BasBQ
Beef en Steak

Weber smoker

Raynbow6

Kooltjesharker
Berichten
168
Hallo beste forumgenoten,

M.b.t. de mogelijke aanschaf van een smokertje, twijfel ik tussen de Weber 37 en 47.
Afgezien van de capaciteit, zijn er misschien nog andere verschillen die ik over het hoofd zie?
Zijn er hier mensen die een 37cm in gebruik hebben? Wat is de ervaring daarmee?

Raymond
 
Het enige wat ik je mee wil geven; Heb al heel veel verhalen voorbij zien komen van mensen die na een tijdje groter willen. Dus als je twijfelt zou ik sowieso voor de grootste gaan van je keuzes. In dit geval dus de 47.

Heb zelf een WSM 57 en nog geen moment spijt van gehad. Heb bijna nooit de volledige capaciteit nodig.
Beter de capaciteit hebben voor die paar x dan balen.
 
De 47 is wel een erg fijn smokertje. De 37 is erg klein.
 
Zou voor de 47 gaan. De 37 is meer een gimmick, hij werkt prima maar je komt vlug ruimte tekort.
 
Denk dat je met de 37 snel ruimte tekort komt.. Denk bijvoorbeeld aan spareribs die grote jongens passen er amper in.

 
Frits, noskos en vogels +1, die 37 is wel echt klein, de 47 is een fijne smoker, met voldoende capaciteit.

@bidle, verbruikt de 57 niet erg veel brandstof? Of iscdat een verkeerde perceptie die ik heb.
 
Ik gooi altijd 3-3,5 kg kokosbriketten in de wsm57 en ruim 1,5 kg in de starter. Bij een low&slow sessie van 107/121 graden van minimaal 10 uur heb ik minimaal een kilo die weer te gebruiken is, als het niet meer is. Dus het verbruik valt mij heel erg mee...
 
+1

Gebruik Dammers en heb de ring erin zitten en die doe ik bijna twee lagen dik vol. Nog niet eens een kwart verbruikt die met 3-2-1. Kortom valt erg mee. Daarbij maakt het mij iig ook niet echt veel uit.
Moet wel zeggen dat ik dan bijna altijd de DX2 gebruik en dat zal ook wel helpen.
 
Hey werkt dat? Houtskool (dammers) ipv briketten in de smoker? Voegt wel smaak toe dus dat klinkt best aantrekkelijk.
 
Houtskool kan ook, briketten werker fijner omdat de brandeigenschappen per briket gelijk zijn.
De smaak kan je beter toevoegen met rookhout.
 
Ahhh toch briketten...ik dacht even de verkeerde kant op want ik gebruik dammers kolen in de primo natuurlijk :)
 
Ik heb een 37cm en daar gaan 8 complete ribs op. Je moet ze wel eens doorsnijden.

Ook 7 kilo pulled pork was op 2 lagen geen probleem.

Ik ben erg blij met deze smoker. Hij is goed stabiel laag in verbruik en voldoet zeer goed als je niet voor een heel elftal moet grillen :)
 
Kijk, waardevolle info !! Ik hoef ook nooit voor een 11-tal te Q-en. Ik zie erg veel meerwaarde in de mogelijkheid om groente en piepers die van de q komen, warm te houden en na te garen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan