BasBQ
Beef en Steak

Welk merk/type spit adviseren jullie voor de KJ classic 1?

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
177
Tijdens de laatste vakantie in Spanje hebben we veel een kip van het spit gehaald.
En wat is nu leuker dit gevoel terug te krijgen in je eigen tuin :)
Ik heb zelf de KJ Classic welke prima bevalt. En ben aan het overwegen om een spit te kopen.
Nu las ik al dat er diverse modellen zijn en de prijzen liggen redelijk bij elkaar.

Joetisserie
Spit of Fire
LetszQ

Even grof gezegd zit er 50 euro tussen de goedkoopste en duurste model. Gezien de vermoedelijke levensduur en überhaupt de aanschafprijs kies ik liever voor iets goeds dan voordeligst.

Er zijn vast veel bbq-ers die ervaring hebben en mss de pos/neg van de systemen kan benoemen.
Enerzijds vind ik het leuk om alles van Kamdo ~Joe te hebben.. maar sta open voor suggesties!

Thxs voor advies!
 
Ik heb laatst tijdens black friday het spit van LetzQ gekocht voor 150 eurootjes en voor mij voldoet dit uitstekend. Voordeel tov de Joetisserie is dat er een handvat aan de spil zit en qua waterdichtheid iets beter scoort. Nadeel is dat je de zijtafeltjes zowel links als rechts neer moet klappen, ik weet niet of dat bij de andere modellen ook zo is. (Met afgeschroefd handvat is rechtse tafeltje wel bruikbaar maar echt handig is dat niet).
 
Thxs Jewannes... en heb jij ook een KJ classic en past hij "naadloos" ? Betrof je LetzQ large 18inch dan zeker?
Prijstechnisch idd een 100 euro voordeliger als ik een zelfde aanbieding vindt.
Mocht je van je setup nog een foto hebben... wordt gewaardeerd!
Fijn weekend
 
Classic Joe inderdaad en het past wat mij betreft prima, geen grote luchtlekkages oid. Hier een filmpje waarin de Joetisserie en LetzQ vergeleken worden. De man is niet helemaal onbevooroordeeld maar het klopt wel wat hij zegt.


20221217_123403.jpg


Naamloos.png
 
Ik gebruik de Joetisserie op de Masterbuilt, welke identiek is aan de KJ Classic 1.
Juist dat geringe prijsverschil (en met beetje zoeken kom je scherpe top aanbiedingen tegen), heeft voor mij de doorslag gegeven voor de KJ te kiezen. Past perfect, geen tafeltjes wegklappen, motor voldoende vermogen etc.Werkt ook prima met evt. accessoire.

Kortom, erg tevreden met de Joetisserie.
 
TOP! Moet zeggen dat hetgeen in het filmpje niet echt tegen gesproken kan worden.
Ik ga internet even in de gaten houden voor de scherpste prijs. Bedankt voor de feedback
 
Ik heb een Letzq voor m’n Big Joe 3.. wat een klein verschil is met de Joetisserie dat er bij de letzq aan de rechterkant bij het handvat een gat zit waar het handvat doorheen moet natuurlijk. Maar daar komt dan ook nog extra rook/lucht door naar buiten. Maar da's ook geen groot probleem. Maar je kamado laten doven wanneer de hele unit erop zit gaat niet, daardoor komt er nog teveel zuurstof binnen. Da's in iedergeval bij de Letzq het geval. Bij de Joetisserie weet ik niet, maar ik vermoed van wel omdat ie ook wat lekt aan de linkerkant. Maar goed, kleine moeite om het geheel van je kamado af te halen wanneer je klaar bent en deksel dan goed dicht te doen.

En wat ik ook heb is wanneer de unit op m'n kamado ligt het deksel niet goed dicht blijft liggen, maar dat los ik op door een baksteen op de handgreep van m'n deksel te leggen. Dat ligt niet aan het spit, maar aan de balans afstelling van de scharnier veren van m'n kamado.

En als je het ronde handvat aan de spies van de letzq schroeft kan ik in iedergeval m'n tafeltje aan de rechterkant ook niet gebruiken. Daarom schroef ik m er ook niet meer op. (Ik weet niet of dit ook het geval is bij de andere Kamado joes?)

Tafeltje aan de linkerkant kan je sowieso niet gebruiken bij de letzq ivm de motor. Bij joetisserie weet ik dat niet.

Op zich ben ik erg tevreden met de letzq, hij was twee jaar terug heel veel goedkoper dan de concurrentie tijdens black Friday. Maar bij gelijke prijs zou ik voor de Joetisserie gaan denk ik. Het handvat interesseert mij niet.

Welke je ook koopt, je gaat er veel plezier aan beleven.
 
Laatst bewerkt:
En wat ik ook heb is wanneer de unit op m'n kamado ligt het deksel niet goed dicht blijft liggen, maar dat los ik op door een baksteen op de handgreep van m'n deksel te leggen. Dat ligt niet aan het spit, maar aan de balans afstelling van de scharnier veren van m'n kamado.
Daar zul je met een KJ1 geen last van hebben ;)
 
Aangezien ik de topic starter ben kan ik de post toch niet wegkapen met een andere vraag toch 🫣

Over welke het wordt ben ik nog niet helemaal uit. Ik ga fysiek ff kijken bij een dealer in de buurt.

Wat ik me wel afvroeg bij gyros/ shoarma. Dat scheren/ snijden tussendoor is super leuk natuurlijk. Wordt dit meteen opgegeten of hou je dit warm (en gaat dit dan niet ten kosten van de sappige smaak? )

Wij zitten vaak met 5/6 personen rond de Joe en voordat iedereen dan tegelijk lekker kan zitten lijkt me best een dingetje met een spit. Of zit ik er compleet naast ?!?
 
Ik heb laatst tijdens black friday het spit van LetzQ gekocht voor 150 eurootjes en voor mij voldoet dit uitstekend. Voordeel tov de Joetisserie is dat er een handvat aan de spil zit en qua waterdichtheid iets beter scoort. Nadeel is dat je de zijtafeltjes zowel links als rechts neer moet klappen, ik weet niet of dat bij de andere modellen ook zo is. (Met afgeschroefd handvat is rechtse tafeltje wel bruikbaar maar echt handig is dat niet).
Hier precies hetzelfde.
Ik ben er in ieder geval blij mee.

Jammer van die tafels inderdaad, maar geen ramp
 
Het is de Letsq 18 inch geworden en voor het allround gemak ook geïnvesteerd in een napoleon basket.
Mijn weekend kan beginnen.. regen of niet :-=)
Bedankt voor alle input!
 
Wat ik me wel afvroeg bij gyros/ shoarma. Dat scheren/ snijden tussendoor is super leuk natuurlijk. Wordt dit meteen opgegeten of hou je dit warm (en gaat dit dan niet ten kosten van de sappige smaak? )
Dit is maar net wat je zelf wilt natuurlijk. Als je het in een bak legt met alufolie eroverheen blijft het wel even warm en sappig.

Ook leuk is het als mensen zich melden bij de q en je ter plekke hun vlees serveert. Niet jezelf vergeten.
 
Hier al ruim 1,5 jaar de blijde bezitter van een Joetisserie. Gaat bij ons met grote regelmaat aan. Maar of je het verschil merkt met andere merken? Ik durf het niet te zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat hij goed rond draait en zijn werk goed doet. Maar dat zal vermoedelijk ook voor andere merken gelden. Enige waar ik me aan stoor. De Joetisserie past ook niet perfect op de Masterbuilt/ KJ. Er zit altijd wat speling tussen waardoor de ring nog alle kanten uit te schuiven is. Ik heb ooit begrepen dat dit komt omdat deze origineel voor de BGE is ontworpen, deze wilden hem echter niet op de markt brengen. Ondanks de ruimte sluit hij het deksel wel goed af
 
Terug
Bovenaan Onderaan