Beste BBQ-Vrienden!
Het was ineens Weber Refurbishment Day!
Mooie nieuwe roostertjes gekocht en onder garantie een nieuwe thermometer voor mijn smokert gekregen:
Grootste verrassing was een grover / zwaarder kolenrooster voor de WGA, dat was best wel nodig:
Verder gingen we eens flink poetsen met deze rakkers:
Dit was de boosdoener die vervanging nodig had, in rust (zonder kooltjes) stond 'ie er zo bij:
Met de nieuwe zo:
Ondertussen zaten we niet stil, ik wilde lekker Pork Belly Burnt Ends proberen:
Het spek had ik al een paar weken in de pekel liggen en mocht nu gerubd worden:
Lekker in het groene eitje zodat ik kon klussen met de Webers:
Wat een verschil!
Na het poetsen:
Rook me een partij lekker in de tuin:
Lekker met boter en suiker inpakken:
Daar kreeg ik dorst van:
Heerlijk zo'n fris zure Gose van Oedipus... daar snappen ze het echt wel!
Vooraf niet zoveel vertrouwen dat ik een VOOR foto durfde te maken, maar het viel alles mee, dus daarom wel een NA foto:
En deze stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje:
En lekker glimmen weer dat oude beestje... al begint de roest er nu wel echt doorheen te komen... jammer maar helaas:
Geinige van dat rooster zijn de nieuwe accessoire mogelijkheden:
Korean BBQ Style!
Ben nog steeds erg blij met mijn oude beestje:
Ondertussen waren de Burnt Ends ook klaar:
Erg fotogenieke shizzle, maar niet echt zo lekker als je zou verwachten... beetje stom ook, ik had een totale mis-match tussen rub / saus en pekel smaakjes in het spek.
Dat weet ik nu gelukkig, want sinds Bacon Day maakte ik deze hele pure variant (van hetzelfde gepekelde buikspek maar dan zonder rub en saus... Awesome!
Bedankt voor het kijken!
Het was ineens Weber Refurbishment Day!

Mooie nieuwe roostertjes gekocht en onder garantie een nieuwe thermometer voor mijn smokert gekregen:

Grootste verrassing was een grover / zwaarder kolenrooster voor de WGA, dat was best wel nodig:

Verder gingen we eens flink poetsen met deze rakkers:

Dit was de boosdoener die vervanging nodig had, in rust (zonder kooltjes) stond 'ie er zo bij:

Met de nieuwe zo:

Ondertussen zaten we niet stil, ik wilde lekker Pork Belly Burnt Ends proberen:

Het spek had ik al een paar weken in de pekel liggen en mocht nu gerubd worden:

Lekker in het groene eitje zodat ik kon klussen met de Webers:

Wat een verschil!

Na het poetsen:

Rook me een partij lekker in de tuin:

Lekker met boter en suiker inpakken:

Daar kreeg ik dorst van:

Heerlijk zo'n fris zure Gose van Oedipus... daar snappen ze het echt wel!
Vooraf niet zoveel vertrouwen dat ik een VOOR foto durfde te maken, maar het viel alles mee, dus daarom wel een NA foto:

En deze stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje:

En lekker glimmen weer dat oude beestje... al begint de roest er nu wel echt doorheen te komen... jammer maar helaas:

Geinige van dat rooster zijn de nieuwe accessoire mogelijkheden:

Korean BBQ Style!
Ben nog steeds erg blij met mijn oude beestje:

Ondertussen waren de Burnt Ends ook klaar:

Erg fotogenieke shizzle, maar niet echt zo lekker als je zou verwachten... beetje stom ook, ik had een totale mis-match tussen rub / saus en pekel smaakjes in het spek.

Dat weet ik nu gelukkig, want sinds Bacon Day maakte ik deze hele pure variant (van hetzelfde gepekelde buikspek maar dan zonder rub en saus... Awesome!

Bedankt voor het kijken!