BasBQ
Beef en Steak

Weekendvoer

 

Fredot

Sprokkelaar
Berichten
45
Het weekend is begonnen en is er tijd voor de BBQ. Bij de slager het een en ander opgehaald om te bereiden.
Voor vandaag spare ribs en een stukje sukade.


De rauwe ribbetjes klaar voor de rub. In dit geval de cajun rub van Nomu.


Met een beetje baby Ray saus een nachtje laten trekken.

Ribbetjes op de kamado en na 2 uur in een schaal met een beetje Jan Wandelaar Black afgedekt terug op de de Kamado

Als het goed gaat krijg ik straks dus iets van Baby Ray whisky-honey-barbecue saus cajun ribs

En als de ribs klaar zijn nog even de sukade hot and fast als toetje

Alleen dat kleine stuk is voor vanavond. Een stuk voor morgen en de rest in de vriezer.

En nu is het tijd voor een biertje
 
Hahaha "Jan Wandelaar " , ziet er goed uit allemaal , eet smakelijk !!!
 
Goede voorbereiding! Geniet ervan. Als er wat over blijft hoor ik het wel ;)
 
Zie ik daar nou een blauwe visplank onder je vlees? ;-)
 
Euh, de rode was nog vies?
Zie eerste foto.
 
Wat doe je nou met de whisky? Laat je die alleen dampen in de Q, lees ik dat goed?
 
Ja. Schaal staat nu afgedekt met folie op het rooster. Denk dat je de whisky wel terug proeft. Straks nog ff terug op het rooster, en nog ff aflakken.
 
Ik denk dat je dat heel goed doet!
 
nog even wat foto's van het resultaat.

Uit de schaal en nog even ingesmeerd met saus. De whisky is ondertussen aardig verdampt en is samen met de saus en het
vet aardig stroperig geworden. Dit stroopje is de saus die ik over de ribs smeer. Nog even op het rooster en smullen maar.

ondertussen de sukade ingerubt met beef kruiden van Nomu (die gebruik ik veel ja).


Ribs er af en even in de oven warm houden. Q opstoken naar 300 graden celsius met sear rooster. Tijd voor de sukade om gegrild
te worden.


even laten rusten onder folie met dit als eindresultaat.

Voor wie wel eens in Italie is geweest: Talgliata di Manzo. Hmmmm
 
dat ziet er heerlijk uit
 
Het is zondagochtend en vanavond willen ze PP. Aan de slag dus. Gisteren het vlees gerubd met roast rub.
Vanochten om 7 uur op het rooster. En nu maar wachten.


 
About the same here.... brisket on at 07:00 am
 
Het is maandagochtend, het weekend zit erop. Tijd om uit te rusten op het werk.
Nog een paar foto's van de PP van zondag.


Na 5 uur ingesmeerd met honey bbq. Kerntemp 69 C

Twee uur later kern nog steeds 69 na even gezakt te zijn naar 67. De handel ingepakt en door laten stijgen naar 85 C
Folie eraf en nog even terug op het rooster voor een beetje korst. Sap ondertussen opgevangen en gemengd met de honey bbq saus.
Na een klein uurtje opnieuw ingepakt om lekker te laten rusten.


Ff grof uit elkaar getrokken met 2 vorken

Sap/saus mengsel erbij.


En verder met de hand

Bij het diner samen met pompoenblokjes, zuurkool en aardappelgratin echt superlekker.
Vanmiddag de rest op een broodje.


 
Dat is een goed besteed weekend, wat zullen jullie genoten hebben.
 
Een restje PP nog fijner geplukt, verhit onder de grill, en misschien is het heiligschennis maar kreeg een fusion idee.
Pita Pulled Pork!

 
Terug
Bovenaan Onderaan