BasBQ
Beef en Steak

Weet iemand een bouwtekening voor een BBQ tafel (Weber 47 OTP)?

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Ik wil eigenlijk ook wel een simpele bbq tafel tafel hebben om mijn Weber 47 OTP in te zetten (of eerder te hangen zoals je dat hier op het forum wel meer ziet).

Maar ik heb nog net geen twee linkerhanden (I hope  :|) en kan ook niet zo even een ontwerp maken.

Weet iemand misschien een linkje naar bestaande bouwtekeningen voor een bbq tafel zodat ik er ook eentje kan proberen te maken?

Hoeft niets geavanceerd te zijn. Een bovenblad op de juiste hoogte waar middels een gat de Q in kan hangen. En wellicht een wat smaller blad vlak boven de grond zodat je zaken als je starter en zo kwijt kunt.

Hoop dat iemand iets weet  :)
 
Heb je al in het DIY-gedeelte gekeken? Ik denk dat de meeste tafels zonder tekening gemaakt worden, maar van de meeste staat een uitgebreid fotoverslag on-line.
Het enige dat je aan moet passen is het gat voor de BBQ. Het maakt dan eigenlijk niet uit of het een tafel voor een BGE, OTP57 of 47 is.

 
Ik had zeker het DIY deel al uitgebreid bekeken Ceriel.

Er staan overal wel foto's maar voor mij als niet zo handig leek toch altijd net even te weinig waardoor ik het helaas niet voor elkaar krijg  :-S
 
Beste Dromer,

Ik heb geen tekening voor je, maar heb wel een paar tips. Kijk eens bij de bouwmarkten op de website en kijk bij bijvoorbeeld Douglas Spar welke maatvoering beschikbaar is. Aan de hand van de foto's maak je een grove schets. Neem wat maten die bij je bekend zijn. Bijvoorbeeld de diameter van de Weber. Neem wat ruimte er om heen en beging vandaar. Dan op mm papier dit ontwerp uittekenen. En ga hem dan eens  in je hoofd in elkaar draaien. Hou reken mee met wil de schroeven zien of niet.  Kan ik met een schroefmachine er wel tussen. Dan weet ik zeker dat je een heel eind komt.
 
Bedankt voor de tips brab22. Maar ik ben gewoon absoluut geen doe-het-zelver en heb dan ook geen idee hoe ik het in mijn hoofd in elkaar moet draaien. Mis gewoon ervaring om te weten hoe je zoiets in elkaar zet :(
 
Dan kun je eventueel ook kijken maar een kant en klare tafel van marktplaats, of een 'normale' tafel die je zelf aanpast om je Q in te hangen. In het laatste geval hoef je in eerste instantie alleen een gat te zagen. Als je niet zo handig bent (dat komt me namelijk heel bekend voor) moet je het niet te moeilijker maken. Heb je geen handige kameraad of buurman die voor zoiets in is?
 
Op marktplaats zie ik niet echt bbq tafels staan. Dan moet ik inderdaad gaan kijken naar een normale tafel. Die dan wel tegen de warmte van een bbq kan. Ik vraag me af of elke tafel daartegen kan? Helaas geen handige buurman of kameraad beschikbaar. Had erg handig geweest  B-)
 
Gewoon een keer gaan kijken bij iemand is misschien ook een optie?  Pen en papier,rolmaat en een fototoestel ( telefoon) mee!!  Dan kom je denk ik een heel eind
 
Dank voor de link poppoll.

Dat ziet er inderdaad duidelijk en haalbaar uit!! Top!

Zou je misschien nog wat kunnen toelichten hoe je de ketel nu in het gat hangt? Dat is me nog niet echt duidelijk. En wordt het hout ook niet te heet door de ketel?
 
Poppol,

Leuke site en mooie tafel voor de Weber. Ik zet hem bij de favorieten.

Gr. Paul
 
dromer1967 zei:
Zou je misschien nog wat kunnen toelichten hoe je de ketel nu in het gat hangt? Dat is me nog niet echt duidelijk. En wordt het hout ook niet te heet door de ketel?

Er is een reactie van rtlniels op zijn site en hier een paar foto's

ophanging-ketel-1.jpg


ophanging-ketel-2.jpg


En neen  wordt niet heet daar er genoeg ruimte is tussen ketel en het blad.

Success
 
Terug
Bovenaan Onderaan