BasBQ
Beef en Steak

Wedstrijd pulled pork

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Gisteren de voorbereidingen voor een wedstrijdwaardige pulled pork uit het boek “het vuur de baas” getroffen.
Voor het eerst met injecteren in de weer… nou laten we zeggen dat dat nog wat oefening behoeft. (tips zijn welkom!)
Rub erover en goed ingepakt de koelkast in.

IMG_0318.jpeg


Vanmorgen op tijd de Q aangestoken en het Knorretje erop gelegd.

IMG_0321.jpeg


Wederom ging er vandaag een flinke bui overheen maar Knorretje lag lekker warm en ik dook ondertussen verder in het boek en de keuken in voor lekkere briochebollen (www.Francesca kookt.nl)

IMG_0322.jpeg


Halverwege de middag leek de bark vast te zitten, hoewel ik dat nog wel een lastige inschatting vind. De procureur goed ingepakt en terug om door te garen tot 90 graden.
Toen hij die temperatuur bereikt had vond ik dat hij nog niet overal zacht genoeg was, dus nog even terug.

IMG_0320.jpeg


Bij 93 graden was ie overal mooi zacht en mocht hij eraf. Even uitlaten dampen en dan weer de uitdaging om hem een uur (!) te laten rusten. Ondertussen de eindsaus en koolsalade gemaakt.

IMG_0325.jpeg


Na het rusten tijd om mijn klauwen uit te proberen 😄
En toen was het eindelijk tijd om te gaan proeven; wat een mooie smaak, een heerlijk broodje pulled pork! Wat mij betreft sowieso wedstrijdwaardig 😉

IMG_0327.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heerlijk uit!

Ook mooi die zelf gemaakte broodjes zo. 😋😋
 
ik krijg er honger van Sabine !
Mooi gemaakt zo met die lekkere zelf gemaakte broodjes ! 👌🏻
 
Sabine, je bent weer goed bezig. Schattige broodjes.
Hoe was de masciarcelli als begeleiding? Lekkerder dan een biertje ?

Tip bij injecteren en de keuken clean houden. Buiten doen of niet op de spuit drukken als de naald uit de pork komt.
 
Mooie pulled pork! Alleen als ik je broodjes ziet ben ik helemaal afgeleid. Wat zien die er super uit zeg!
 
Sabine, je bent weer goed bezig. Schattige broodjes.
Hoe was de masciarcelli als begeleiding? Lekkerder dan een biertje ?

Tip bij injecteren en de keuken clean houden. Buiten doen of niet op de spuit drukken als de naald uit de pork komt.
Ik lust geen bier dus dan is de keuze snel gemaakt... ;-)
Maar is echt wel een lekker wijntje.

Dat laatste hadden we ook natuurkundig beredeneerd en ik denk dat ik de volgende keer meer verticaal moet injecteren.
Buiten doen is ook een goeie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan