BasBQ
Beef en Steak

Wegwerp handschoenen

F

FlaaMindO

Gast
Goedendag,

Wat voor wegwerp handschoenen gebruiken jullie om jullie kolen etc. te hanteren?

Ik gebruikte wegwerp handschoenen van het werk die we over hadden na overstap naar een zwaarder type. Die waren wel fijn maar met 2 euro per handschoen erg duur.

En die wegwerp van de super etc zijn mij dun.

Mvg,

Joel
 
Voor het voorkomen van zwarte handen gebruik ik van die dunne tuinhandschoentjes. Die zijn meestal wel te koop bij Action-achtige zaken voor iets van 50 cent tot een euro per paar.
 
heb hier een paar gewone handschoenen in de bak liggen van de kolen
maar meestal heb ik toch al zwarte handen van het rooster en de as
dus ik was ze gewoon met water en zeep.
 
Ik zou ze ook graag willen gebruiken met marineren. Door mijn werk heb ik met regelmaat wondjes op mijn handen en dit is niet altijd even prettig.

Dunne werkhandschoenen is wel een handige voor de langeduur zal die sowieso halen.
 
Bij de groothandel haal ik handschoenen voor in de keuken, 100 stuks nog geen tientje
 
Blote handen idd en afvegen aan je gezicht ;-)
 
uit t voorstel topic..

FlaaMindO zei:
Mijn opa en oma die uit Indonesi? komen koken sinds hun jeugd altijd al op kolen. Die hebben het geleerd aan mijn moeder en die weer aan mij. 

niet goed opgelet denk ik,,,,hoe deden hun t toen? :D
 
AV zei:
uit t voorstel topic..

FlaaMindO zei:
Mijn opa en oma die uit Indonesi? komen koken sinds hun jeugd altijd al op kolen. Die hebben het geleerd aan mijn moeder en die weer aan mij. 

niet goed opgelet denk ik,,,,hoe deden hun t toen? :D
Opa en oma hoefde vroeger de volgende dag niet in pak op werk te verschijnen :).
En in het algemeen hadden ze meer tijd om zichzelf weer toonbaar te kunnen maken. Dus ergens hadden ze het beter gedaan dan ik....
 
Met de blote handen,  en dan voor het werk handschoenen aan?
Deze man deed ook altijd handschoenen aan als ie naar het werk moest na het barbecuen:

518660-michael-jackson.jpg
 
Enige aparte is wel dat hij er steeds witter van werd, terwijl ik alleen maar zwarter wordt :)
 
Ehhhhh, ik hoef mijn houtskool nooit beet te pakken met mijn handen  :-O
Het gaat rechtstreeks uit de zak in het ei, en om het e.e.a. te verdelen doe ik met de tang.
Het gruis weghalen, doe ik met een as-stofzuiger (ook prima voor de openhaard)

Voor vlees e.d. gebruik ik de wegwerphandschoentjes die Frits (+1) ook gebruik.
Als je bij een Makro naar binnen kan, of mee laten nemen, zijn die echt een aanrader. (en niet alleen voor bij de bbq, maar ook bij schilderen zijn ze handig (althans voor mij dan blijkbaar  :D))
En tevens zijn ze een aantal keer per jaar in de aanbieding (iets van 3 halen 2 betalen, of iets vergelijkbaars)

Mac
 
Ik heb onlangs een 'probeer'doosje gehaald bij de A-C-tion
Latex met talkpoeder.. Euro of 2 voor 100 stuks. Niet heel zware kwaliteit maar prima voor het masseren van een kippetje :)
 
Collega van mij moest naar een groothandel voor het werk. Hij heeft gelijk een pak voedselveilige nitril wegwerp handschoenen gehaald voor me. En bij de bouwmarkt een paar werkhandschoenen gehaald voor de kolen/briketten.

En ik heb een weber dus moet de kolen steeds eruit halen om ze in de chimney te gooien.
 
FlaaMindO zei:
Collega van mij moest naar een groothandel voor het werk. Hij heeft gelijk een pak voedselveilige nitril wegwerp handschoenen gehaald voor me. En bij de bouwmarkt een paar werkhandschoenen gehaald voor de kolen/briketten.

En ik heb een weber dus moet de kolen steeds eruit halen om ze in de chimney te gooien.

Daar gebruik ik een grote maatschep van aluminium voor super handig. Geen zwarte handen meer.
 
drJackle zei:
Ik heb onlangs een 'probeer'doosje gehaald bij de A-C-tion
Latex met talkpoeder.. Euro of 2 voor 100 stuks. Niet heel zware kwaliteit maar prima voor het masseren van een kippetje :)

Hou niet zo van talkpoeder aan mijn kip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan