BasBQ
Beef en Steak

Weber Master Touch Premium > temperatuur onder controle houden + doven

Magnus

Tondelzoeker
Berichten
7
Dag iedereen,

Sinds vorige week ook eigenaar van een Weber MT en ondertussen al lekkere côte à l'os klaargemaakt.
Afgelopen zaterdag ook gewaagd aan moink balls. Maar hier liep het niet zo goed...
Ik kon de temperatuur niet onder de 150 °C houden en vroeg me af wat ik volgende keer best anders zou doen.
Natuurlijk indirect met de rokersring + diffuser plate.

Ik denk dat ik gewoon teveel kolen gebruikt heb waardoor de temperatuur te hoog op liep. Iemand die me hierin wat kan bijstaan?
Hoeveel gebruiken jullie ongeveer? Heb +- 1,5kg Weber kolen er op gedaan.
Of zijn er mogelijks andere redenen die ik moet bekijken. De luchttoevoer boven stond dicht.

Een ander probleem is dat ik de kolen na m'n sessie heel moeilijk kan doven.
Wanneer de onderste luchttoevoer volledig links staat, is er toch nog steeds een opening bij die 3 'blades'.
Kan dit wel forceren door in de bbq die blades dan volledig dicht te draaien met een tang. Maar kan toch de bedoeling niet zijn.
Is hier een oplossing voor?
 
Zoek eens ff op dit forum. Vorig jaar heeft ook iemand een probleem gehad dat de vlinders de luchtgaten niet afdekten.
Dit kan al een deel van je probleem zijn.
Verder, als je de kolen wilt killen, uiteraard ook de vetilatie op het deksel sluiten en net deksel goed dicht.
BTW, heb je het scharnker goed afgesteld ?
 
Als de hendel volledig links staat zou de lucht toevoer geheel dicht moeten zijn....,

Ik start met ca 5-8 brandende briketten en leg die zoals bij de Snake methode tegen een stuk of 20 andere aan zodat deze langzaam aan gaan.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Hendel links is dicht, klopt. Maar zij de luchtgaten dan alle drie voor 100% dicht?
Zo nee,
- gaten in de ketel zitten verkeerd. (Zoek ff op dit forum, is vorig jaar ook gemeld)

- zitten je wieken goed in elkaar (er staan nr's op de vleugels) en voldoende strak tegen de bodem?
 
@Peter64 Scharnier was goed afgesteld maar merkte dat het toch nog beetje omhoog kwam. Ga de veren eens omdraaien.
Ja, luchtgaten zijn niet volledig dicht. Ga die gaten eens controleren als ik die post vind + de nrs eens controleren

@Cherrywood De snake methode ook eens proberen, denk nu echt wel dat ik teveel kolen tegelijk gebruikt heb ook.
 
Als je 1,5 kg volledig brandt is dat best veel voor de temperatuur die je wilt

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Als je 1,5 kg volledig brandt is dat best veel voor de temperatuur die je wilt

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ik heb de rokers ring niet maar maak onder mijn diy diffusor plate een strook van ca 10 cm breed die ik aan 1 kant aansteek met ca 5-10 brandende briketten

Mijn 47 is al een oud beestje met van die hekjes

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik had ook dat de wieken niet afsloten op de meest linkse stand, bericht naar support van Weber en ik kreeg zonder morren een nieuwe ketel! (Wel aankoopbon en serienummer e.d. aan moeten leveren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan