BasBQ
Beef en Steak

Welk vlees bij Sligro, Makro of Hanos?

Joske

Tondelzoeker
Berichten
8
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn qua assortiment/prijs/product voor wat betreft vlees bij Sligro, Makro en Hanos?

Is er een van deze 3 die specifiek een naar jouw mening beter/goedkoper/of andere criteria assortiment heeft dan een ander? Heeft bijvoorbeeld groothandel A meer diepvries rund, of voor lamsvlees kun je beter bij B zijn?

Is er iemand die een uitgesproken mening hier over heeft? Of liggen al deze groothandels qua prijzen/kwaliteit/assortiment allemaal redelijk bij elkaar dat het allemaal niet echt uitmaakt?

Bedankt, Jos
 
Er zit wel degelijk verschil in qua assortiment prijs en kwaliteit. Van 1 naar 3 waarbij nr.1 de meest luxe en uitgebreid assortiment heeft.
1. HANOS
2. SLIGRO
3. MAKRO
 
Voor de "particulier" als ik naar de winkels omgeving Eindhoven kijk ligt mijn voorkeur bij de Sligro, dan Hanos dan ver daar achter Makro.

Makro focus ik me vooral op Vis aanbiedingen en ze hebben daar de worsten van Homemade.
 
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je zoekt. Zoals hierboven benoemd zit er over het algemeen zeker verschil. Maar persoonlijk vind ik de dikbevleesde diepvries spare ribs en procureur prima van de Makro. Zo zijn er nog een aantal producten. Voor een goeie steak zou ik daar dan niet heen gaan bijvoorbeeld.
 
Ik koop mijn rundvlees altijd bij de Sligro (In Enschede in mijn geval). Prima prijs/kwaliteit en fijne slagers die je graag van dienst zijn en goed adviseren.
Varkensvlees wil ik nog wel eens van de Makro meenemen (als ik er toevallig toch ben).
 
In Nederland bestaan ze blijkbaar nog maar hou er rekening mee dat hier in België Makro sinds kort failliet is.
 
hanos beste vlees, maar ook het duurst
Sligro vind ik prettiger winkelen
Makro (in Breda) heeft een goede visafdeling, maar kom daar eigenlijk alleen om te tanken.
 
Ik ben een groot fan van Hanos, en dan met name het Australisch grainfed rund of Simmenthaler. En ze verkopen daar Zweeds varkensvlees wat echt heel mals en smaakvol is. Ook het Gaasterlands kruidenvarken is erg fijn. En de verse venkelworstjes.
 
Gevonden verstopt in een persbericht over het groothandel deel:
Bij de presentatie van onze jaarcijfers over 2022, op 2 februari 2023, zullen wij onze plannen en verwachtingen voor de integratie van de Metro-activiteiten in die van Sligro Food Group nader toelichten.
 
de makro winkels gaan effectief dicht, de metro winkels zijn overgenomen.
 
En krijgen Makro klanten dan ook automatisch een Sligro pas.......😇
 
Ik ben een groot fan van Hanos, en dan met name het Australisch grainfed rund of Simmenthaler. En ze verkopen daar Zweeds varkensvlees wat echt heel mals en smaakvol is. Ook het Gaasterlands kruidenvarken is erg fijn. En de verse venkelworstjes.
Nou, da’s ook voor het laatst dat ik antwoord geef op een vraag, wij vrouwen hebben de naam van afdwalen, maar jullie het patent! Man man…. 😂😂
 
Nou, da’s ook voor het laatst dat ik antwoord geef op een vraag, wij vrouwen hebben de naam van afdwalen, maar jullie het patent! Man man…. 😂😂
Niet stoppen @Dominique . Is inderdaad af en toe een kroeg in bepaalde draadjes, maar ik kan jouw bijdrage altijd waarderen. ;)
 
Ik kom altijd bij de Hanos in Delft , wat een geweldige groothandel is dit . De vleesafdeling is geweldig zeker het vlees van , van der zee , is echt top . Ik vind de Sligro nog wel gaan maar de Makro is echt het minst .
 
Terug
Bovenaan Onderaan