BasBQ
Beef en Steak

Weer eens lekker PP gemaakt

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Goeiemorgen allemaal :p

Aangezien het gister nog wel eens de laatste fatsoenlijke dag kon zijn om te BBQ-en als je geen mooi afdakje hebt zoals b.v. Structor of Bidle, moet je je toch behelpen en iedere kans aangrijpen om m aan te steken  ;)

Zaterdag de procureur al uit de vriezer gehaald om te ontdooien en 's nachts tijdens het gamen even een pauze ingelast om deze mooi in te pakken voor een nachtje in de koeling :p
We hebben weer het wedstrijdrecept van Noskos gevolgd met een paar kleine aanpassingen, een scheutje Maple syrup onder zowel de injectievloeistof als de glaze. Daarnaast heb ik de basic BBQ rub gemaakt met een halve eetlepel chilipoeder er onder (niet de mix dus :p) omdat deze wel wat pit mocht hebben met alle zoetigheid en het zure van de appel.

Het onwetende slachtoffer
20141026_020253.jpg


Flink volgespoten en hulpeloos ingepakt  :blush:
20141026_022918.jpg


Na een paar uurtjes slaap met moeite uit bed gekomen maar het was voor een goed doel...

De smoker aangestoken en om iets over 9 was hij mooi stabiel dus het vlees er op.
Het was alleen met de temperatuur een beetje gokken aangezien we de Maverick niet hier hadden, later hebben we een kernthermopen gevonden echter om de dome te meten was nog wat omslachtig :p
Maar wel leuk om het zo op de redneck manier te doen!

Mss Piggy ligt er klaar voor
20141026_092230.jpg


Tussendoor heeft Paul nog de heerlijke aardappelsalade van Dominique gemaakt (dank voor het recept Dominique die komt hier vaker op tafel!) en heb ik het varkentje nog even flink onder gesausd maar dat is helaas allemaal niet gebeurd met bewijs  ;)
Het moppen is gebeurd na 5 uur en volgens de pen was ze toen net 60?C, toen ze in de folie ging zat ze net op 74?C. (Ik weet nu ook waar het "eigenwijs stuk vreten" vandaan komt  =)) )

Toen was het na lang wachten toch echt 88?C en moest er gerust worden... niet dus!
We hadden allemaal zoveel honger dat ik bijna meteen ben begonnen met pullen terwijl Paul de eindsaus klaar aan het maken was.
Dit lekker op een broodje gedaan met een flinke schep aardappelsalade op het bord, wederom een heerlijk bordje vol :D

Voor
20141026_181230.jpg


Na
20141026_183942.jpg

20141026_183952.jpg


En het eindresultaat
20141026_184741.jpg


Het was weer een heerlijk dagje voor ons en het varkentje heeft weer lekker gesmaakt met nog genoeg over om kroketten van te maken dus hier komt binnenkort een verslag van, heb het vlees zojuist in de vriezer gedaan  :>
Hopelijk was dit nog niet het einde van het BBQ weer in NL maar zonder afdak vrees ik er wel voor  :(
 
lust ik  :)
 
Nice, PP altijd lekker
 
Ja, lust ik ook. Lekker.
 
Ik zou best zo'n broodje lusten!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan