BasBQ
Beef en Steak

Weekend = Spare rib time

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
177
Vandaag een beetje een grauwe dag dus een mooi excuus om de bbq aan te steken.

Vandaag staan er na een lange lange tijd weer eens spare ribs op het menu. Even een uitvraag gedaan en er komen vanavond 5 eters aan tafel. Kammetje de man moet wel lukken 😋

Gister vlies eraf gehaald. Heel gek 2 heel soepel en 3 met geen mogelijkheid los te krijgen. Er maar voor gekozen het vlies in te snijden….

Lekker in de Noskos sparerib kruiden gezet en het idee is om vandaag de coca cola variant te doen.

Meteen een mooi moment de om INKBIRD te gebruiken. Als een paar keer gedaan en ik ben erg enthousiast over dat ding. Voorheen was ik niet zo’n voorstander om van huis te gaan maar na een paar try outs vertrouw ik het apparaat voldoende dat de dome temp stabiel blijft en ik niet in de buurt hoef te blijven.

Richt temp is 110 graden indirect met 2 stukjes kersen hout. Ga na 120 min eens kijken hoe ze er bij liggen.

Grootste uitdaging is nog wel om de kammen niet over de indirect / Plate setters te laten komen waardoor ze verbranden. En de temperatuur voeler van de INKBIRD moest ook even een plekje zoeken :)

Dit wordt een beetje een lopende post met als het goed is 3 fases.

IMG_8777.jpeg


IMG_8778.jpeg


IMG_8779.jpeg
 
Sorry dubbele post ;) geen idee hoe ik dit verwijder 😳
 
Terug
Bovenaan Onderaan