BasBQ
Beef en Steak

Welk type vilt

 
 

Brownie

Sprokkelaar
Berichten
42
BBQ vrienden,

Ik ben inmiddels enkele maanden in het bezit van een KJ classic 1 en het vilt is aan vervanging toe. Ik maak geregeld pizza en dat vind het standaard vilt niet erg fijn. Wat raden jullie aan voor type vilt?

Ik zie veel vilt, van duur tot goedkoop. Maar heb geen idee wat nu het beste is. Liefs goed en niet debiel duur. Dank voor jullie tips en links.
 
Tja wat is duur dan , als je na een paar maanden je vilt al moet vervangen?
Ik zou zeggen probeer het nieuwe vilt eens dat op de kamado joe word gebruikt , als je daar 4x zo lang van kan doen valt het wel mee toch.
 
Tja wat is duur dan , als je na een paar maanden je vilt al moet vervangen?
Ik zou zeggen probeer het nieuwe vilt eens dat op de kamado joe word gebruikt , als je daar 4x zo lang van kan doen valt het wel mee toch.

Ja daar zat ik ook naar te kijken. Maar sluit dat wel goed af? Op de nieuwere KJ modellen heb je een Clip om je deksel vast/dicht te houden. Ik vraag me af of dat alleen is vanwege de gasveer of ook vanwege het 'vilt'.

Ik ben niet per se op zoek naar de goedkoopste oplossing wel de meest duurzame. Geen zin om iedere x het vilt te vervangen. Besteed die tijd liever aan andere leuke dingen 😅
 
Ik gebruik op mijn ei nu infinity gasket. Tot nu toe fantastisch.
 
Ja daar zat ik ook naar te kijken. Maar sluit dat wel goed af? Op de nieuwere KJ modellen heb je een Clip om je deksel vast/dicht te houden. Ik vraag me af of dat alleen is vanwege de gasveer of ook vanwege het 'vilt'.

Ik ben niet per se op zoek naar de goedkoopste oplossing wel de meest duurzame. Geen zin om iedere x het vilt te vervangen. Besteed die tijd liever aan andere leuke dingen 😅

Deksel is zwaar genoeg denk ik dan. Mijn dealer zei me toen wel om eerst 1 zijde te doen totdat deze zich wat gezet heeft en dan de andere. Geen idee of dat zo nodig is.
 
Vilt met nomex of hi heat erin is erg fijn en een duurzame oplossing. Succes!
 
Zag op facebook in een van de groepen deze verschijnen met een hoop positieve reacties.

Voor een kleine 4€ vond ik het de gok waard dus ook besteld.
Nog niet binnen (en mijn huidige vilt is ook nog niet aan vervanging toe) dus of het effectief iets is, geen diee.
 
Zag op facebook in een van de groepen deze verschijnen met een hoop positieve reacties.

Voor een kleine 4€ vond ik het de gok waard dus ook besteld.
Nog niet binnen (en mijn huidige vilt is ook nog niet aan vervanging toe) dus of het effectief iets is, geen diee.
Bedankt. Meteen besteld.
Vooralsnog veel problemen om mn infinity gasket op mn KJ1 te laten plakken..
 
Volgens mij is er geen enkel vilt echt bestand tegen veel pizza’s maken op je Kamado. Door de extreme hitte gaat het er gewoon aan. Zeker als er wat vervuiling op het vilt komt van ander BBQ werk. Maar waarom een kamado gekocht en geen uuni 3 als je veel pizza’s maakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan