BasBQ
Beef en Steak

Wel BBQ, geen BBQ....goed dan, een beetje BBQ

 
 
 

DanBras

Gemarineerd
Berichten
1.563
Vandaag nog even iets afgemaakt wat ik vorige week begonnen ben. Voor het Grillspek en Zeeuws spek wat ik zondag gemaakt heb, had ik vorige woensdag al het zwoerd van het vlees verwijderd. Het vlees daarna voor een paar dagen in de marinade, maar het zwoerd heb ik de dag erna op de OTP gerookt samen met wat andere zooi
Dit heb ik volgens het recept van Dennis verwerkt tot wat knapperige snacks.

http://www.bbq-nl.com/2012/09/bacon-week-dag-7-chicharron.html

Nadat het afgekoeld was dit in stukjes gesneden en in meerdere sessies over 4 dagen gedroogd in de oven bij gebrek aan een droogmachine (notitie aan mijzelf..... :p. )
Uiteindelijk na een paar dagen wachten deze vandaag in een wok met hete zonnebloemolie op 180 graden knapperig gefrituurd. Helaas kan deze laatste stap niet op een veilige manier op de Q, maar so be it.

Beetje met Blues Hog bestrooid en we hebben een lekker hapje voor bij de TV. Volgende keer wil ik een andere rub proberen, want het mag wat zoeter. Er kan in ieder geval weer een item van de lijst geschrapt worden :)

20131008_211312.jpg

20131008_211331.jpg
 
Mooi resultaat.
 
Droogmachine stond toevallig in Hanoskrantje Danny 79,00 excl. 3 etages. Verder zeg ik niks.... ;)
 
Dominique zei:
Droogmachine stond toevallig in Hanoskrantje Danny 79,00 excl. 3 etages. Verder zeg ik niks.... ;)
Er is ook iemand anders hier in huis die mijn posts leest Dominique. Deze zit nu hoofdschuddend jouw post te lezen :)

Maar eerst weer ff centjes sparen, heb het voor deze maand al weer uitgegeven ;)
 
DanBras zei:
Dominique zei:
Droogmachine stond toevallig in Hanoskrantje Danny 79,00 excl. 3 etages. Verder zeg ik niks.... ;)
Er is ook iemand anders hier in huis die mijn posts leest Dominique. Deze zit nu hoofdschuddend jouw post te lezen :)

Maar eerst weer ff centjes sparen, heb het voor deze maand al weer uitgegeven ;)

Oeps, sorry!  *strenge stem aan* " JA DANNY, GA SPAREN" ( krantje is geloof ik 3 weken geldig, en gaat net in)  =))
 
Dit ziet er lekker uit!!!!
 
Lekker chicharon!
 
lekker Danny
 
Zou ik best eens willen proberen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan