken. Het temperatuur meten gedeelte zullen ze allemaal even goed doen
 
Ik heb de Meater block en een Fireboard 2 Drive.
Beide erg goed als je weet waar je rekening mee moet houden.
Nadeel van de Meater is dat de mijne 5°C onder de echte temperatuur zit die mn Thermapen aangeeft. Dus als je kip tot 72 wilt garen, dan moet je het op de Meater tot 77 garen.

Nadeel van de Fireboard is dat je niet zo maar een cook kan afbreken als blijkt dat je de target temperatuur niet hebt gehaald. Bijvoorbeeld als je een Chuck roast wilt roken tot een bepaalde temperatuur en het daarna wil verwerken in een stoof. Stel dat je daar langer mee bezig bent dan je had gehoopt, dan is het niet heel erg als je de target niet haalt, je stooft m immers toch door in de pan. Alleen moet je de cook afmaken op de Fireboard voor je de app kan sluiten. Er is wel een work around, maar dat is in feite gewoon de app stoppen in de settings van je smartphone.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Dat probleem met de Meater(+) had ik ook, ik heb daar bij hun een case voor aangemaakt en een nieuwe "pen" voor gekregen. Bij de nieuwe was dit ineens wat minder maar nog wel wat. Vervolgens wat aan het klooien geweest met instellingen, met uiteindelijk een keer naar Fahrenheit gaan en later weer terug naar Celcius... daarna was de temp wel weer binnen de geclaimde 1graden afwijking van Meater. Ik vermoed dat er ergens iets mis zit in de calculatie van F naar C in de app.
 
Die van mij heeft toch echt geen problemen met mijn mesh wifi. Het hele idee van mesh is dat je netwerk zelf regelt met welke AP je apparaat connect, inclusief dus welke frequentieband. Nu kan je dus last hebben van storing uit je eigen netwerk (of dat van de buren). Dus ook bij mesh loont het de moeite om je AP’s goed op te hangen.

Om een voorbeeld te noemen, na het aanleggen van glasvezel bij mijn broer had de provider dus de AP’s opgehangen. 7 maanden lang hadden ze gezeik, om de x aantal weken werkte aantal dingen niet zoals de bankieren app. 5 verschillende monteurs langs geweest waaronder de “WIFI expert”. Toen ik dit hoorde ben ik even een kijkje komen nemen, hing 1 AP buiten op een plek waar het nauwelijks bereik had met het netwerk, deze maar ergens opgehangen waar het wel genoeg snelheid had en hoppa veel betere dekking en geen gezeik meer.

Excuses voor de off-topic stuk ;)

Voor de TS, als je twijfelt download de apps (of check YT) om te zien hoe de apps werken. Het temperatuur meten gedeelte zullen ze allemaal even goed doen

De zaterdag bij het klaar zetten al eens proberen te verbinden. Lukte direct, maar daarna was hij kwijt en kreeg niet meer verbonden en dacht het de zondag dus te regelen. Gisteren heeft hij geen enkel probleem gegeven en zowel de 2,4 als 5GHZ stond aan. Ik heb zelfs niet handmatig moeten verbinden. Strange dus.

Ik kan makkelijk de 5Ghz met de app uit zetten, maar het blijft een gedoe. Ik heb nog niet in de instellingen gekeken of het mogelijk is om een bepaald toestel aan een bepaalde frequentie toe te wijzen. Ff snel door de instellingen gedaan in de app van de DECO's en kan niet direct vinden hoe ik een hem met een bepaalde AP of frequentie laat verbinden. De mesh zorgt er immers voor dat er 1 groot netwerkveld gevormd wordt.
 
Ik wil een WiFi thermometer kopen, omdat het bereik van de BT thermometer die ik heb niet voldoende is.
Is de Inkbird IBBQ-4T een goede keuze?
Is de prijs bij Bol en Amazon nu €70 een goede aanbieding?
 
Ik heb de IBBQ-4T ook. Prima ding. Wel even opletten dat je een 2.4 GHz netwerk nodig hebt/op moet zetten. Dat is volgens mij bij de meeste IOT apparaten zo.
 
Hier ook de Inkbird IBBQ-4BW en zeer tevreden over. Leuk geprijsd (nu ook Black friday actie), 4 probes (gebruik er meestal maar 1 of 2), Bluetooth en WiFi. Werkt ook met app.
 
Terug
Bovenaan Onderaan