BasBQ
Beef en Steak

Welke bbq..?

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
51
Na een jaar of twee te hebben gewerkt met een 13inch eitje van de Action en een simpele weber kogel bbq wordt het tijd voor een nieuwe bbq in de tuin ( het kleine eitje blijft wel...)

Na lang zoeken heb ik er momenteel drie op het oog:

Grill Guru Kamado Classic bleu
Weber Master touch
Duomo Kamado bbq

Ik wil hem veel gaan gebruiken, zowel voor de simpele bbq als het uitgebreidere low en slow werk.
Vooralsnog neig ik naar de Weber Master touch, maar mijn idee zijn daar ook voor uitbreiding de meeste accessoires voor verkrijgbaar.
Maar als redelijk groentje ben ik ook erg benieuwd naar jullie mening/tips ;-)



Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Dat is geen gemakkelijke keuze. Als je voor de Weber gaat, zou ik op marktplaats kijken voor een mooie 57 cm.
Bij de kamado’s zou ik voor een grill guru gaan, die ander ken ik niet, en dan ben ik bang dat je straks geen service of onderdelen meer hebt.
 
Je shortlist is opvallend 😁
Een kamado, weber klassieker en iets wat ik niet ken en op een vage site wordt aangeboden.
Ik zou die laatste laten voor wat het is.
De keuze tussen weber en grill guru zou vooral moeten gaan om hoe je wil bbq-en en minder om de accessoires. Weber heeft groter grill oppervlak, maar je verliest aardig wat voor low en slow, bij de gg verlies je nauwelijks oppervlakte maar is kleiner. Weber is meer werken, hoewel met de juiste technieken je heel goed l&s kan doen. Grill guru is instellen en weglopen.
Weber is goedkoop, zeker 2e hands, gg zou ik niet 2e hands aanschaffen ivm garantie.
Je maakt sowieso geen verkeerde keuze, maar bedenk goed wat je met de bbq wil.
Wat betreft accessoires heeft weber een mooi systeem, maar voor GG is ook het meeste wel te vinden. In realiteit heb je maar een paar dingen nodig, namelijk platesetter, skillet en dutch oven. De rest is vooral leuk. Succes met je keuze
 
Dank zover voor de reacties. Het lijstje is in iedereen geval weer iets korter geworden... De onbekende is geschrapt..
Wat betreft het op temperatuur houden voor langere tijd laat ik dat dit bij de Weber Master touch pro ook geen probleem zou moeten zijn. Ik weet niet of er iemand is die deze ervaring heeft of dat het een mooi verkoop praatje is?? Ik ga er binnenkort in ieder geval een dag voor uit trekken om ze ook in de winkel te bekijken want ik wil niet alleen vanaf een scherm zien wat ik koop.....
En nu nog ff een paar dagen goed nadenken wat het gaat worden...

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Ik weet niet wat je budget is maar ik zou dan eerder gaan voor een KJ2 of wellicht een Monolith, in de niet minder dure selectie van de kamado's.
Waarschijnlijk vallen de Primo Oval XL en de BGE niet in je budget.
Maar een Weber (OT57) waaronder ook de mastertouch in valt is een prima BBQ. toen de keramische eieren nog niet zo bekend waren waren de Weber OT ketels "the ultimate choice"
 
Webers zijn ook prima op temperatuur te houden. Na wat werken ermee krijg je ze onder controle en kan je ook zo "weglopen". Ik heb zelf ook een Weber erbij. Blijft rustig een hele dag op temperatuur. Maar wat hierboven al gezegd wordt. Je mist wat oppervlakte dan.... Kamado platesetter is wat dat betreft ideaal. En anders gewoon allebei :cool:
 
Iemand ervaring met een tarrington house kamado bbq van de Makro, ben op zoek naar een keramische bbq. Wel goed maar niet de hoofdprijs
 
Wel goed, niet de hoofdprijs zit je toch wel snel op 900 euro. Je zou een KJ 1 kunnen nemen 950 of grill guru elite 849 euro(bij hornbach)
 
Na lang twijfelen de knop doorgehakt en vandaag een inferno kamodo large besteld... Ivm drukte op het werk moet ik nog even geduld hebben tot de 14e voort ik een vrije dag heb een heb kan laten bezorgen maar dat geeft mij al wel de tijd om een eerste gerecht te gaan verzinnen om er op te bereiden ik kijk er nu al naar uit in ieder geval!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Gefeliciteerd met je keuze, heel erg mooi vooruitzicht!
Even geduld hebben nog, maar gelukkig is het weer op dit moment toch dramatisch (nouwja dit weekend niet meer, maar dan ben je alweer een aantal dagen verder ;))
 
Eindelijk was het dan zover, vandaag zou mijn nieuwe speeltje bezorgd worden. Volgens de tracks en trace tussen 8 en 11. Tot mijn vreugde stond de chauffeur om 8 uur al voor de deur zodat ik meteen aan de slag kon.. Voorlopig staat ie nog op zijn pootjes maar er wordt al volop nagedacht over een meubel maar da's voor later eerst eens rustig in gebruik gaan nemen..
34f9f7dddbf7a10527f8504bf08bc78a.jpg
9732cf8bdec6006b66344b7f48edf416.jpg


Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan