BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

Heeft hier iemand ervaring met dit toestel?
We spreken hier over een toestel welk duurder is dan de meeste grote kamadomodellen. Zijn er voordelen aan verbonden ten opzichte van een big green egg of primo van dezelfde prijsklasse? Heeft er al iemand de vergelijking gemaakt?

Ben gewoon benieuwd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat het grote voordeel is dat hij veel groter is, vergeleken met een stenen Kamado van dezelfde prijsklasse. Een kamado Big Joe III is even groot maar kost bijna drie keer zo veel.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
 
Afgezien van de prijs, vind ik hem er wel erg gaaf uit zien. Volgens mij is het voordeel dat wanneer de temperatuur te hoog op loopt, je hem sneller omlaag krijgt dan bij een kamado. Daarnaast is de grootte van het rooster van een reguliere 'large' kamado 47cm en van een de summit 57cm. Bijna een 'xl' zeg maar. En als je de summit per ongeluk om gooit denk ik dan de kans groter is dat hij het overleeft dan een keramische Q.
Aansteken met het gasbrandertje zit er al bij in, en je kan het GBS systeem toepassen (mocht je dat willen).
Kortgezegd vind ik het een zeer gave Q, alleen de prijs vind ik niet zo leuk ;)


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
De Weber Summit Charcoal Kamado heeft een grill diameter van 61 cm, net als de Kamado Big Joe III

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
 
Ik denk dat het grote voordeel is dat hij veel groter is, vergeleken met een stenen Kamado van dezelfde prijsklasse. Een kamado Big Joe III is even groot maar kost bijna drie keer zo veel.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Het grootste voordeel dat ik ervaar, is dat hij heel makkelijk te sturen is qua temperatuur. En dan bedoel ik zowel naar boven, maar ook naar beneden.
 
Gisteren zag ik een filmpje op YT waar iemand, zonder te proppen, 8 procureurs tegelijkertijd op de WSK bereidde. 8! Wat een beest. En allemaal redelijk gelijk gegaard, dus ook nog met uitstekende warmteverdeling. Zag er indrukwekkend uit!
 
Ik heb 'm toch maar even provisorisch in elkaar gezet (2 schroeven gingen nog steeds echt niet en ik ben bang dat als ik het machinaal doe, ik de schroefdraad sloop). Vanmiddag aangestoken en ik ben stiekem al best onder de indruk (even afgezien van mijn ervaringen hierboven) van de prestaties. Temperatuur is waanzinnig goed te controleren, knal 'm met gemak over de 300 graden binnen 5-10 min vanuit een smeulende 150 graden. Maar terug net zo makkelijk. En dat is echt bijzonder t.o.v. mijn Webers, daar moet je altijd opletten dat hij niet doorschiet.

2 Vragen voor de andere eigenaren:
  • De "schuifhendel" voor het onderste luchtrooster moest ik voor mijn gevoel lichtjes buigen om hem in die onderste cilinder te kunnen passen. Hadden jullie dat gevoel ook? Hij lijkt goed te schuiven, maar bij mijn WMT zit hij vrij in zijn behuizing en hier schuurt hij wel lichtjes. Lijkt verder geen problemen te geven.
  • Het bovenste luchtrooster is zo los dat als ik hem open klap, hij naar beneden "knalt", is hij bij jullie ook zo los? Ik vergeet het nu steeds en ben bang dat ik daardoor iets beschadig. Als ik de klep open doe schuift hij ook naar beneden, dus daarna moet ik hem steeds bijstellen. Dat ben ik niet gewend, bij al mijn Webers zit dit heel strak.
 
Ik heb 'm toch maar even provisorisch in elkaar gezet (2 schroeven gingen nog steeds echt niet en ik ben bang dat als ik het machinaal doe, ik de schroefdraad sloop). Vanmiddag aangestoken en ik ben stiekem al best onder de indruk (even afgezien van mijn ervaringen hierboven) van de prestaties. Temperatuur is waanzinnig goed te controleren, knal 'm met gemak over de 300 graden binnen 5-10 min vanuit een smeulende 150 graden. Maar terug net zo makkelijk. En dat is echt bijzonder t.o.v. mijn Webers, daar moet je altijd opletten dat hij niet doorschiet.

2 Vragen voor de andere eigenaren:
  • De "schuifhendel" voor het onderste luchtrooster moest ik voor mijn gevoel lichtjes buigen om hem in die onderste cilinder te kunnen passen. Hadden jullie dat gevoel ook? Hij lijkt goed te schuiven, maar bij mijn WMT zit hij vrij in zijn behuizing en hier schuurt hij wel lichtjes. Lijkt verder geen problemen te geven.
  • Het bovenste luchtrooster is zo los dat als ik hem open klap, hij naar beneden "knalt", is hij bij jullie ook zo los? Ik vergeet het nu steeds en ben bang dat ik daardoor iets beschadig. Als ik de klep open doe schuift hij ook naar beneden, dus daarna moet ik hem steeds bijstellen. Dat ben ik niet gewend, bij al mijn Webers zit dit heel strak.
Onderste luchtrooster geen last van om iets te buigen , bovenste heb ik ook. Had voor mij wel wat stroever gemogen want inderdaad bij het openen van de deksel knalt dat ding op je bbq en ben ik ook bang dat er een keer n barst in komt.

Gr Spijkie
 
Ik heb 'm toch maar even provisorisch in elkaar gezet (2 schroeven gingen nog steeds echt niet en ik ben bang dat als ik het machinaal doe, ik de schroefdraad sloop). Vanmiddag aangestoken en ik ben stiekem al best onder de indruk (even afgezien van mijn ervaringen hierboven) van de prestaties. Temperatuur is waanzinnig goed te controleren, knal 'm met gemak over de 300 graden binnen 5-10 min vanuit een smeulende 150 graden. Maar terug net zo makkelijk. En dat is echt bijzonder t.o.v. mijn Webers, daar moet je altijd opletten dat hij niet doorschiet.

2 Vragen voor de andere eigenaren:
  • De "schuifhendel" voor het onderste luchtrooster moest ik voor mijn gevoel lichtjes buigen om hem in die onderste cilinder te kunnen passen. Hadden jullie dat gevoel ook? Hij lijkt goed te schuiven, maar bij mijn WMT zit hij vrij in zijn behuizing en hier schuurt hij wel lichtjes. Lijkt verder geen problemen te geven.
  • Het bovenste luchtrooster is zo los dat als ik hem open klap, hij naar beneden "knalt", is hij bij jullie ook zo los? Ik vergeet het nu steeds en ben bang dat ik daardoor iets beschadig. Als ik de klep open doe schuift hij ook naar beneden, dus daarna moet ik hem steeds bijstellen. Dat ben ik niet gewend, bij al mijn Webers zit dit heel strak.

Ik hoefde de as hendel niet te buigen. Die zat al in de ketel toch. Beweegt prima, hij moet de bodem schrapen dus als dat stroever gaat schraapt ie beter toch. Die bak heb ik over de hendel geplaatst en die bak eronder geduwd.
Klepje aan de bovenkant is idd wat los. Maar na 6 uur 6 ribben roken is ie al wat plakkerige geworden. Ik zat er al aan te denken om er een deukje in te tikken, zodat het onderste plaatje wat beter wrijft met het bovenste.
Ik heb ook condens in het midden van de thermometer.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X606F met Tapatalk
 
We (Weber Original Store Amersfoort) hebben nog wat plekjes (niet gegarandeerd) voor levering op 14 mei. De batch erna is levering op 21 mei. We krijgen nu wekelijks plukken binnen. Verzenden gaat op basis van positie op de wachtlijst.

Afgelopen weekend het spit (Spit on Fire) op de Summit Kamado gezet (thuis). Werkt als een trein. Merk wel dat hij meer zuurstof aanstreket en dus wat heter wordt. Maakt met een spit gelukkig niet uit, maar wel iets om rekening mee te houden.

Zijn er nog andere rotisserieen die op de WSK passen? Zo had ik zelf al de LetzQ rotisserie 24" gevonden, theoretisch zou deze ook passen?
 
Zijn er nog andere rotisserieen die op de WSK passen? Zo had ik zelf al de LetzQ rotisserie 24" gevonden, theoretisch zou deze ook passen?
Ha KJ. Geen idee eigenlijk of het LetzQ spit past. Die van The Spit on Fire past in ieder geval wel.
 
Vraagje aan de eigenaars die ook een kamado hebben (gehad); is de stabiliteit van de temperatuur vergelijkbaar met een kamado?

Ik heb geen keramiek kamado gehad ooit maar ik heb gister een sessie gehad op de Weber van 7 uur waarbij de temperatuur tussen 112-118 graden was. Vond ik zelf wel erg precies. Daarna binnen 4 minuten naar 200 waar de kamado exact op bleef draaien voor 4 uur.

Bij de run van 7 uur heb ik 3x de deksel open gehad en de Weber was binnen 3 minuten weer terug op temperatuur. Bij de run van 200 graden heb ik na 1 uur de taart er af gehaald en de deksel weer dicht gedaan. Hierna laten draaien en toen werd het tijd om naar bed te gaan :D
 
Ik heb geen keramiek kamado gehad ooit maar ik heb gister een sessie gehad op de Weber van 7 uur waarbij de temperatuur tussen 112-118 graden was. Vond ik zelf wel erg precies. Daarna binnen 4 minuten naar 200 waar de kamado exact op bleef draaien voor 4 uur.

Bij de run van 7 uur heb ik 3x de deksel open gehad en de Weber was binnen 3 minuten weer terug op temperatuur. Bij de run van 200 graden heb ik na 1 uur de taart er af gehaald en de deksel weer dicht gedaan. Hierna laten draaien en toen werd het tijd om naar bed te gaan :D

Dankjewel, hij is in bestelling, ik ga het binnenkort aan den lijve ondervinden!
 
Dankjewel, hij is in bestelling, ik ga het binnenkort aan den lijve ondervinden!
heb je m al? Ik sta nog in de wacht...
 
Ja balen man, ik sta ook nog in de wacht.
Ik heb al stiekem naar de Bastard Large gekeken (Sligro actie), maar deze is niet meer te krijgen.
Ben bang dat er niets anders op zit dan geduld te hebben..
Maarja, met een paar barbeques op de planning en het mooie opkomende weer zit ik wel op hete kolen..
 
Hier ook in blijde verwachting van de Summit. Ben benieuwd wanneer ze binnen komen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gerucht gaat dat BBQkopen.nl ze uitleverd v.a. 10-6.... Eerst zien dan geloven maar wie weet.
 
Dan zal het bij weberstore ook niet veel langer duren, wellicht hangt eea af van wie de grootste afnemer is.
Ik zag op het forum van onze Duitse vrienden dat men daar al Summit Kamados geleverd hebben gekregen.
Al met al kan het niet lang meer duren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan